eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo5x 10 lat za gwalt › Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <qbupl7$a8c$1@node1.news.atman.pl>
    <5ce314fa$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <qc0vgj$gvr$1@node2.news.atman.pl>
    <5ce5c764$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <88mFE.218733$Gn4.145775@fx20.ams1> <qc5fpb$olp$1@node1.news.atman.pl>
    <%BsFE.252574$me4.103042@fx17.ams1>
    <5ce9923b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcdd7e$sfg$1@news.mixmin.net>
    <5ceaa3a3$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ceae22e$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ceb19c1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Mon, 27 May 2019 09:26:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5ceb19c1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 100
    Message-ID: <5ceb9138$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.48.184
    X-Trace: 1558942008 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17346 89.64.48.184:10103
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:784585
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.05.2019 o 00:57, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 26.05.2019 o 20:59, Kviat pisze:
    >> W dniu 26.05.2019 o 16:33, Robert Tomasik pisze:
    >>
    >>> Tu jeszcze jest aspekt infrastruktury drogowej. Sporo jeżdżę po Słowacji
    >>> przykładowo. Tam masz w miejscowości na głównej drodze kilka przejść dla
    >>> pieszych i możesz na nich uważać.
    >>
    >> Czyli poza przejściami możesz nie uważać?
    >
    > Ale pieszy ma nie włazić pod koła.

    A kierowca ma uważać. Również poza przejściami.

    > U nas pasy sa co kawałek

    Bo naszym kierowcom poza przejściami dla pieszych włącza się tryb, że są
    właścicielami drogi i wysuwają im się klapy na oczy. Uważają, że nikt
    nie ma prawa wejść na ich drogę, a jak już ktoś wejdzie, to jego wina i
    chuj, niech ginie, skoro wlazł na ich drogę poza przejściem.
    Taka mentalność, której nie zmienisz w prosty sposób w ciągu jednego
    pokolenia. Pomimo ciągłej edukacji dopiero za granicą potrafią jakoś
    włączyć myślenie, a po powrocie do Polski znowu wyłączają.

    > i jakby
    > jeszcze wprowadzić obowiązek, jak w Niemczech, że masz się zatrzymać,
    > gdy pieszy się zbliża,

    Taki obowiązek w Niemczech jest tylko na terenach zabudowanych w
    obszarach do 30km/h. Poza tym takiego obowiązku nie ma.

    > to po prostu byś musiał stać, bo zawsze ktoś się
    > do tych naszych przejść zbliża.

    No widzisz, a w Niemczech nie ma zebr i oznakowanych przejść, nie ma
    obowiązku zatrzymywania się dla kierowców, a piesi stać nie muszą.

    >>> U nas przejścia są co kawałeczek,
    >>
    >> I bardzo dobrze.
    >> Przynajmniej dopóki się kierowcy nie ucywilizują. Miejscowość służy do
    >> mieszkania dla ludzi, a nie, że jak ktoś chce pójść na pocztę, to musi
    >> zapindalać na drugi koniec miejscowości do przejścia dla pieszych, albo
    >> przefrunąć nad drogą, bo jaśnie pan kierowca nie ogarnął, że mu się
    >> autostrada skończyła.
    >
    > Nigdzie łazić nie musi. Możesz przejść w dowolnym miejscu, byle ustąpić
    > pierwszeństwa pojazdom.

    W Polsce to nie działa. Widząc pieszego poza przejściem kierowcom włącza
    się "szeryf" i nawet nogi z gazu nie zdejmą, bo przecież trzeba
    nastraszyć niesfornego pieszego, żeby "się nauczył" i na drugi raz
    poszukał przejścia dla pieszych.

    >> Naszych kierowców należy najpierw wychować i wyedukować, skoro już się
    >> niefrasobliwie zapierdalczy z cegłą zamiast stopy na drogę wpuściło.
    >>
    >> Przejścia dla pieszych nie są dla normalnych kierowców. Normalnym
    >> kierowcom nie trzeba wyznaczać specjalnie oznakowanych miejsc w
    >> miejscowości "uwaga, tu mogą przechodzić ludzie".
    >> Przejścia dla pieszych są dla kierowców specjalnej troski.
    >>
    >> Sporo jeżdżę po Niemczech, tam typowa zebra to raczej ewenement, a nie
    >> norma. Zebry występują tylko w terenach zabudowanych i to tam, gdzie
    >> obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.
    >>
    >> W pozostałych miejscach nie ma na przejściach ani zebry, ani nawet
    >> żadnego znaku.
    >> Spróbuj coś takiego zrobić w polskiej miejscowości...
    >>
    >> Tu masz to ładnie wytłumaczone:
    >> http://zm.org.pl/?a=nl_raffi_przejscia
    >>
    >> "Typowe przejście dla pieszych jest prawie niewidoczne (choć "zebry" też
    >> się czasem zdarzają). To uczy kierowców jazdy z bezpieczną prędkością i
    >> zachowaną uwagą. Kierowcy więc na pieszego uważają także, gdy nad
    >> jezdnią nie ma wielkich żółtych tablic, pulsujących świateł i innych
    >> zabaweczek z lubością stosowanych przez naszych specjalistów od
    >> bezpieczeństwa. Dzięki temu zamiast poprawy punktowej (w miejscach
    >> "dających po oczach") uzyskuje się poprawę systemową. Kierowca uważa
    >> wszędzie i spodziewa się pieszego zawsze."
    >>
    >> Nie wspominając o takich państwach jak Szwecja czy Wielka Brytania,
    >> gdzie możesz przejść przez jezdnię w dowolnym miejscu, a czerwone
    >> światło jest jedynie wskazówką dla pieszego, że ma uważać.
    >> W Norwegii pieszy może przejść na czerwonym całkowicie legalnie.
    >>
    >> Spróbuj to jakoś racjonalnie wytłumaczyć kolesiowi, który tłumaczy się
    >> przed sądem, że ktoś mu w mieście "wtargnął pod samochód, bo on przecież
    >> miał pierwszeństwo".
    >
    > No widzisz. Właśnie dokładnie o to mi chodzi. Kierowcy uważają na
    > pieszych, ale piesi nie wskakują na maskę.

    Jak się zapierdala 100km/h przez miasteczko, to takiemu kierowcy wydaje
    się, że każdy mu wyskakuje na maskę. Bo przecież on ma pierwszeństwo, a
    ograniczenia są dla "kapeluszników", a nie dla prawdziwych kierowców.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1