  • 731. Data: 2020-10-20 17:58:50
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f8dce70$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 19.10.2020 o 18:11, J.F. pisze:

    >Na przykład ilość kapelanów.
    >Te sekty co mają dużo wyznawców mają kapelanów, ci co mają mało nie
    >mają.

    Ale to jest takie, jak to nazwac .... normalne, zyciowa potrzeba ?

    A mnie (nam, bo Liwiusz chyba tez) chodziloby o zapis np ustawowy, ze
    np kapelanow wojskowych ma byc jeden na kazde 10 tys wiernych
    obywateli.
    Nie wiernych zolnierzy, bo by bylo jakos tam zrozumiale, tylko wlasnie
    obywateli.

    Tymczasem efekt mamy taki, ze ten kapelan katolicki w jednostce jest,
    ustanowiony ... no nie wiem czym - dominującą rolą KRK, rzeczywistą
    potrzebą zolnierzy, konkordatem, i jest to jakby zupelnie niezalezne
    czy KRK bedzie mowil, ze 98% Polakow wierzy, czy 50%.

    Dla rownowagi czy pozorow ustanowili tez Prawoslawny Ordynariat WP i
    Ewangelickie Duszpasterstwo Wojskowe, wiec nie mozna mowic, ze tylko
    KRK.

    Po co kapelan Policji ... no, moze i potrzebny, ale celnikom,
    strazakom ?
    Choc tym urzedasom skarbowym to moze by sie przydal :-)

    https://wyborcza.pl/7,155287,24552744,krajowa-admini
    stracja-skarbowa-zatrudnia-9-kapelanow-widzialam.htm

    8 katolickich, jeden prawoslawny ... no, moze ktos dotrze skad te
    liczby, proporcjonalnie do ilosci wiernych ... obywateli ?

    J.

  • 732. Data: 2020-10-20 18:06:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 17:10, J.F. pisze:

    > Nie o to chodzi - Bog ten sam, Biblia ta sama, przykazania prawie te
    > same - czy tu mozna mowic o zmianie wyznania ?

    Skoro jest wyznanie rzymskokatolickie i luterańskie czu jakie tam, to
    widać jest to zmiana wyznania. Boga nie zmieniasz, wyznanie tak:P

    > No i ... czy protestancki pastor nie bedzie robil problemow katolickiemu
    > malzonkowi, co to rozwod ma tylko cywilny ?

    Nie wiem. "chodziłem" z protestantką, ale ani ślubu nie brałem, ani tym
    bardziej rozwodu z poprzednią nie miałem:P

    --
    Shrek

  • 733. Data: 2020-10-20 18:15:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 17:58, J.F. pisze:

    > Ale to jest takie, jak to nazwac .... normalne, zyciowa potrzeba ?

    Tak, ale uzasadniana właśnie ilością wiernych. Więc ja jestm przeciwnym
    liczeniu wiernych na zasadzie ilu uda się wodą polać i nie da się
    wypisać. To trochę trąci łapaniem murzynów w siatkę:P

    > A mnie (nam, bo Liwiusz chyba tez) chodziloby o zapis np ustawowy, ze np
    > kapelanow wojskowych ma byc jeden na kazde 10 tys wiernych obywateli.

    Raczej nie znajdziesz, co nie zmienia postaci rzeczy, że kościołowi
    potrzebna jest duża liczba (nie poprawiać!) wiernych, żeby pewne
    przywileje wymusić.

> [...]
    > potrzebą zolnierzy, konkordatem, i jest to jakby zupelnie niezalezne czy
    > KRK bedzie mowil, ze 98% Polakow wierzy, czy 50%.

    Spróbuj zabrać to się dowiesz. Parafrazując klasyka "polska jest
    katolickim krajem, polacy są katolikami!"

    > Dla rownowagi czy pozorow ustanowili tez Prawoslawny Ordynariat WP i
    > Ewangelickie Duszpasterstwo Wojskowe, wiec nie mozna mowic, ze tylko KRK.

    Nikt nie mówi, że tylko, natomiast niewątpliwe pewne ilośc duż w sekcie
    jest potrzebna, a KK sobie ją zawyża na przykład wliczając na rympał w
    poczet wiernych moją skromną osobę.

    > Po co kapelan Policji ... no, moze i potrzebny, ale celnikom, strazakom ?
    > Choc tym urzedasom skarbowym to moze by sie przydal :-)

    Kalepan jest przede wszystkim potrzebny kościołowi. Coś jak spółki
    skarbu państwa i partia rządząca.

