  • Data: 2004-12-31 17:28:58
    Temat: Pytanie: artykuł w RP a spadki.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czytam ci ja "prawo co dnia" i co widzę:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041231/p
    rawo/prawo_a_7.html
    +++
    Prawo polskie nie przewiduje także tzw. systemu rezerwy (jak np.
    we Francji), w którym okreœlona częœć majštku musi być pozostawiona
    najbliższym krewnym, a spadkodawca może swobodnie dysponować tylko
    tzw. częœciš rozporzšdzalnš.
    ---

    Możecie udzielić mi objaśnienia w którym momencie z KC zniknęły
    zachowki ? Ostatnio minister finansów wydał rozporządzenie
    nim się spostrzegłem.... może KC też zmieniono ? :)

    Zastrzegam że osobiście zgadzam się z tezami zapisanymi
    w pozycji "mit dziesiąty": "Nie jest jednak wcale pewne, czy
    tu musi zachodzić równoœć."
    Zgoda, ja jestem jak najbardziej za. Mam widać mało europejskie
    poglądy :> (wolno mi, nie ? ;))

    Ale albo ja jestem niedouczony, albo autor artykułu jest niedouczony,
    albo coś źle zrozumiałem (poproszę o objaśnienie :)) albo... albo
    jest to (ów "mit trzeci") demagogia czystej wody.
    Czyli (nie podejrzewam autora o głupotę) - ZAMIERZONE lanie
    wody na młyn (a benzyny do ognia...) mylę się ?
    Rozumiem że w ten deseń spełniam oczekiwania profesora ;) !
    Niemniej wnoszę o opinię do samej tezy "mitu trzeciego" a nie
    kolejną wojnę na opinie i stanowiska "w kwestii podstawowej" :)

    pozdrowienia, Gotfryd