  • 1. Data: 2005-03-20 14:03:08
    Temat: REjestracja pojazdu na 2 osoby?
    Od: "-=Joy=-" <d...@N...o2.pl>

    Chciałem dowiedzieć się jak wygląda sprawa rejestracji pojazdu na 2 osoby...
    tj Pojazd zarejestrowany jest na np Jana Kowalskiego... syn JK ukończył 18
    lat tak więc zmyślą o przyszłości syna JK chce przerejstrować samochód tak
    abyoni 2 byli jakby jego właścicielami ... Sprowadza się to do tego, że
    zalezy JK na zniżce w firmie ubiezpieczeniowej którą dostałby syn w zamian
    za "staż".

    Pozdrawiam, Joy !! www.Zuam-Music.prv.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291
    http://house.mthn.net:8500 <=-=> www.rebelia.pl

  • 2. Data: 2005-03-20 17:06:43
    Temat: Re: REjestracja pojazdu na 2 osoby?
    Od: "M" <spamerom@mowimy_nie.pl>

    Użytkownik "-=Joy=-" <d...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprowadza się to do tego, że zalezy JK na zniżce w firmie
    > ubiezpieczeniowej którą dostałby syn w zamian za "staż".

    Najnormalniej w świecie, właścicielem auta jest Tata, zaś Syn
    współwłaścicielem i dzięki temu korzysta ze zniżek Taty. Maksymalne zniżki
    Taty będzie miał jednak ZTCP tylko do momentu, dopóki będzie miał z Tatą
    auto na współwłasność. W momencie zakupu i zarejestrowania auta tylko na
    Syna zniżki liczą się od momentu, kiedy pierwszy raz zaistniał w historii
    ubezpieczeniowej, czyli jesli np przez trzy lata ma auto z Tatą na spółkę to
    ma zniżki Taty, jeśi po trzech latach rejestruje autko tylko na siebie, to
    ma zniżek tyle, ile przysługuje po 3 latach bezszkodowej jazdy. Cyba, że się
    mylę :) Jednak Tato musi mieć duże zaufanie do syna, mój nie chciał iść na
    taki układ :)) w momencie szkody zniżki traci Tata, więc sam rozumiesz ;)

    pzdr

  • 3. Data: 2005-03-21 11:16:22
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2005 15:03:08 +0100, -=Joy=- napisał(a):
> [...]
    > zalezy JK na zniżce w firmie ubiezpieczeniowej którą dostałby syn w zamian

    Po prostu JK powinien podarować synowi 50% auta - albo mniejszą część, aby
    nie przekroczyć kwoty wolnej od opodatkowania w takich przypadkach. Z
    zarejestrowaną w US umową darowizny idziemy do WK, tam trzeba
    przerejestrować auto by syn był podany jako współwłaściciel - a potem
    zgłosić tę zmianę u ubezpieczyciela.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944