    From: "Beniamin" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 3x kanary
    Date: Tue, 15 Mar 2005 19:54:35 GMT

    > O, a paragraf na to mozesz mi jakis dac? Znajac ich upor,
    > nie skonczy sie na tej wizycie ;> a zawsze to przyjemniej
    > wyganiac na spokojnie, podajac z usmiechem podstawe prawna
    > niz kazac im ten tego, spadac...

    Art. 193. KK Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu,
    pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej
    miejsca takiego nie opuszcza,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Może też zainteresować Cię:
    Art. 191.
    § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia
    innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu
    wierzytelności,

    Znamiona czynu zabronionego z art. 191 § 2 kk realizuje taki sprawca, który
    stosując przemoc lub groźbę bezprawną zmusza inną osobę do zaspokojenia
    swoich uzasadnionych roszczeń. Sprawca działa w celu wymuszenia zwrotu
    wierzytelności, a więc świadczenia należnego. W wypadku gdy świadczenie jest
    nienależne, wchodzą w grę przestępstwa przeciwko mieniu.

    Pozdrawiam,
    Beniamin