  • Data: 2006-09-27 10:13:58
    Temat: Re: 1,4 promila na rowerze
    Od: pop ivan <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A człowiek pod gazem ma spowolnione reakcje i zakłócone postrzeganie
    > rzeczywistości. Bardziej, niż przez zamknięcie jednego oka.

    Niestety, człowiek jest tak skonstruowany, że w przypadku ryzyka
    uszkodzenia oka kurczowo zaciskają się OBYDWIE powieki. I nic się z tym
    nie da zrobić przez kilka sekund. Potem możesz próbować otworzyć
    załzawione oko, które nie oberwało i próbować robić jakiś manerw na rowerze.

    Z tego co napisałeś wnioskuję, że nigdy nie przydarzył Ci się taki
    przykry wypadek z muchą. I napiszę, że masz sporo szczęścia.

    Ja sam raz miałem coś takiego. Przejechałem z zaciśniętymi oczami
    kilkanaście metrów z zaciśniętymi oczami i udało mi się z trudem
    zauważyć koniec betonowego nabrzeża Wisły do której wleciałbym za jakieś
    2 sekundy. O automatycznym hamowaniu nie ma mowy. Zaciskasz ręce na
    kierownicy i reszta dzieje się z automatu, póki nie opanujesz bólu.

    Praktyką też jest to, że jeśli komuś coś się stanie w jedno oko opatruje
    się obydwa. Wynika to z tego, że człowiek w odróżnieniu od kameleona ma
    oczy sprzężone i nie może ruszać jednym nie poruszając drugim a każdy
    ruch oka powoduje nasilenie się bólu i zwiększa ryzyko uszkodzeń.

    To tyle w kwesti "zagrożenia ze strony muchy" .

    Pozdr