  • Data: 2021-06-06 04:09:21
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No dobrze - ale mówimy nie o poziomie twoim, moim czy mastera ale o
    > poziomie kraju. Podaj proszę przykład kraju gdzie opieki "państwowej"
    > nie ma, a mimo to prywatna zdaje egzamin w zakresie kraju a nie
    > powiedzmy "klasy średniej +".

    Myślę, że takiego nie ma z prostego powodu, że każdy cywilizowany kraj
    stawia sobie za punkt honoru zapewnie pańtwowej opieki. Może być i
    fasadowa :)

    Ale są też różne modele. Taki np. Singapur, z systemem opieki zdrowotnej
    uchodzącym za jeden najbardziej efektywnych na świecie przyjął model,
    gdzie państwo dotuje służbę zdrowia, więc jak jesteś obywatelem bądź
    rezydentem to płacisz w placówkach państwowych do 80% taniej. Jeśli
    pracujesz, to jest też obowiązkowy haracz, ale dużo mniejszy
    (relatywnie) niż zus z tym, że to jest konkretna forsa, więc tak jakbyś
    wpłacał na specjalne konto, z którego możesz opłacać medyczne potrzeby.
    I teraz zauważ, że nadal musisz zapłacić te 20% (lub więcej), a z tego
    konta, nie weźmiesz więcej niż tam masz. Jest jeszcze przymusowe
    ubezpieczenie prywatne na niższym niż wspomnianym wcześniej poziomie. No
    więc de facto to jest taki model, jakbyś był ubezpieczony wyłącznie
    prywatnie, bo jak nie pracujesz, lub przytrafi się katastrofa to nadal
    dupa.

    --
    Marcin