  • 501. Data: 2019-04-18 15:36:26
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Kviat

    > A co innego ma powiedzieć? :)

    Nie pisać głupot? :)

    > Piotr, ja wiem, że tak jest i że jest to norma.

    Dyskusja zaczęła się nie dlatego, że ja wiem i że Ty wiesz.
    Dyskusja jest o tym, dlaczego policjant Robert o tym nie wie i dzieli
    się tą niewiedzą na grupie dyskusyjnej ;)

    > Pewnie jak zrobisz zdjęcie i złożysz formalne zawiadomienie (dzieci,
    > czołg)

    Jeszcze tego brakowało :)
    Nich sobie skaczą po tym czołgu. Sam po nim skakałem jak byłem
    Gustlikiem czy tam Jankiem, zależy co się wylosowało ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 502. Data: 2019-04-18 15:47:57
    Od: Kviat

    W dniu 18.04.2019 o 06:21, Shrek pisze:

> [...]
    > ordnung mus sein, jest mało, bo zakłada się, że na mniejszych ulicach
    > nie są wogóle potrzebne), robią to na oczach policji i żadnych problemów
    > z tym nie ma. Tamtejsi policjanci są w stanie oceniić i rutynowo to
    > robią. Jeśli uważasz, że nasza policja nie jest w stanie takiemu
    > problemowi podołać, to trzeba wprost napisać, że mają poważne deficyty
    > intelektualne. Albo powód jest zupełnie inny. I w ostatnim zdaniu tkwi
    > wyjaśnienie, bo mimo, że do policji tytni intelektu się raczej nie
    > garną, to ciężko jednak uznać, że idą tam sami debile.

    Dodam jeszcze, że przecież nawet na pierwszym roku prawa uczy się, że
    przepisów nie czyta się literalnie, ale w powiązaniu z innymi oraz z
    uwzględnieniem tzw. "intencji ustawodawcy".

    Jeżeli zakaz picia, w intencji ustawodawcy, miał na celu utrzymanie
    porządku, to chyba jest jasne, że spokojnych ludzi pijących piwko na
    ławce można "pouczyć", albo nawet udać, że się nie widzi (to policjanci
    przecież potrafią...), a mandat wlepić patolom robiącym dookoła siebie syf.

    Przecież to chyba nie przerasta możliwości intelektualnych przeciętnego
    policjanta żeby odróżnić jednych od drugich?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 503. Data: 2019-04-18 17:01:30
    Temat: Re: Konstytucje 1935 i 1952 [Was: Przestepstwa z uzyciem noza]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 13:57, J.F. pisze:

    > Ten przez pare lat tez nie byl broniony ... ale faktycznie - po tym
    > zamachu zorganizowano tam staly posterunek ?

    No tak. Zamach, stały posterunek? Hmmm, pszypadeg? ;)

    > A propos - pomniki Stalina to wladza sama usunela, czy ich nie bylo ?

    Było miasto-pomnik. Na szczecie całego miasta nie usuwali, tylko nazwę
    zmienili. W sumie schody na jakiś postument się nadają.

    Shrek

  • 504. Data: 2019-04-18 17:04:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 14:02, J.F. pisze:

    > P.S. pomnik w Poroninie
    > http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,9201218,Gor
    alski_spor_o_pomnik_Lenina_w_Poroninie.html

    Paywall. Ja miałem na mysli inny egzemplarz;)

  • 505. Data: 2019-04-18 17:09:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 12:58, J.F. pisze:

    > Tylko co lepsze:

    Jak już zaczynasz a botem dyskutować, to tylko sprostuje, że na zachodzi
    jest dokładnie taki sam zakaz przechodzenia na czerwonym świetle.
    Różnica jest w działaniu policji.

    Shrek

  • 506. Data: 2019-04-19 13:57:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak już zaczynasz a botem dyskutować, to tylko sprostuje, że na
    >zachodzi jest dokładnie taki sam zakaz przechodzenia na czerwonym
    >świetle. Różnica jest w działaniu policji.

    No to chyba jednak nie jest taki sam, bo jakze to w kraju milujacym
    przepisy
    obywatel moglby lamac prawo, a polizei nie reagowac ? :-)

    J.

  • 507. Data: 2019-04-19 14:01:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No tak. Zamach, stały posterunek? Hmmm, pszypadeg? ;)

    W zadnym razie przypadek ... ale byl ten staly posterunek ?

    No, byl/jest jeszcze PKiN im Stalina

    https://www.rp.pl/Historia/309139856-Czy-Stalin-nada
    l-jest-patronem-Palacu-Kultury.html

    J.

  • 508. Data: 2019-04-19 14:07:12
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 13:57, J.F. pisze:

    > No to chyba jednak nie jest taki sam, bo jakze to w kraju milujacym
    > przepisy
    > obywatel moglby lamac prawo, a polizei nie reagowac ?

    oczywiście szrek nie raczył się zapoznać z kodeksem drogowym n.p. w
    UK:))))))

    tam nawet na rysunkach jest pokazane, że najlepiej przechodzić przez
    skrzyżowanie na skos, bo droga najkrótsza i tak piesi tam robią, nie
    zważając na światła na drugim przejściu:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 509. Data: 2019-04-19 20:40:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 14:01, J.F. pisze:

    > W zadnym razie przypadek ... ale byl ten staly posterunek ?

    Z tego co czytałem był. Przy nowym leninie też jest. Znaczy mobilny, ale
    na stałe.

    > No, byl/jest jeszcze PKiN im Stalina
    >
    > https://www.rp.pl/Historia/309139856-Czy-Stalin-nada
    l-jest-patronem-Palacu-Kultury.html

    Ten akurat wzmiankowany pan od pszypadgu chciał usuwać.

    Shrek

  • 510. Data: 2019-04-19 20:45:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 13:57, J.F. pisze:

    > No to chyba jednak nie jest taki sam, bo jakze to w kraju milujacym
    > przepisy
    > obywatel moglby lamac prawo, a polizei nie reagowac ? :-)

    Normalnie - ani Niemcy nie są wcale tacy przepisowi, ani polizei tak
    głupia jak nasza. Jak miałem u nas Niemca w delegacji, to się pytał czty
    recepcjonista sobie z niego żarty robił jak mówił, żeby na czerwonuym
    nie chodził bo mandatują...

    BTW - u nas też jest jest par 1 ust 1 KW. Pierwszy akapit to każdy
    kulson powinien ogarnąć, zamiast pieprzyć, że przepis jest przepis i nie
    jemu oceniać.

    Shrek