  • 1. Data: 2008-06-22 19:18:24
    Temat: Problem z odbiorem dyplomu
    Od: kots <k...@g...com>

    Witam

    Jestem, a raczej bylem studentem jednej z warszawskich uczelni (tryb
    zaoczny).
    Wszystko bylo ladnie do momentu zbierania podpisow na karty obiegowej.
    Okazalo sie ze jestem winny uczelni ok 1500 zlotych za cos co mialo
    podobno miejsce na 3 semestrze (z 7). Chodzilo o ile dobrze pamietam o
    przepisanie ocen z kilku przedmiotow (awans). Nikt wowczas nie
    poinformowal mnie o jakich kolwiek kosztach z tym zwiazanych - regulamin
    ogolnodostepny tez o tym nie wspominal.
    I tak sobie przechodzilem kolejne semestry w koncu obronilem prace
    dyplomowa. Tu pojawia sie moje pytanie czy uczelnia ma prawo, odemnie w
    tym momencie egzekwowac koszty z cos co mialo miesjce ok 2 lat temu?
    Nie mialem nidgy zadnego zawiadomienia (w jakiejkolwiek formie ze
    zalegam z w/w).

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-22 19:23:59
    Temat: Re: Problem z odbiorem dyplomu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kots napisał(a):

    [...]

    > Nie mialem nidgy zadnego zawiadomienia (w jakiejkolwiek formie ze
    > zalegam z w/w).

    To są dwie odzielnie sprawy, muszą Ci wydać dyplom i jednocześnie mogą
    rościć sobie jakieś zaległości finansowe.

    j.

  • 3. Data: 2008-06-23 08:01:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał
    > To są dwie odzielnie sprawy, muszą Ci wydać dyplom i jednocześnie mogą
    > rościć sobie jakieś zaległości finansowe.

    Dokładnie tak. Sprawę dyplomów reguluje rozporządzenie ministra w sprawie
    dokumentacji przebiegu studiów. Tam są zasady i warunki wydania, nie wolno
    wymagać nic ponadto. W razie oporu pisz pisma powołując się na odpowiednie
    paragrafy, miej potwierdzenie wpływu tych pism, w braku decyzji pozytywnej
    masz prawo do zaskarżenia tej decyzji administracyjnej.

  • 4. Data: 2008-06-23 08:40:17
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 10:01:50 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a)
    w:<news:g3nl7o$k38$1@z-news.pwr.wroc.pl>:

> [...]
    > paragrafy, miej potwierdzenie wpływu tych pism, w braku decyzji pozytywnej
    > masz prawo do zaskarżenia tej decyzji administracyjnej.

    Jakiej decyzji administracyjnej? Niewydanie dokumentu jest przestępstwem
    ukrycia dokumentu. Wezwać policję i po sprawie.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 5. Data: 2008-06-23 08:55:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał
    > Jakiej decyzji administracyjnej? Niewydanie dokumentu jest przestępstwem
    > ukrycia dokumentu.

    No nie wiem, chyba przesadzasz. Był jakiś wyrok, komentarz czy to Twoje
    zdanie?
    Ten dokument wcale nie jest ukryty, po prostu nie został wydany, choć
    zgodnie z prawem powinien. Już prędzej bym przywłaszczenie rozważył, ale tu
    oni nie działaja w takim zamiarze (bo w końcu chcą dać), więc też odpada.

    >Wezwać policję i po sprawie.
    No jasne, mają setki takich zgłoszeń i każde załatwiaja na korzyść
    absolwenta...:/ W ogóle tylko tym się zajmują...
    Przeciętny patrolowiec nie ma pojęcia o przepisach wydawania dyplomów i
    wcale nie musi.
    Jeśli już chcesz, chwytać się prawa karnego, to lepiej złożyć zawiadomienie
    w komisariacie lub prokuraturze, można wtedy i ustnie wyłożyć sprawę oraz
    czas na analizę przepisów. Wzywanie patrolu to nie jest remedium na każdą
    osobistą bolączkę, w tym czasie ktoś może potrzebować pomocy oczekując na
    interwencję bardziej potrzebną niż taka bzdura jak konflikt z urzędnikiem.