    --
    Shrek

  • 734. Data: 2020-10-20 20:05:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Tak, ale uzasadniana właśnie ilością wiernych. Więc ja jestm
    >przeciwnym liczeniu wiernych na zasadzie ilu uda się wodą polać i nie
    >da się wypisać. To trochę trąci łapaniem murzynów w siatkę:P

    Moze i racja, najpierw powiedza ze trzeba jednego kapelana na
    kompanie, bo przeciez tylu katolikow wsrod zolnierzy, a potem kompania
    bedzie musiala przymusowo na msze chodzic, zeby kapelan mial
    uzasadnienie :-)

    >Raczej nie znajdziesz, co nie zmienia postaci rzeczy, że kościołowi
    >potrzebna jest duża liczba (nie poprawiać!) wiernych, żeby pewne
    >przywileje wymusić.

    No i tu mam dwa opory ...
    -to jednak od wladzy zalezy, nie/bedzie chciala, to przywileje da
    mniejsze
    -a potem sie okaze, czy ilosc jest odpowiednia czy za mala.

    >Spróbuj zabrać to się dowiesz. Parafrazując klasyka "polska jest
    >katolickim krajem, polacy są katolikami!"

    Taa ... no coz z czasem sie okaze.

    Na razie to czytam, ze jeden kapelan na batalion WOT
    https://www.rp.pl/Sluzby-mundurowe/311139898-Batalio
    ny-WOT-beda-mialy-swoich-kapelanow.html

    Batalion to ile - z 500 osob ?
    To tak bym powiedzial, ze jeden ksiadz w miare w sam raz, bo iluz
    zolnierzy mialoby byc naraz na mszy?
    Ale co - godzinka pracy na tydzien ?

    No nie, jeszcze spowiedzi i reszta ... ale WOT nie mial sluzyc jakos z
    doskoku ?
    Co prawda pisza, ze i ci kapelani z doskoku ... a pensja pewnie za
    caly etat :-)

    >Kalepan jest przede wszystkim potrzebny kościołowi. Coś jak spółki
    >skarbu państwa i partia rządząca.

    Nie mowie nie, ale jak nie beda dbali o wiernych, to w kolejnej
    kadencji moga sie okazac niepotrzebni :-)

    J.

  • 735. Data: 2020-10-20 20:30:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 20:05, J.F. pisze:

    > No i tu mam dwa opory ...
    > -to jednak od wladzy zalezy, nie/bedzie chciala, to przywileje da mniejsze

    No a chęć od ilości szabli...

    > Taa ... no coz z czasem sie okaze.

    No się okaże. A tymczasem - skor ja nie uważam się za katolika, to z
    jakiego powodu kościół miałby mnie do katolików wliczać i odmawiać
    wypisania z organizacji? Przecież jest oczywiste, że powinno być to
    możliwe, co więcej powinno się ograniczać tylko i wyłącznie do złożenia
    preze mnie oswiadczenia woli, a nie spełniania jakiś wymagań kościoła.
    Od biedy rozumiem osobistą wycieczkę do najbliższego kościoła, żeby
    ksiądz sobie sprawdził czy ja to ja na podstawie dowodu (choć rozumiem
    jak ktoś uważa że i to przesada). Polecony,

    > Na razie to czytam, ze jeden kapelan na batalion WOT
    > https://www.rp.pl/Sluzby-mundurowe/311139898-Batalio
    ny-WOT-beda-mialy-swoich-kapelanow.html

    Oj tam - to palladyni. Kacapy będą spieprzac gdzie pieprz rośnie;)

    > Batalion to ile - z 500 osob ?
    > To tak bym powiedzial, ze jeden ksiadz w miare w sam raz, bo iluz
    > zolnierzy mialoby byc naraz na mszy?

    W polsce jest 10 tys parafi, obsługiwanych przez 30tys kapłanów. Załóżmy
    30 milionów wiernych dla równego rachunku - wychodzi 1 na 1000. Ale u
    wociarzy nie udziela chrztów, ślubów, komunii itp. Więc mają
    nadreprezentację.

    > Ale co - godzinka pracy na tydzien ?

    A gdzie tam - przecież oni nawet skoszarowani nie są - łażą po swoich
    parafiach na msze (albo nie łażą).

    > Co prawda pisza, ze i ci kapelani z doskoku ... a pensja pewnie za caly
    > etat :-)

    Za gotowość:P

    > Nie mowie nie, ale jak nie beda dbali o wiernych, to w kolejnej kadencji
    > moga sie okazac niepotrzebni :-)

    Naprawdę sądzisz, że pracownicy skarbówki przychodzą w niedzielę do
    pracy na mszę?

