  • Data: 2008-11-24 12:53:12
    Temat: Re: 479 8a § 5 k.p.c. orzeczenie SN
    Od: PN <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:

    > To trochę nielogiczne. Jak nie doręczył odpisu to co niby sąd miał gubić
    > :) ?
    > A jak dostarczył to co ko obchodzi co sąd z tym zrobił. Tu nie trzeba
    > orzeczenia SN, tylko odrobiny logiki.

    No tak, ale postaw się w sytuacji sądu odwoławczego, który musi ocenić
    odwołanie profesjonalnego pełnomocnika, w którym on twierdzi, że odpis
    dołączył, a to sąd go zgubił, i to uprawdopodabnia. W aktach odpisu nie
    ma. Sąd II instancji wg mnie w sytuacji wątpliwej, gdzie nie ma 100%
    pewności, że facet ściemnia i nie ma 100% że sąd I instancji odpis
    dostał i zgubił lub nie dostał w ogóle, powinien orzekać na korzyść
    strony. Kojarzy mi się, że było orzeczenie SN z argumentacją na tą
    okoliczność (w jakiejś gazecie omawiali) ale nie mogę znaleźć.