  • 6. Data: 2008-06-23 11:25:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3noc1$p1r$1@z-news.pwr.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <t...@o...pl> pisze:

    > No nie wiem, chyba przesadzasz. Był jakiś wyrok, komentarz czy to Twoje
    > zdanie?
    > Ten dokument wcale nie jest ukryty, po prostu nie został wydany, choć
    > zgodnie z prawem powinien.
    Podobny problem istniał ze świadectwami w szkołach. Niektóre nie wydawały
    ich bez złożenia tzw. obiegówki (karty obiegowej) zaświadczającej m.in.
    rozliczenie się z biblioteką, wpłatą na komitet rodzicielski itp.
    Minister edukacji jasno określił, że są to praktyki niedopuszczalne.
    Inny przykład to świadectwo pracy - pracownik musi je otrzymać nawet, jeśli
    nie rozliczył się z pracodawcą.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-06-23 12:15:13
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 10:55:18 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a)
    w:<news:g3noc1$p1r$1@z-news.pwr.wroc.pl>:

    > Ten dokument wcale nie jest ukryty, po prostu nie został wydany, choć
    > zgodnie z prawem powinien.

    Art. 276 kk.

    > Przeciętny patrolowiec nie ma pojęcia o przepisach wydawania dyplomów i
    > wcale nie musi.

    Kiedyś tu Robert Tomasik opisywał, jak w takiej sytuacji powinny wyglądać
    działania policjantów.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 8. Data: 2008-06-23 12:19:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał

    > Art. 276 kk.

    Problem nie jest w artykule, tylko w tym, że opisywany czyn nie spełnia jego
    znamion. A przynajmniej jest to kwestia bardzo dyskusyjna.

  • 9. Data: 2008-06-23 12:30:02
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 14:19:14 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a)
    w:<news:g3o4c2$26m$1@z-news.pwr.wroc.pl>:

    Google twoim przyjacielem:

    W art. 276 penalizacją objęto także ukrycie lub usunięcie dokumentu.
    Ukrycie polega na uczynieniu dokumentu niedostępnym (przynajmniej przez
    pewien czasu) dla innych uprawnionych do korzystania z niego osób (np.
    umieszczenie go w sejfie lub zatajenie miejsca, gdzie znajduje się). Sąd
    Najwyższy w wyroku z 9 sierpnia 2000 r. (V KKN 208/2000, OSNKW 2000, nr
    9-10, poz. 84); stwierdził, że: ?Zaprzeczenie posiadaniu dokumentu i
    przetrzymywanie oraz niewydanie go, mimo żądania osobie uprawnionej, może
    stanowić ukrywanie dokumentu w rozumieniu art. 276 k.k.?. Natomiast w
    wyroku z 23 maja 2002 r. (V KKN 404/99, OSNKW 2002, nr 9-10, poz. 72) Sąd
    Najwyższy podkreślił, że ukrycie dokumentu polega na umieszczeniu go w
    takim miejscu, o którym osoba uprawniona do dysponowania nim nie wie albo
    do którego nie ma dostępu bądź też ma dostęp utrudniony.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 10. Data: 2008-06-23 12:44:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > takim miejscu, o którym osoba uprawniona do dysponowania nim nie wie albo
    > do którego nie ma dostępu bądź też ma dostęp utrudniony.

    Tylko dyskusyjne jest czy niedoszły posiadacz jest uprawniony do
    dysponowania tym dokumentem, skoro oficjalnie dokument nie opuścił wystawcy.
    Cześciowo zgadzam się, moznaby iść w tym kierunku... Ale zwróć uwagę, że ten
    dokument wcale nie musi istnieć. Póki nie zostanie podpisany przez wystawcę
    nie ma żadnej mocy. A chcesz powiedzieć, że dziekan czy inny uprawniony,
    odmawiając podpisania takiego dokumentu ukrywa go, skoro de facto bez
    podpisu tego dokumetnu nie ma...?
    Nie wiem czy taka była intencja ustawodawcy, czy chciał spenalizować
    przypadki niewyadania dokumentów. Literalnie wykładając chodzi jedynie o
    dokumnty wydane, istniejące, a nie potencjalnie możliwe do wytworzenia.