  • Data: 2005-01-03 11:02:51
    Temat: Re: Pytanie: artykuł w RP a spadki.
    Od: bo <a...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czytam ci ja "prawo co dnia" i co widzę:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041231/p
    rawo/prawo_a_7.html
    > +++
    > Prawo polskie nie przewiduje także tzw. systemu rezerwy (jak np.
    > we Francji), w którym okreœlona częœć majštku musi być pozostawiona
    > najbliższym krewnym, a spadkodawca może swobodnie dysponować tylko
    > tzw. częœciš rozporzšdzalnš.
    > ---
    >
    > Możecie udzielić mi objaśnienia w którym momencie z KC zniknęły
    > zachowki ? Ostatnio minister finansów wydał rozporządzenie
    > nim się spostrzegłem.... może KC też zmieniono ? :)

    Oj Godfrydzie.....

    Uprawnienie do zachowku polega na prawie do ROSZCZENIA wyplacenia przez
    SPAKOBIERCE okreslonej KWOTY, ktora odpowiada ROZNICY pomiedzy
    wartoscia 1/2 spadku ktory przypadalby uprawnionemu
    w przypadku dziedziczenia ustawowego,
    a wartoscia otrzymanego spadku
    (w przypadku maloletnich wiecej...)

    Pozdrowienia