  • 1. Data: 2008-09-30 12:33:09
    Temat: Przyjęcie zlecenia a rezygnacja z niego i utracony zysk
    Od: "Andrew" <w...@w...pl>

    Witam

    Zastanawiam się nad prawnym rozwiązaniem problemu przyjmowanych zleceń.
    Mianowicie prowadzę firmę tranportową i często przyjmuję zlecenia na telefon od
    osób prywatnych które np ni emają faxu. Jak w tej sytuacji się zabezpieczyć od
    sytuacji gdy w dniu (który już mam zarezerwowany) podstawienia zespołu pojazdów
    klient dzwoni i mówi, że rezygnuje lub wogóle nie dzwoni i nie stawia się na
    miejsce? Czasami są to zlecenia od osób mieszkających w znacznej odległości
    odemnie a prędkość działania poczty niestety jest niezadowalająca aby pisemnie
    zawrzeć umowę. Czy są wogóle jakieś rozwiązania które później w sądzie można
    użyć aby domagać się zwrotu tzw "straconego zysku" na usługę?

  • 2. Data: 2008-09-30 12:38:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrew pisze:
> [...]
    > wogóle jakieś rozwiązania które później w sądzie można użyć aby domagać
    > się zwrotu tzw "straconego zysku" na usługę?

    Dowodem może być nagranie rozmowy telefonicznej.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-30 13:44:59
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Dowodem może być nagranie rozmowy telefonicznej.

    ...a w nowszych telefonach (juz nie tak nowych - np. n70) - mozna dograc
    aplikacje, ktora bedzie zapisywac kazda rozmowe automatycznie. Gigowa
    karta pamieci i na dlugo starczy.

    gacek

  • 4. Data: 2008-09-30 18:18:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gacek pisze:

    > ...a w nowszych telefonach (juz nie tak nowych - np. n70) - mozna dograc
    > aplikacje, ktora bedzie zapisywac kazda rozmowe automatycznie. Gigowa
    > karta pamieci i na dlugo starczy.

    Tylko trzeba by zhackować firmware, bo badziew będzie inaczej piszczał
    co 10 sekund. Jest też programik, który tego unika, ale on to robi
    wyłączając na "ułamek sekundy" nagrywanie na czas "zapiszczenia" i potem
    słychać te cięcia.

    Co gorsza ma jakiś dziwny problem z zapisywaniem połączeń z numerów
    zastrzeżonych....

  • 5. Data: 2008-09-30 20:28:26
    Od: "Andrew" <w...@w...pl>

> [...]
    > słychać te cięcia.
    >
    > Co gorsza ma jakiś dziwny problem z zapisywaniem połączeń z numerów

    No właśnie - jeśli klient dzwoni z telefonu zastrzeżonego lub np na kartę? W
    zasadzie powinienem wystawiać np aukcję na allegro na której by kupował jakąś
    część usługi...

  • 6. Data: 2008-10-01 01:48:49
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Andrew wrote:
    > No właśnie - jeśli klient dzwoni z telefonu zastrzeżonego lub np na
    > kartę? W zasadzie powinienem wystawiać np aukcję na allegro na której by
    > kupował jakąś część usługi...

    To jest bez znaczenia. dostajesz plik wav (czy inny, z kompresja) - i w
    pliku nie ma w jakis wiarygodny sposob zapisanego numeru telefonu.

    gacek

  • 7. Data: 2008-10-01 08:25:49
    Od: "AGTR" <d...@g...pl>

    w znacznej odległości
    > odemnie a prędkość działania poczty niestety jest niezadowalająca aby
    > pisemnie zawrzeć umowę. Czy są wogóle jakieś rozwiązania które później w
    > sądzie można użyć aby domagać się zwrotu tzw "straconego zysku" na usługę?

    ja to robie inaczej

    po prostu przedpłata (niekoniecznie w całej kwocie)

  • 8. Data: 2008-10-01 09:47:03
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > zasadzie powinienem wystawiać np aukcję na allegro na której by kupował
    > jakąś część usługi...

    Nie ma faxu, ale komputer ma? dziwne,
    więc niech zamawia usługę mailem,
    albo formularzem na Twojej stronie internetowej.

    JD