    From: "WiteX" <n...@...mail>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie z przepisów ruchu drogowego
    Date: Mon, 8 Mar 2004 10:15:36 +0100

    Witam wszystkich. Pytanie dotyczy KD i nie znalazłem w archiwum podobnej
    sytuacji więc opisuję.
    Sytuacja nr 1 (podwójna kreska oznacza drogę główną - z pierwszeństwem)
    Mamy skrzyżowanie jak poniżej i oczywistym jest, że jeżeli jadę z kierunku 4
    i chcę skręcić w kierunku 1 to mimo, że cały czas poruszam się po drodze z
    pierwszeństwem to włączam kierunkowskaz lewy. Jeżeli chciałbym jednak
    pojechać w kierunku 2 to nie włączam żadnego kierunkowskazu (jadę na wprost)
    mimo że droga w tym kierunku nie jest idealnie na wprost.
    2

    \
    1==\\---3
    4
    Sytuacja nr 2 (podwójna kreska oznacza drogę główną - z pierwszeństwem)
    2

    \
    1==\\
    4
    Podobna, ale bez drogi w prawo. Czy teraz jadąc z kierunku 4 w kierunku 1
    włączam lewy kierunkowskaz ? A jak się zachować jadąc z 4 w kierunku 2 -
    włączyć prawy czy nie włączać żadnego?

    Może moje pytanie jest banalne, ale proszę o info bo znajomy miał w podobnej
    sytuacji (nr 2) wypadek.

    Pozdrawiam
    WiteX