  • Data: 2012-11-02 23:54:04
    Temat: Re: 1/2 mieszkania po Mamie i WALKA z siostrą
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-02 23:20, Yakhub pisze:
    > 4. Wspólnie mieszkanie wynajmujecie i dzielicie się pieniędzmi (IMHO
    > Siostrze, która jest "na miejscu" i będzie wszystkiego dopilnowywać,
    > będzie się należeć nieco większa część)
    No właśnie:

    Ma ogromne znaczenie, pomijając sprawę sprzedania mieszkania z
    lokatorami (lub walkę z ich usunięciem przed sprzedażą), to:
    Jeśli w mieszkaniu są lokatorzy (wytropić!), to są na podstawie jakiejś
    umowy i powinni płacić za to że są. A to co powinni płacić za najem -
    jest też wspólne obu sióstr po 1/2 części. To że siostra powie "ale ja
    im użyczam to mieszkanie za darmo" - ok, swoją połowę może użyczać, ale
    twojej nie może, ewentualnie może zrzec się swojej połowy czynszu, jak
    jest taka dobra, ale tobie się należy twoja połowa (ewentualnie połowa
    ceny rynkowej takiego czynszu w okolicy).

    Gorzej - jeśli okaże się że jednak tam są lokatorzy, i płacą (siostrze)
    czynsz... to się może okazać, że należy się za ten czynsz rozliczyć i
    zapłacić podatek od najmu ;) I to wspólnie, i ty, i siostra, za to
    odpowiadacie, bo w razie czego urząd skarbowy się nie będzie pytać kto
    wynajął i kto zabrał kasę, tylko pojedzie równo i solidarnie po
    wspólwłaścicielach.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173