    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o obowiązki pracodawcy - świadczenia socjalne
    Date: Mon, 05 Apr 2010 13:46:45 +0200

    Tytułem wstępu:
    Pracuję w prywatnej firmie posiadającej kilka oddziałów w Polsce.
    Właściciele mają kilka(naście?) firm i fundacji, ale z tego co wiem,
    tylko dwie z nich mają pracowników (pozostałe mają tylko prezesa, vice i
    członka zarządu - generalnie cały zarząd to właściciel z rodziną w
    różnych konfiguracjach). Wiem, bo widziałem kilka faktur, że te inne
    firmy funkcjonują, natomiast na 100% nie mają pracowników - bo wiem kto
    tę pracę fakturowaną w rzeczywistości wykonywał. We wszystkich (dwóch)
    firmach pracuje ok. 60-80 osób, w tej co ja - ok 50.

    Pytanie moje brzmi: czy pracodawca rozlicza się jakoś i z kimś ze
    świadczeń socjalnych? My nie dostajemy ani świadczeń urlopowych, ani
    żadnych innych (bony, talony, paczki dla dzieci, bilety na dojazd).
    Dostajemy z pracy ręczniki, ubrania robocze (możemy w pracy prać je w
    pralce) i wodę z dystrybutora. No i mydła i papieru toaletowego póki co
    nie musimy nosić z domu. Ale to wszystko. Kiedyś była częściowa
    refundacja biletów miesięcznych, ale i to się skończyło. Nooo... wiem,
    że na bilety nie wolno tego wydawać (a niby czemu, wg mnie to ważniejsze
    niż bon na marmoladę), ale nigdy nie słyszałem o żadnych zapomogach,
    pożyczkach itp. No, chyba że łapie się na to kadra średniego i wyższego
    szczebla - ci od służbowych telefonów, laptopów i samochodów - ale to
    chyba nie przystaje do założeń funduszu socjalnego...