  • Data: 2005-12-02 01:03:18
    Temat: RE: Prawo autorskie
    Od: a...@p...wp.pl (Art.R) szukaj wiadomości tego autora

    >W Polsce nie da się zastrzec dla siebie pomysłu na biznes. można
    >zastrzec znak towarowy, patent....

    Trochę nieżetelnie opisałem sprawę, prowadzę na ten temat
    dyskusję na innej grupie dys. oto jej fragmenty:

    ------------

    Zobacz czy prawa autorsie należą do grupy praw majtkowych.
    Wydaje mi się, że firma nie może być autorem czegoś. Autorem(ami) są
    konkretni ludzie. Jestem pewny, że źle mi się wydaje ;)
    Z resztą, o ile dobrze pamiętam to nie ma patentów na algorytmy (idee) w
    polsce, są patenty na konkretne rozwiazania.
    -------------

    List właśnie pochodzi od konkretnej osoby, która w nim
    zwraca się do dwóch firm, w tym do firmy w której jej
    mąż był prezesem, a obecnie firma chyba nie istnieje,
    oraz do firmy w której ja obecnie pracuję (czyli u byłego
    wspólnika tego prezesa)i bezpośrednio do mnie (list przyszedł
    na mój adres domowy). Ta osoba twierdzi że jest jedynym autorem
    i twórcą tego rozwiązania i zabrania z niego korzystać
    wymienionym podmiotą gospodarczym i osobą.
    Jeżeli chodzi o prawa autorskie to może być z tym problem
    bo podane są w tym rozwiązaniu liczby (nie tylko sam jakiś
    algorytm).
    Mi chodzi tylko o to, że na przykład jak będę siedział w firmie
    i podejdzie szef i powie że przydało by się zrobić jakieś dodatkowe
    zestawienie to co mam odpowiedzieć? - że nie zrobię bo mogę
    naruszyć czyjeś prawa autorskie. Równie dobrze mogę złożyć
    wypowiedzenie. Interesuje mnie czy sądy w Polsce w takim przypadku
    mogą "mnie" za to karać (mnie a nie firmę, firmę mogą
    sobie karać).

    Pozdrawiam, art.r