    From: Zgierzanin <a...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re[2]: Fundusz remontowy
    Date: Wed, 31 Mar 2004 08:20:46 +0200

    Witaj Robert,

    Dziekuje za Twoj glos.

    W Twoim liście datowanym 30 marca 2004 (20:52:08) można przeczytać
    odpowiedz na zadane przeze mnie pytanie :

    RT> Moim zdaniem tak. Skoro to fundusz remontowy, to chocby z przyczyn o
    RT> których napisales (podatek) powinien byc przeznaczony na remonty.

    Dla mnie to wrecz bezdyskusyjne ale jak sie okazuje wiekszosc
    (kwalifikowana) wlascicieli zdecydowala (podjela uchwale) by
    postapic jw. I tu jest pies pogrzebany bo coz z tego ze tlumacze ze to
    niezgodne z prawem ? Ze istnienieje stawy (o podatku od osob
    fizycznych) a wiec akt wyzszego rzedu i nie wolno sobie byle uchwala
    zmieniac tego prawa.

    RT> Po za tym fundusz remontowy stworzono pewnie uchwala walnego
    RT> zgromadzenia i zarzad nei moze sobie nagle tego zmienic, bo
    RT> przekracza swoje uprawnienia.

    W naszej wspolnocie, ze wzgledu na to ze nie jest to az tak wielka
    wspolnota nie ma wladz w rodzaju WZ a jak pisalem decyzje podjeli
    glosujacy ZA . Zarzad (spoleczny, wybrany sposrod grona wlascicieli)
    tlumaczy ze wykonal "jedynie" uchwale, choc tak naprawde tresc uchwaly
    to on zaproponowal i przedstawil na zwolanym przez siebie zebraniu (na
    ktorym, co zaluje nie moglem wowczas byc)
    Teraz nie przyjmuje do wiadomosci ze niezgodnej z prawem.
    I to jest problem bo Ci ludzie odporni sa na wiedze i nie przyjmuja
    pewnych oczywistosci (ze istnieje prawo ktorego zmieniac nie wolno)
    i w sumie szkoda by bylo by spolecznicy mieli za swoja, jak by nie
    bylo, ciezka prace byli karani. Z drugiej strony dziwi mnie ze upiera
    sie przy swoim, zamiast skonsultowac temat i np zmienic stan rzeczy
    (zebranie, nowa uchwala) a "wyrzadzone szkody" (wobec skarbowki)
    naprawic (przywrocic stan prawa, poddac sie ew. osadowi pana
    naczelnika itd itp) a oni brna w to a przeciez US mam 5 lat na to by
    dokonac kontroli, zas ew odsetki i kary, wiadomo jak pieknie rosna.

    RT> Kogo? Mieszkancy dostali zaswiadczenia, ze to idzie na remonty, wiec moga
    RT> nie wiedziec, ze poszlo na co innego.

    No wlasnie wiedza, bo przeciez to oni podjeli uchwale. Coz z tego ze
    wielu z nich nie bylo na zebraniu, gdy podejmowano uchwale. Byli
    wlasciwie poinformowani o zebraniu i mieli mozliwosc sie wypowiedziec.
    A coz zrobic z tymi co byli przeciw skoro ich glos nie ma znaczenia bo
    tresc uchwaly zostala przeglosowana ? Czy oni tez zlamali prawo ?

    RT> Zarzad moim zdaniem przekroczyl uprawnienia.

    No o tyle, ze zaproponowal taka a nie inna uchwale. Jednak to
    wlasciciele (choc jednak czesc osob bylo przeciw) zdecydowali
    o tym by srodki FR przeznaczyc na splate zadluzenia wobec dostawcy
    ciepla. A wiec to oni zdecydowali by postapic niezgodnie z prawem.

    Kochani, podpowiedzcie jakies rozwiazanie ! Czy rzeczywiscie jedyna
    mozliwoscia jest zaskarzenie uchwaly do Sadu ? Nnno tak ale minal juz
    ponad rok od jej podjecia ? Protokol z tamtego zebrania dostalem
    dopiero po 10 miesiacach, bo po prostu nie chciano mi go udostepnic,
    zas uchwaly, zaraz po jej uchwaleniu nie dostarczono lokatorom ...

    Z drugiej strony, dosc niesmacznym dla mnie byloby scigac spolecznikow
    po sadach ... I coz ja biedny mam uczynic ? :(

    --
    Pozdrowienia,
    Zgierzanin