    --
    Shrek

  • 736. Data: 2020-10-20 21:18:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 18:06, J.F. pisze:

    > Hm, czy się nie próbuje ... sam podawałeś, jaka władze ma biskup.

    Ale wątpię - przynajmniej chcę - by biskup próbował ukrywać faktyczną
    pedofilię.

    > Raz - ludzie nie zglaszali. Teraz zglaszaja - po 20 latach, kiedys nie ...

    Ja to rozumiem. Ale trzeba też dostrzegać problemy dowodowe.

    > Dwa - mielismy w KK zapisy o seksie z maloletnimi i "innych czynnosciach
    > seksualnych" ? Moze nie bylo jak postawic zarzutow ... choc akurat dla
    > propagandy to nie przeszkoda, moze nawet zaleta.

    W starym kodeksie z 1967 roku były podobne zapisy, jak w tym obecnym.

    > Trzy - "walka" w taki sposob faktycznie mogla byc nieskuteczna, bo
    > rodacy zaraz pomysla, ze to wredna propaganda.

    Tego się obawiam.

    > Cztery - SB faktycznie wolala miec haka, ale w tym celu trzeba sprawe
    > zatuszowac. Moze nawet nie trzeba sie bardzo starac - wystarczy pozwolic
    > dzialac silom prokoscielnym.

    Piszesz o normalnej pedofilii, czy jakiś pomówieniach? A co z dziećmi i
    ich rodzicami?

    > A moze po prostu ksieza byli lepsi ?

    Sądzisz, że faktycznie inna była statystyka?

    > A moze wladza sie dosc szybko pogodzila z Kosciolem - wszak ten Fundusz
    > Koscielny to rok 1950 ...
    > Nie tak znowu malo, chyba, ze mowimy o czasach bardzo wczesnych.
    > Prasa, radio, telewizja - przeciec to szlo w miliony.

    Ale redagujących było niewielu. U nas w mieście kilka gazet miało
    redakcje, ale dziennikarzy było kilkunastu.

    > Watpie. Jak wladza kazala - to pisaly.

    Tylko, że teraz wypisują głupoty bez względu na to, czy "władza" każe,
    czy nie. Na tym nikt nie panuje. Zwłaszcza, gdy nie ma ciekawych
    tematów, to sami generują śmieci. Kilka razy publikowane "rewelacje"
    próbowałem weryfikować i zawsze się okazywało, ze to ściema, by ludzie
    weszli na stronę i odklinały się reklamy.

    > Ale zauwaz, ze to z reguly sprawy niepubliczne.
    > Jak wladza nie chce, to rzecznik prokuratury nie poda informacji i
    > dziennikarze mało wiedzą.

    Jeśli by to była wiarygodna informacja o pedofilii, to rzecznik
    prokuratury miałby najmniej do powiedzenia. Zaraz by się znalazł dobry
    człowiek, który by doniósł.

    --
    Robert Tomasik

  • 737. Data: 2020-10-21 11:21:45
    Od: Kviat

    > Ale wątpię - przynajmniej chcę - by biskup próbował ukrywać faktyczną
    > pedofilię.

    Nadal jesteś na etapie wypierania rzeczywistości?

    https://oko.press/biskup-edward-janiak-sekielscy-zab
    awa-w-chowanego/

    https://oko.press/biskup-janiak-zrezygnowal/

    Nawet w twojej TVpis byli w szoku, że zamknęli tam seminarium. Jakiś
    klecha u pospieszalskiego komentował, że zamykanie seminarium to
    ewenement prawie na skalę światową, że skoro sami uznali, że to co się
    tam działo jest nie do naprawienia i zamknęli, to musiało być
    ponadprzeciętnie grubo. Ten sam klecha twierdził, że skala tego co się
    dzieje w tej instytucji jest ogromna. Został przedstawiony jako znany na
    świecie autorytet kościelny i autor prac naukowych na ten temat.

    Ale ty możesz dalej udawać, że nie wiesz co się dzieje i że to wszystko,
    to pomówienia i nagonka na kościół.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 738. Data: 2020-10-21 15:01:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ale wątpię - przynajmniej chcę - by biskup próbował ukrywać faktyczną
    >pedofilię.

    Obstawiam, ze na 99% bedzie probowal.

    >Ja to rozumiem. Ale trzeba też dostrzegać problemy dowodowe.

