  • Data: 2008-03-31 09:20:56
    Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa cz. 2
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W zwiazku z przekroczeniem 14-dniowego terminu ustosunkowania się do
    > zgłoszenia reklamacyjnego (npdst. niezgodności z umową) nr xxx,
    > zgodnie z pkt. 3 art. 8 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
    > (Dz. U. 141 poz. 1176), żądam wymiany towaru xxx na wolny od wad (w
    > wypadku braku możliwości wymiany - zwrotu pełnej kwoty xxx zł na nr
    > konta podany ponizej) w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, tj. do
    > 15.04.2008.

    Ty żądanie już złozyłeś w zgłoszeniu reklamacyjnym, miała być wymiana
    towaru. Poza tym ustawa nie mówi o czasie w dniach, w jakim to powinna
    nastąpić wymiana. Myslę ze te narzucone przez Ciebie 14 dni nie bedzie go
    wiązać. Moim zdaniem, jesli ma na półce taki towar, to powinien wymienicod
    razu, jesli nie ma, to zamowić i po otrzymaniu wymienic. To drugie moze
    potrwać czasami bardzo długo.

    Zmianę żądań na gotówkę - zgodziłbym się w sytuacji, gdybym nie był w stanie
    zrealizować Twojego żądania reklamacyjnego. Ale ustalić powinieneś termin
    inaczej, bo albo 14 dni, albo do 15-04-2008. Jesli po tygodniu okaże się, że
    sprzedawca nie jest w stanie wymienić (myslał, że da radę zdobyćnowy, ale
    jego dostawca juz nie ma), to 14 dni minie około 22-04.

    Zaznaczam, to jest tylko moje zdanie.