  • Data: 2012-11-02 23:20:56
    Temat: Re: 1/2 mieszkania po Mamie i WALKA z siostrą
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W liście datowanym 2 listopada 2012 (18:09:47) napisano:

    > Napisałeś:
    > A jak siostra powie w Sądzie, że to ona się zajmowała mieszkaniem,
    > płaciła za mieszkanie itp. to wpłynie to niekorzystnie na moją sytuację?
    > Przypomnę, że siostra przez 3 lata nie dała mi kluczy do mieszkania,
    > więc nie mogłam się zajmować mieszkaniem. Poza tym, siostra wie, że nie
    > mam zbyt dużo pieniędzy (w przeciwieństwie do niej, bo ona śpi na
    > pieniądzach),

    Przepraszam, że trochę nie na temat, ale się wtrącę.

    Zdaję sobie sprawę z tego, że problem jest trudny. Sam to
    przechodziłem w swojej rodzinie, i wiem, jak bardzo taki spadek
    potrafi podzielić.

    ALE...

    Cudzy portfel jest jak cudze majtki. Nie zagląda się do niego, ani
    nie mówi o tym, co jest w środku. To, ile pieniędzy ma Twoja siostra
    (albo, ile zdaje Ci się, że ma) w najwyższym stopniu nie powinno Cię
    obchodzić. (Zakładamy oczywiście, że ich nie ukradła)

    A już na pewno nie ma to związku z omawianą sprawą.

    > ale mimo to nie chce sprzedać mieszkania, tylko obciąża
    > mnie kosztami za to mieszkanie, do którego nawet nie pozwala mi wejść
    > (od 3 lat nie dała mi kluczy do niego).

    A czy kiedykolwiek jasno i bezpośrednio zarządałaś tych kluczy, czy
    tylko tak napomykałaś przy okazji rodzinnych uroczystości, a ona
    półsłówkami Cię zbywała?

    Zastanów się, czy faktycznie kiedykolwiek miała miejsce rozmowa:
    [Ty]: Daj mi klucze od mieszkania, chcę sobie zrobić kopię!
    [Siostra]: Nie dam Ci kluczy, BO NIE!

    Jeżeli nie, to niestety, MUSISZ wspólnie z siostrą usiąść przy stole,
    i taką rozmowę przeprowadzić. Wiem, nie jest to łatwe, ani przyjemne -
    ale z pewnością będzie prostsze, szybsze i tańsze, niż rozprawy
    sądowe.

    Jeżeli mogę coś doradzić - na potrzeby tej rozmowy, chociaż na chwilę,
    zapomnij o tym, że Siostra nie przysłała kwiatów na imieniny Mamy 10
    lat temu, i że brzydko się wyraziła o stryju Staszku podczas wesela
    kuzynki Haliny. Na chwilę zapomnij też o tym, że siostra "śpi na
    pieniądzach". Skup się na temacie - chodzi o mieszkanie, z którego
    obie chciałybyście coś mieć.

    Rozwiązań widzę kilka:
    1. Wspólnie sprzedajecie mieszkanie, i dzielicie się pieniędzmi
    2. Ty spłacasz siostrę, mieszkanie jest w całości Twoje i robisz z nim
    co chcesz
    3. Siostra spłaca Ciebie, i robi z nim co chce
    4. Wspólnie mieszkanie wynajmujecie i dzielicie się pieniędzmi (IMHO
    Siostrze, która jest "na miejscu" i będzie wszystkiego dopilnowywać,
    będzie się należeć nieco większa część)
    5. Dochodzicie do wniosku, że na razie zostaje tak, jak jest,
    mieszkanie nadal stoi puste, problem rozwiążecie innym razem, a do
    tego czasu dzielicie się opłatami.

    Jeżeli zaś taka rozmowa miała miejsce - zastanów się, czy ktokolwiek
    ją słyszał.

    Bo z całkowicie obiektywnych dowodów (dokumentów) może wynikać, że
    Twoja siostra z poświęceniem dba o wspólne mieszkanie, opłaca
    wszystko (choć formalnie, powinnyście to opłacać wspólnie!), a tu
    nagle Ty, po kilku latach, z drugiego końca Polski się odzywasz i
    rościsz sobie do niego prawa.

    > Ostatnio groziła mi nawet, że
    > jeśli nie zapłacę za to mieszkanie, do którego nie pozwala mi wejść, to
    > pozwie mnie do Sądu.

    Niestety, miała rację.

    > Siostra powiedziała mi, że nikt nie zajmuje tego mieszkania, ale nie
    > wiem czy to prawda. To w ogóle ma jakieś znacznie?

    Jeżeli w mieszkaniu są jacyś lokatorzy, to może być je trudno
    sprzedać.
    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub