  • Data: 2021-06-05 09:47:34
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Np. ubezpieczenie, które oferuje mi pracodawca kosztuje ca 2500-4500zł
    > na rok. Nie mam Ci jak przedstawić pakietu, ale generalnie jest
    > wyważony, choć ze współpłatnością.

    No dobrze - ale mówimy nie o poziomie twoim, moim czy mastera ale o
    poziomie kraju. Podaj proszę przykład kraju gdzie opieki "państwowej"
    nie ma, a mimo to prywatna zdaje egzamin w zakresie kraju a nie
    powiedzmy "klasy średniej +".

    U nas jak policzysz koszty pracodawcy to standardowy pakiet luxmedu czy
    innego medicoveru kosztuje jakieś 2000 PLN rocznie. I zapewniem cię że
    nie ma ma tam żadnych wodotrysków. Nawet przy banalnej hospitalizacji
    jedyną różnicą jest to że możesz dzwonić na infolinię luxmed i to ich
    karetką cię zawiozą. Choć choć tak po prawdzie to nie pamiętałem i
    raczej na dobre mi wyszło że mnie zawieźli normalną, to mnie już na
    miejscu zdiagnozowali i wylądowałem od razu po stronie czerwonej. Luxmed
    by mnie pewnie na sor podrzucił i tam bym czekał.
    > To powyższe to taka bieda wersja, bo są oczywiście dużo bardziej
    > wypasione ubezpieczenia.

    To powyższe to obejmuje dość dobrą diagnostykę i leczenie łatwych
    przypadków - taki cherry picking.

    > Ale, żeby to działało, to ludzi musi być stać na tę bieda wersję
    > i wpółpłatność procedur/diagnostyki, plus muszą mieć pewną rezerwę jak
    > się coś dupnie. CT, to koszt rzędu 3tys zł, czyli płaci się samemu
    > 600zł.

    U nas ct w abo. Tylko jak dalej piszesz - to jest abonament dla
    "zdrowych". To nie jest rozwiązanie w skali kraju. Nie ma wedle mojej
    wiedzy cywilizowanego kraju gdzie by to działało na innej zasadzie niż -
    jak masz pecha poważnie zachorować, to nie dość że zdychasz to jesteś
    bankrutem. Chyba że akurat należysz do 1% najbogatszych, to wtedy ci
    jednynie majątek wyzerują;)

    --
    Shrek