  • 51. Data: 2015-01-24 13:15:17
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-24 o 11:41, grzech pisze:

    > A jak to się przekładało na ekonomię? Tak dla przykładu jak milicjant
    > lub wojskowy miał pensji 3000 to ile to jednostek upodlenia i
    > zniewolenia? Jak to się przelicza?
    >
    > P.S. Nie znasz przykładów współczesnego upodlenia, zniewolenia i
    > księżycowej ekonomii przy których obyczaje PRL to wzór do naśladowania?
    > Ja znam.

    Wszyscy znamy:
    Politycznie rządziła jedyna partia a dziś rządzi jedna z kilku.
    Ale przepisy tak skonstruowali żeby Kowalski nie mógł skreślić
    przy wyborach złodzieja i oszusta Wiśniewskiego. Skoro partia go
    wybrała to jeśli partia nie przegra wyborów to ich oszust
    wejdzie tam gdzie chcieli go umieścić.
    Nie jest to specjalna różnica na plus.

    Kiedyś w porównaniu z zachodem była bida ale każdy miał co jeść
    i gdzie mieszkać. Jak poszedł do pracy to miał socjal zgodnie
    z przepisami. Dzisiaj nikt nie gwarantuje pracy a jak już znajdziesz
    to może się okazać że nie należy ci się to co innym bo jesteś
    pracownikiem nie firmy dla której pracujesz a pośrednika.
    W dodatku zatrudnia cię tylko na umowę zlecenie za najniższą
    stawkę. Lub każą ci zatrudnić się jako firma jednoosobowa
    i między innymi żegnaj płatny urlopie. Nie chcesz tak ?
    to szukaj pracy gdzie indziej. A jest naprawdę wiele miejsc
    gdzie nie ma takiego wyboru jak w "default citi".

    Sprytni, mądrzy i zaradni mają lepiej, paszport mają w kieszeni,
    mogą wyjechać w każdej chwili gdzie chcą. Przeciętniaki
    i szaraczki za których kiedyś myślał system i którzy nie
    przejawiają specjalnych ambicji mają gorzej. I ich los
    nie ma prawa się polepszyć. Chyba że jakimś cudem zmądrzeją
    i sami zadbają o swój los.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2015-01-25 08:25:44
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Przede wszystkim za upodlenie i zniewolenie obywateli. Za to, że siła
    > się ich trzymało i kazało pracować za 1-20$. Ale w końcu nawet i taki
    > system zbankrutował, tylko pozostały po nim takie betony co to wybiórczo
    > pamiętają i nie kojarzą logicznych faktów i związków przyczynowo-skutkowych.

    Za upodlenie i zniewolenie obywateli nie da sie zbudować ani jednego bloku
    mieszkalnego, nawet takiego jakie teraz budują TBSy.

    ---
    Avast.

  • 53. Data: 2015-01-25 08:38:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > przy wyborach złodzieja i oszusta Wiśniewskiego. Skoro partia go
    > wybrała to jeśli partia nie przegra wyborów to ich oszust

    W moim mieście zbudowano ponad 100 reprezentacyjnych apartamentowców, połowa stoi
    pusta, w drugiej zachodnie firmy wynajmują mieszkania dla swoich menagerów. Koszt
    wynajmu oczywiście idzie w koszty ich działalności, czyli zmiejsza podatek należny
    3RP.
    TBS zbudował też osiedle dla zwykłych ludzi. Do centrum autobusem MPK jedzie sie
    godzinę. No i trudno uwierzyć ale to osiedle nie jest podłączone do kanalizacji.
    Widziałam różne cuda za "komuny" (np. "misia") ale taki to tylko w 3RP.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 54. Data: 2015-01-25 09:54:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 08:25, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Za upodlenie i zniewolenie obywateli nie da sie zbudować ani jednego bloku
    mieszkalnego, nawet takiego jakie teraz budują TBSy.

    Poucz się trochę historii, choćby o starożytnym Egipcie.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2015-01-25 09:56:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 08:38, Danusia pisze:

> [...]
    wynajmu oczywiście idzie w koszty ich działalności, czyli zmiejsza podatek należny

    Oczywiście nie wiesz o czym piszesz, jak zawsze. "Oczywiście" koszt
    jednego jest zyskiem drugiego.

> [...]
    Widziałam różne cuda za "komuny" (np. "misia") ale taki to tylko w 3RP.

    Czyli jak zwykle - prywatne wychodzi lepiej, "społeczne" - do bani. Jak
    to w komunie.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2015-01-25 10:17:58
    Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i jego kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-01-24 o 09:02, Danusia pisze:

    > Penie dofinansowali nas "towarzysze radzieccy" z Moskwy

    Na poczatku tak, pozniej szlo w druga strone. 30% ludnosci w PRLu
    pracowalo w rolnictwie, jakie ono nie bylo. W sklepach bylo pusto bo
    duza czesc szla do ruska. Do tego wladza handlowala nielegalnie zywnoscia.

    Wladza mowi: PRL byl zly, jednoczesnie przez 25 lat malo sie nie
    pozabijali przy korycie aby przejac ile wlezie.

    45min.
    Kuron: w polsce nie ma prawdziwego komunizmu, trzeba zlikwidowac
    rzemioslo, prywatna wlasnosc iniezalezny kosciol
    https://www.youtube.com/watch?v=EzbfckSzHjc

    31m20s
    Geremek: aparat solidarnosci musi zostac zlikwidowany
    https://www.youtube.com/watch?v=432LOFrXFZw

  • 57. Data: 2015-01-25 12:27:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 09:54, Liwiusz pisze:

    mieszkalnego, nawet takiego jakie teraz budują TBSy.

    > Poucz się trochę historii, choćby o starożytnym Egipcie.

    A do naszej oświaty doszły już informacje że piramid nie budowali
    niewolnicy czy zniewoleni chłopi tylko opłacani zawodowcy ?
    Którzy potrafili przerwać pracę w momencie kiedy pracodawca
    nie wywiązał się z jednego ze zobowiązań.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2015-01-25 12:30:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 10:17, dr Schultz i koń Fritz pisze:

    > Na poczatku tak, pozniej szlo w druga strone. 30% ludnosci w PRLu
    > pracowalo w rolnictwie, jakie ono nie bylo. W sklepach bylo pusto bo
    > duza czesc szla do ruska. Do tego wladza handlowala nielegalnie zywnoscia.

    Jakiś przykład tego nielegalnego handlu żywnością przez władzę
    można poprosić ?

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2015-01-25 12:36:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 12:27, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Którzy potrafili przerwać pracę w momencie kiedy pracodawca
    > nie wywiązał się z jednego ze zobowiązań.

    Nie dotarło ;) Niech zatem będzie wyrąb lasów na Syberii. Choć zaraz się
    dowiem, że już sama możliwość życia w najlepszym kraju była
    wystarczającą zapłatą :)

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2015-01-25 13:38:26
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-25 o 10:17, dr Schultz i koń Fritz pisze:

    > Kuron: w polsce nie ma prawdziwego komunizmu, trzeba zlikwidowac
    > rzemioslo, prywatna wlasnosc iniezalezny kosciol

    z tym ostatnm to pokrywał się z tym co chciałby abc

    --
    @foe_pl