  • 1. Data: 2005-07-31 19:47:52
    Temat: Przyznaję, że jestem ojcem
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Wyobraźmy sobie taką oto sytuację:

    Kobieta (panna) zaszła w ciążę i urodziła dziecko. Ojcem dziecka jest Pan A.
    Po pewnym czasie (krótko po urodzeniu) owa pani poznaje innego pana B i
    postanawia, że z nim spędzi resztę życia.

    Czy wystarczy (dla uznania ojcostwa) , że ów pan B oświadczy, przed
    odpowiednim urzędem, że to on jest ojcem jej dziecka (a ona to potwierdzi)?

    Dla nich jest to sposób na uniknięcie kłopotów z przysposobieniem itp.

    I jeszcze jedno pytanie
    Czy kobieta będąca panną ma dziecko to czy jak w dowolnym czasie ona i jej
    partner oświadczą że on jest ojcem to wystarczy dla uznania ojcostwa?

  • 2. Data: 2005-07-31 21:33:56
    Temat: Re: Przyznaję, że jestem ojcem
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pissmejker napisał(a):
    > Wyobraźmy sobie taką oto sytuację:

    Widzę że my tu za ciebie jakieś kazusy rozwiązujemy (tak jak z tym
    najmem), lepiej weź się sam do roboty.

> [...]
    >
    > Czy wystarczy (dla uznania ojcostwa) , że ów pan B oświadczy, przed
    > odpowiednim urzędem, że to on jest ojcem jej dziecka (a ona to potwierdzi)?

    Wystarczy o ile dziecko nie ma juz ustalonego ojca w inny sposób.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-31 21:49:44
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    pissmejker napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy wystarczy (dla uznania ojcostwa) , że ów pan B oświadczy, przed
    > odpowiednim urzędem, że to on jest ojcem jej dziecka (a ona to potwierdzi)?

    Nie, na to czas minął. Teraz ona zakłada w sądzie sprawę o ustalenie
    ojcostwa, on potwierdza na sprawie fakt bycia ojcem i tyle.

> [...]
    > Czy kobieta będąca panną ma dziecko to czy jak w dowolnym czasie ona i jej
    > partner oświadczą że on jest ojcem to wystarczy dla uznania ojcostwa?

    W praktyce tak, ale jak pisałem wyżej - odbywa się to przed sądem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-08-01 04:13:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Nie, na to czas minął. Teraz ona zakłada w sądzie sprawę o ustalenie
    > ojcostwa, on potwierdza na sprawie fakt bycia ojcem i tyle.

    Na uznanie ojcostwa nie ma żadnego określonego czasu. Można to zrobić
    zawsze do chwili śmierci dziecka.

  • 5. Data: 2005-08-01 05:47:00
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > najmem), lepiej weź się sam do roboty.

    > Wystarczy o ile dziecko nie ma juz ustalonego ojca w inny sposób.

    Żadne kazusy tylko zastanawiam się nad tym :-)

    Moje przemyślenia spowodowane były informacjąz TV o adopcjach - że tyle
    trwają i krótko mówiąc jest to droga przez mękę.

    Więc pomyślałem, że:
    Kobieta będąca panną (bo zwykle to one decydują się na to) postanawia oddać
    swoje nienarodzone dziecko.
    Zgłasza się do niej mężczyzna, będący w zupełnie innym związku i ustala z
    nią szczególy.
    Po narodzinach dziecka ojciec oświadcza że jest ojcem tego dziecka a matka
    to poświadcza.
    Urzędowo oj staje się ojcem a ona matką :-)
    Zabiera dziecko i wychowuje w swoim związku.
    Po jakimś czasie matka zrzeka się opieki nad dzieckiem

    I efekt taki sam jakadopcja tylko nie trzeba nic zmieniać w papierach, bo
    zgodnie z prawem dziecko wychowywane jest przez swojego ojca.

    A może w moim rozumowaniu jest błąd?

  • 6. Data: 2005-08-01 06:04:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pissmejker napisał(a):

    > Więc pomyślałem, że:
    > Kobieta będąca panną (bo zwykle to one decydują się na to) postanawia oddać
    > swoje nienarodzone dziecko.

    Myślisz stereotypami.

> [...]
    > Urzędowo oj staje się ojcem a ona matką :-)
    > Zabiera dziecko i wychowuje w swoim związku.

    > Po jakimś czasie matka zrzeka się opieki nad dzieckiem

    Co znaczy zrzeka się? Nawet gdyby mogła to zrobić, to jakie gwarancie
    miałby ten mężczyzna? Mogłoby się skończyć tylko na tym, że dziecko
    byłoby przy genetycznej matce, a facet płaciłby alimenty.
    I co z jego partnerką? Ona nie byłaby w sensie prawnym matką tego dziecka.

    > I efekt taki sam jakadopcja tylko nie trzeba nic zmieniać w papierach, bo
    > zgodnie z prawem dziecko wychowywane jest przez swojego ojca.
    >
    > A może w moim rozumowaniu jest błąd?

    Nikt rozsądny kto chcę adoptować dziecko na to nie pójdzie.
    Nie filozofuj :)

  • 7. Data: 2005-08-01 14:43:50
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 01 Aug 2005 06:13:49 +0200,
    Johnson <j...@n...pl> screamed:

    ... lub uznajacego. (-:

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 16:43:34 user up 10690 days, 4:38, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If you have to ask what jazz is, you'll never know.

  • 8. Data: 2005-08-02 20:37:53
    Od: "szpak_zam" <s...@g...pl>

    no dobra a zeznanie pod przysięgą itp.? oj nie ładnie nie ładnie