  • Data: 2003-02-12 14:46:33
    Temat: Pytanie techniczne z dziedziny Prawa o Ruchu Drogowym
    Od: "xaree" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie jest następujące:

    Art. 49 pkt.1 ust.2 Ustawy Prawo o ruchu drogowym stanowi co następuje:

    "Zabrania się zatrzymywania pojazdu na przejściu dla pieszych, na
    przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10m przed tym
    przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu
    zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem".

    Czy w takim razie dozwolone jest parkowanie w istniejącej zatoce parkingowej
    usytuowanej w odległości mniejszej niż 10m od przejścia dla pieszych??

    No i pytanie przewrotne (głupkowate): Czy wobec tego żeby przepuścić
    pieszego przez przejście trzeba się zatrzymać 10 m przed nim? A jeżeli jest
    się bliżej przejścia niż 10m to nie można się już zatrzymać i "trzeba
    wymusić pierwszeństwo na pieszym".

    P.S. Szczególnie gorąco zapraszam do wypowiedzi osoby znające się na
    przepisach prawnych. Ja w tej materii jestem laikiem...

    Pozdrawiam całą Grupę
    Adam R.