  • 1. Data: 2005-08-19 06:01:14
    Temat: Przesunięcie ogrodzenia
    Od: stanlej<s...@t...pl>

    Sąsiad wszczął postępowanie rozgraniczające w wyniku którego okazało się, że
    istniejące ogrodzenie wzniesione ponad 25 lat temu za obopólnym porozumieniem
    położone jest na jego terenie. Część ogrodzenia wzniesiona przez niego leży w
    dużo większej odległości od granicy niż tego przeze mnie (od 0 do 20 cm). Decyzja
    rozgraniczeniowa prawomocna. Obecnie żąda usunięcia wzniesionego przeze mnie
    ogrodzenia z jego posesji w wyznaczonym terminie, w przeciwnym razie wystąpi
    do sądu o ochronę własności, a swojej części ogrodzenia nie myśli przesuwać
    argumentując, że to co za ogrodzeniem jest jego i będzie mógł sobie przechodzić
    bez pytania mnie o zgodę w celu konserwacji ogrodzenia. Proszę o podpowiedz czy
    muszę to ogrodzenie przesunąć w wyznaczonym terminie lub czy nie powinniśmy
    zrobić to wspólnie. Jak ja przesunę &#8222;swoje&#8221; ogrodzenie to czy on nie
    powinien
    zrobić tego samego ze &#8222;swoim&#8221;.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-19 06:32:01
    Temat: Re: Przesunięcie ogrodzenia
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    nie jestem pewien czy tutaj jakies przepisy o zasiedzeniu nie maja
    zastosowania, bo 25 lat i to jeszcze w dobrej wierze, bo za zgoda bylo
    postawione, to chyba teraz ta czesc dzialki jest twoja, albo w sadzie
    tak orzekna, musisz sobie o tym poczytac, a jesli chodzi o jego
    ogrodzenie, to nie musi ono sie znajdowac na granicy, ani tez w bliskiej
    odleglosci, gosc moze po swojej dzialce ganiac jak chce bez
    przestawiania ogrodzenia

  • 3. Data: 2005-08-19 06:59:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Harry napisał(a):

    > nie jestem pewien czy tutaj jakies przepisy o zasiedzeniu nie maja
    > zastosowania, bo 25 lat i to jeszcze w dobrej wierze, bo za zgoda bylo
    > postawione, to chyba teraz ta czesc dzialki jest twoja,

    Tu nie będzie dobrej wiary. Zgoda na postawienie płotu nie świadczy o
    tym, że pan posiadał tę ogrodzoną część w dobrej wierze.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-08-19 07:04:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Tu nie będzie dobrej wiary. Zgoda na postawienie płotu nie świadczy o
    > tym, że pan posiadał tę ogrodzoną część w dobrej wierze.

    A przynajmniej to bardzo dyskusyjne. Zależy od podniesionych argumentów.

  • 5. Data: 2005-08-19 11:13:02
    Od: stanlej<s...@t...pl>

    Ja, nie mam zamiaru występować o zasiedzenie, chcę mieć święty spokój z tym
    sąsiadem, ale on mi rozkazuję przesunąc ogrodzenie o 5, 10, 20 cm to jest błąd
    pomiarów geodezyjnych. Do tego pozostaję jeszcze artykuł 154 KC. A jeżeli
    chodzi o przechodzenie za istniejące ogrodzenie to też nie ma prawa. Jeżeli
    ogrodzenie nie jest przesunięte to wyznacza granicę działki. 193 KK kto wdziera
    się do cudzego domu, mieszkania, lokalu albo ogrodzonego terenu albo wbrew
    żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności. Poza tym po ogrodzie biega
    barrrdzo groźny pies . Tym sposobem każdy wybudowałby sobie ogrodzenie w
    odległości kilkudziesięciu centymetrów i mógłby hasać po ogrodzie sąsiada, gdy by
    ten go zauważył stanąłby na swoim i nikt by mu nic nie zrobił. Coś mi tu nie pasuję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-08-19 14:42:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stanlej" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    Odpisz sąsiadowi, że obowiązek utrzymania ogrodzenia spoczywa na
    obydwu stronach, wobec czego Ty oczywiście się dołożysz do kosztów
    przesunięcia ogrodzenia w połowie, pod warunkiem, że on sam to zrobi,.
    Przecież ogrodzenie jest na jego działce więc nie chciał byś naruszać
    jego praw i wchodzić na jego działkę. Tym samym pismem wyraź mu zgodę,
    by w zakresie niezbędnym do przesunięcia ogrodzenia chwilowo wszedł na
    Twoją działkę i śpij spokojnie. Komu się będzie chciało przestawiać
    płot o parę centymetrów.

    nie mogliście tego załatwić przy piwie, jak biali ludzie? - to tak na
    marginesie.