    Ale widzisz - 20 lat temu to i poszkodowani woleli ukryc ...

    >W starym kodeksie z 1967 roku były podobne zapisy, jak w tym obecnym.

    A fakt. Co to byly czyny lubieżne oraz nierzadne ?

    >Tego się obawiam.

    Aczkolwiek, w jakiejs wsi ... piekny przyklad dla mieszkancow.

    >Piszesz o normalnej pedofilii, czy jakiś pomówieniach? A co z dziećmi
    >ich rodzicami?

    A co SB dzieci obchodza ? Oni wtyki potrzebuja, a nie dzieci.

    Rodzice tez beda woleli zalatwic "po cichu", jakis "zyczliwy" ksiedzu
    poradzi, aby dziecku rower kupil i parafie zmienil, milicjant powie
    "ja pana rozumiem, ale brakuje nam twardych dowodow, nikt nie widzial,
    nie mamy jak ruszyc sprawy", prokurator umorzy z powodu wyjazdu
    ksiedza za granice, albo inny zyczliwy rodzica delikatnie postraszy,
    ze wladza sobie wichrzycieli nie zyczy, a ksiadz juz zamkniety w
    klasztorze ...

    >Sądzisz, że faktycznie inna była statystyka?

    Nie wiem jak statystyki, i pewnie sie nie dowiem, ale "moralnosc
    spoleczna" sie mocno zmienila.
    Wpadlbys za mlodu na pomysl, zeby nauczycielowi kosz na glowe nalozyc
    ?

    >Ale redagujących było niewielu. U nas w mieście kilka gazet miało
    >redakcje, ale dziennikarzy było kilkunastu.

    No i co z tego ? Jak wladza bedzie potrzebowala nagonki, to im jeden
    dziennikarz wystarczy, a jak bedzie potrzebowala spokoju, to tych
    kilkunastu zablokuje.

> [...]
    >próbowałem weryfikować i zawsze się okazywało, ze to ściema, by
    >ludzie
    >weszli na stronę i odklinały się reklamy.

    Bardzo mozliwe - ale z jakiej dziedziny to rewelacje?

    Ale przeciez "sezon ogorkowy" to ma juz chyba ponad 100 lat ..

    >Jeśli by to była wiarygodna informacja o pedofilii, to rzecznik
    >prokuratury miałby najmniej do powiedzenia. Zaraz by się znalazł
    >dobry
    >człowiek, który by doniósł.

    Moze. Choc NIE pewnie chetnie przyjmie taka informacje ...

    J.

  • 739. Data: 2020-10-21 15:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No a chęć od ilości szabli...

    O ile te szable prawdziwe, a nie wydumane ...

    ny-WOT-beda-mialy-swoich-kapelanow.html

    >Oj tam - to palladyni. Kacapy będą spieprzac gdzie pieprz rośnie;)

    Ale inne wojska pewnie maja podobnie ...

    >W polsce jest 10 tys parafi, obsługiwanych przez 30tys kapłanów.
    >Załóżmy 30 milionów wiernych dla równego rachunku - wychodzi 1 na
    >1000. Ale u wociarzy nie udziela chrztów, ślubów, komunii itp.

    Kto wie ... sluby tam moze beda, potem chrzty, komunie ...

    >Więc mają nadreprezentację.

    Owszem, choc tak czytam .. to chyba praca na cwierc etatu. Ale czy za
    cwierc pensji ? :-)

    >A gdzie tam - przecież oni nawet skoszarowani nie są - łażą po swoich
    >parafiach na msze (albo nie łażą).

    >Naprawdę sądzisz, że pracownicy skarbówki przychodzą w niedzielę do
    >pracy na mszę?

    Kto ich tam wie - moze awans wymaga dobrej opinii ksiedza kapelana.
    Wiec nadgodziny i to nieplatne :-)

    Tylko kosciola chyba nie maja, wiec gdzie ci kapelani msze odprawiaja
    ?

    J.

  • 740. Data: 2020-10-21 20:25:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dobra, poczytaj życiorys przykładowo M. Zaruskiego, T. Kasprowicza czy S. I.
    Witkiewicza.

    Oczywiście prostak powie "jak on mógł zaprojektować samochód, skoro sprzedawał
    komputery" - na szczęście angielska królowa ma
    prostaków tam gdzie ich ma.

    Co do wybitnych specjalistów masz rację - znałem takich co pytali, czy Polska to
    stolica Litwy itp. itd.

    -----