    From: "pord4u" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o OC [dlugie i malo smieszne]
    Date: Thu, 9 Aug 2007 20:58:35 +0100

    Witam

    Z ciekawosci podzwonilem sobie po infoliniach towarzystw ubezpieczeniowych.
    Zadalem proste pytanie, przyklad. Kupilem pojazd 20.07.2007 r. Polise
    przekazal mi sprzedajacy, jest wazna do czerwca 2008 r.

    Teraz moja nawijka do tychze firm ;]

    "1. Skoro polisa jest wazna prawie rok, to czy moge z
    niej skorzystac, nie dokonujac ZADNEGO zgloszenia w firmie ubezpieczeniowej
    w ciagu 30 dni i poczekac do przedostatniego dnia trwania polisy ?

    2. Nie bardzo rozumiem, bo skoro zaplacilem Sprzedajacemu za
    pojazd i polise, dlaczego nie moge z niej korzystac do maksymalnie
    przedostatniego dnia ? Rekalkulacja bedzie na moja niekorzysc, poniewaz nie
    mam znizek, a polisa zostala juz raz oplacona, mam placic podwojnie. Stalem
    sie nabywca praw i obowiazkow, czy tylko obowiazkow ?"

    Jeszcze zarzucilem linkiem (cytuje):

    "Z problemem natomiast (oraz niepotrzebnymi nerwami i stratą pieniędzy)
    możemy liczyć się w sytuacji, gdy ubezpieczenie kupionego samochodu nam nie
    odpowiada, a my - nie mając czasu, by działać w tej sprawie - postanowiliśmy
    jednak doczekać do jego końca, by dopiero potem ubezpieczyć się tak, jak
    chcemy.

    Jeżeli z jakichś powodów (przeważnie jest to brak czasu) zdecydowaliśmy się
    na taki właśnie wariant, to musimy bardzo uważać, by nie przeoczyć tego
    przedostatniego dnia obowiązywania umowy, w którym zgodnie z nowym prawem
    mamy jeszcze ostatnią szansę na wypowiedzenie umowy OC."

    Czyli ani slowa o tych 30 dniach i koniecznosci zmian w polisie.

    No to nawijam dalej :D

    "Reasumujac, dlaczego musze w ciagu 30 dni cos zglaszac, skoro tutaj jest
    wyraznie napisane, ze nie mam takiego obowiazku, staje sie podmiootem praw i
    obowiazkow wynikajacych z polisy. Czesto w ogloszeniach
    motoryzacyjnych spotyka sie zapis "OC wazne do 2008" etc. Jaki bylby z tego
    pozytek, jezeli i tak nabywca musialby w ciagu 30 dni zrobic zmiany w
    polisie, a co za tym idzie dokonano by rekalkulacji skladki ?"

    Jaki z tego moral. Odpowiedzi byly roooozne :) Jedna Pani powiedziala, ze
    musze w ciagu 30 dni zglosic zmiany. Za chwile zadzwonila raz jeszcze i
    powiedziala, ze moge jezdzic na tej polisie do konca jej trwania. Druga
    firma: nie moze Pan jezdzic, bo beda niezgodne dane w dowodzie rej. i w
    polisie. Trzecia firma: zawsze dokonujemy rekalkulacji - podalem przyklad z
    "samochodem z OC do 2008" - nie umial odpowiedziec. Czwarta firma: podalem
    ustawe o ubezp., prosilem o znalezienie odpowiedniego art. o tych
    obowiazkowych 30 dniach - "skoro czytal Pan ustawe, to Pan wie". Piata:
    rekalkulacja i doplata roznicy, zmiany w ciagu 30 dni obowiazkowe.

    Niezly kociol :D

    No to czekam na opinie fachowcow z pl.misc.samochody i pl.soc.prawo (poparta
    konkretnym art. z ustawy dot. przymusu zgloszenia zmiany w ciagu 30 dni,
    jezeli nie mam takiego zamiaru i chce jezdzic na oplaconej wczesnij polisie
    do przedostatniego dnia trwania polisy)

    Milego wieczoru.

    --
    pord4u