  • 7. Data: 2005-08-19 15:31:03
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > obydwu stronach, wobec czego Ty oczywiście się dołożysz do kosztów
    > przesunięcia ogrodzenia w połowie, pod warunkiem, że on sam to zrobi,.

    I tutaj jest niebezpieczeństwo - sąsiad otrzyma od "szwagra" rachunek na
    15tyś zł za 100mb ogrodzenia.

> [...]
    > by w zakresie niezbędnym do przesunięcia ogrodzenia chwilowo wszedł na
    > Twoją działkę i śpij spokojnie. Komu się będzie chciało przestawiać

    Rozwiązanie jest inne - koszt postawienia nowego i przesawienia starego
    jest zbliżony - postaw sobie jakąś prostą siatke wg linii i cześć.

    MZ

  • 8. Data: 2005-08-19 15:54:50
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Marcin Żyła napisał(a):

    > I tutaj jest niebezpieczeństwo - sąsiad otrzyma od "szwagra" rachunek na
    > 15tyś zł za 100mb ogrodzenia.

    to prosisz US o sprawdzenie czy szwagier na pewno odprowadził podatek.

    I mamy piekną wojnę sąsiedzką, zgodną z najlepszymi tradycjami narodowymi :D

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 9. Data: 2005-08-19 18:26:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > I tutaj jest niebezpieczeństwo - sąsiad otrzyma od "szwagra"
    rachunek na
    > 15tyś zł za 100mb ogrodzenia.

    I cóż tego. Szwagier zapłaci podatek dochodowy od tych 15 tysięcy, a
    nasz pytający spokojnie wywiedzie, ze tamten nie zachował należytej
    staranności w wyborze oferenta i sąd zasądzi połowę kosztów całej
    usługi.

    > Rozwiązanie jest inne - koszt postawienia nowego i przestawienia
    starego
    > jest zbliżony - postaw sobie jakąś prostą siatkę wg linii i cześć.

    Też dobre rozwiązanie.

  • 10. Data: 2005-08-22 04:45:13
    Od: stanlej<s...@t...pl>

    Przesunę część mojego ogrodzenia dla swojego spokoju. Odpisałem sąsiadowi
    prośbę o przesunięcie terminu przesunięcia ogrodzenia aby odebrać mu atut w
    sprawie do sądu a ten nie wyraził na to zgody tylko straszy, że skieruję sprawę
    do sądu (polubowne załatwienie sprawy nie wchodzi w grę, on już się ze
    wszystkimi procesuję). Jedyne rozwiązanie to wystrzelić go na księżyc, ale to też
    kosztowne rozwiązanie. Może przejdzie kiedyś za swoje ogrodzenie i moją działkę
    a wtedy zagryzie go mój pies, może się nie otruję- oczywiście mam na myśli psa..
    Ale mam pytanie w grę wchodzi około 4 m 2 (4x30 zł = 120 zł) na dobrą
    sprawę jest to w granicy błędów pomiarów zgodnie z prawem geodezyjnym i
    kartograficzny. Czy sąd uwzględni taki wniosek ???. Załóżmy ze poda mnie do sądu
    a ja przesunę ogrodzenie przed pierwszą rozprawą to co będzie ?, brak podstaw
    zmieściłem się w terminie w który mu zaproponowałem ale kto poniesie koszty
    sądowe ? Z kolei jak przesunę moje ogrodzenie to sąsiad nie będzie miał atutów
    abym musiał finansować remont lub przesunięcie jego części ogrodzenia na
    podstawie art. 154 KC. Czy istnieje jakiś sposób aby zmusić go do oddania mu jego
    części działki i zmuszenia go do przesunięcia ogrodzenia w jego przypadku to około
    40 m2 a to już coś. Jeżeli on wyżywa się na mnie to ja nie będę lepszy niech
    buduję nowe ogrodzenie jak taki mądry. Może ma ktoś lepszy pomysł czekam na
    propozycję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info