  • 1. Data: 2005-03-20 14:28:22
    Temat: Auto a zastaw skarbowy / długie /
    Od: " anka" <e...@g...pl>

    Witam, poszukuję porady w następującej sprawie:
    Mam auto kupione na kredyt w banku, do spłaty mam jeszcze 1,5 roku, jest
    zastaw rejestrowy banku na pojeżdzie. W tym roku zus doszukał się niedopłaty
    za kilka m-cy parę lat temu,ale zanim dostałam decyzję, złożyli do US
    wniosek o ustanowienie zastawu skarbowego na pojeżdzie i na hipotece domu.
    Odwołałam się od decyzji, wyroku sądu nie dostałam, za to wyznaczono mi
    kolejne raty do zapłaty / nie jest to oficjalna decyzja ratalna /. Większość
    z tych rat już społaciłam, pozostało około 1200 zł...ale nie stać mnie na
    płacenie rat za kredyt, bo spłacam zus. Mam ograniczone dochody, bo sama
    utrzymuję małe dzieci. Jedyna nadzieja to sprzedać auto, spłacić kredyt, lub
    odstąpić w układzie ratalnym, jednak, jak ma on wpis skarbowy, to nic chyba
    nie zdziałam...
    Trzy lata temu miałam olbrzymie zaległości w US i nikt nie zrobił podobnego
    zajęcia, chociaż podawałam swój stan majątkowy do decyzji ratalnych...Czy
    zus może żądać zastawu skarbowego na już istniejącym zastawie bankowym ?
    Co będzie z autem, jak przestanę płacić raty? Kredyt będzie od razu
    wymagalny = komornik, czy też spłaci ubezpieczyciel ? I czy będzie miał
    póżniej roszczenia do mnie o to, że spłacił bankowi mój kredyt ?

    Czy można uzyskać , składając prośbę do zus, zdjęcie tego zastawu ? Moze
    jest inna możliwość pozbycia się tego auta ? Bo chyba nikt świadomie go nie
    kupi, wiedząc o zastawie...
    Kredyt był ubezpieczony przezemnie w momencie zakupu auta u dealera, na
    okoliczność zgonu, całkowitej lub chwilowej niemożliwości wykonywania
    pracy...
    Może ktoś doradzi, jak postąpić ? Właściwie już zajęcie hipoteki zabezpiecza
    przed spłatą należności dla zus...
    Bardzo proszę o sugestie. Sprawa "gardłowa" :(

  • 2. Data: 2005-03-21 10:23:34
    Temat: Re: Auto a zastaw skarbowy / długie /
    Od: " anka" <e...@g...pl>

    Podbijam temat :), może ktoś coś doradzić?

  • 3. Data: 2005-03-21 15:44:53
    Od: "maciek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " anka" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Podbijam temat :), może ktoś coś doradzić?

    jedyne co możesz zrobic to dogadać sie z ZUSem żeby zwolnili zastaw, lub
    znaleźć kupca na auto i przekonać go do spłaty Zus w twoim imieniu jako
    zaliczki na poczet kupna auta. Jak ZUS dostanie pieniądze to wycofa zajęcie.
    Nie możesz za długo czekać, bo poborca skarbowy może sprzedać twoje auto za
    znikomą częsc jego rynkowej wartości.