    From: kfilk <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re[2]: wypadek dziecka na wakacjach (impreza turystyczna)
    Date: Tue, 9 Sep 2008 14:44:12 +0200

    Witam!

    W liście datowanym 9 września 2008 (14:07:14) napisano:

    > Ale dlaczego?
    > Obowiązek opieki nad turystą wynika z art. 11a oraz 13 ust. 4 ustawy o
    > usługach turystycznych, jest to odpowiedzialność oparta na ryzyku, zatem
    > wina nie ma nic do rzeczy. Co najwyżej biuro może się ekskulpować na
    > podstawie wyłączeń z art. 11a ust. 1 (oraz art. 11b ust. 2).

    > IMHO skoro opiekuna nie było przy dziecku to tym trudniej będzie powołać
    > się na art. 11a ust. 1 ustawy w celu uchylenia się od odpowiedzialności.

    Tak, ale czy zatem gyby przyjac ze biuro ponosi odpowiedzialnosc na
    zasadzie ryzyka czy ma ono mozliwosc po zaspokojeniu roszczen klienta
    aby pozwac podmiot odpowiedzialny za utrzymanie urzadzenia lub jakis
    regres do wychowawcy ktory nie dotrzymal obowiazku opieki (obecnosc
    przy dziecku)?

    --
    Pozdrowienia,
    kfilk