  • 141. Data: 2019-04-07 23:04:22
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 18:43, Kviat pisze:
    > Paradoksalnie producentom broni nie powinno zależeć na budowie strzelnic
    > i nauce strzelania.
    > Jak ktoś mniej celnie strzela, to potencjalnie jest lepszym klientem, bo
    > kupi więcej amunicji.

    bzdura, im słabszy strzelec tym mniej kupi amunicji, bo i tak nie będzie
    strzelać, a im lepszy tym bardziej będzie doskonalił swoje umiejętności:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 142. Data: 2019-04-08 04:25:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-07, Kviat <Kviat> wrote:
    > Z istoty pistoletu wynika, że z niego się strzela. I do niczego więcej
    > się nie nadaje.

    > Czyli trzeba zwiększyć dostępność do broni, żeby zwiększyć szanse, że
    > komuś się stanie coś złego?
    > Czyli zwiększenie dostępności do broni spowoduje, że przez sito
    > przebrnie mniej idiotów?

    A jakby tak zacząć dotować zakupy ciężarówek lub maszyn budowlanych,
    może tez pojazdów opancerzonych? Programu spychacz-plus dałby szanse tym
    wszystkim, którzy mieli nieszczęście natknąć sie na rozpędzonego idiotę
    w oplu korsie.

    --
    Marcin

  • 143. Data: 2019-04-08 05:17:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo u nas jest w tej materii chore prawo. Zamiast skupić się nad
    > zbadaniem, czy osoba zamierzająca posiadać broń stanowi jakieś
    > zagrożenie ponadprzeciętne, to zmusza zainteresowanego do wykazania, ze
    > ma jakiś strasznie ważny powód. Moim zdaniem to jest tak, jakbyśmy
    > liczyli, ze terrorysta wpisze we wniosek, że ma zamiar terroryzm uprawiać.

    Fajnie, to może przypomnijmy jak badano zamachowcę z zabójstwa
    Adamowicza.

    > Natomiast argument, że ludzie kupują broń, by kogoś zabijać jest po
    > prostu "od czapy" i tyle. WIększość ani nie ma takiego zamiaru, ani w
    > praktyce do tego posiadanej broni nie używa.

    Większość ludzi, którym bezpiecznie możnaby powierzyć broń, nie ma
    najmniejszej potrzeby jej posiadania. Ci zaś, którzy do takiego
    posiadania prą, to na ogół nie są kolekcjonerzy czy sportowcy.

    Ogólnie rzecz rozbija się o minimalizacje skutków przy danym status quo,
    które, nie bądzmy naiwni, jest dalekie od ideału i raczej się nie
    zmieni. A skoro jestesmy tego świadomi to skrajną nieodpowiedzialnością
    byłoby działanie ignorujące uwarunkowania stojące za tym status quo.

    --
    Marcin

  • 144. Data: 2019-04-08 06:17:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > OK! Ale chcesz mnie przekonać, że zażywając dopalacz spodziewasz się
    > czego innego, niż dostaniesz?

    Nie wiem, nie zażywam - głównie z powodu tego, że chuj wie co dostane.
    NIe dlatego, żeby narkotyki były jakoś strasznie złe - twardzszy
    narkotyk niż marycha kupuję w sklepie na legalu - dzięki temu wiem, że
    nie ma w niem jakiegoś gówna.

    > Z broni kolekcjonerskiej się strzela,

    Czyli słuzy do strzelania a nie kolekcjonowania - w większości wypadków
    cel "kolekcjonerski" to powód z dupy - tak jak dopalacze czy lewe dowody
    osobiste. Jeszcze raz - jak ktoś kolekcjonuje znaczki to raczej je
    trzyma w klaserach a nie nakleja na listy.

    Shrek.

  • 145. Data: 2019-04-08 11:10:03
    Od: ń <k...@t...sie>

    Pamiętam jak ginęło ponad 5 tysięcy sztuk rocznie, więc spadek jest.

    -----

  • 146. Data: 2019-04-08 14:52:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 20:57, Shrek pisze:

> [...]
    > kolekcjonereskiej? Strzela się niej, czy jest zakaz? No bo jak ktoś
    > zbiera znaczki to raczej ich na kartki pocztowe nie nakleja - prawda?

    Z drugiej strony stare samochody, czy też stare komputery, kolekcjonerzy
    starają sie utrzymywać, tak by można było ich użyć i czasem demonstrują
    jak działają...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 147. Data: 2019-04-08 17:09:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Fajnie, to może przypomnijmy jak badano zamachowcę z zabójstwa
    > Adamowicza.

    On wystąpił o pozwolenie na broń?

  • 148. Data: 2019-04-08 17:11:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2019 o 06:17, Shrek pisze:

    > Nie wiem, nie zażywam - głównie z powodu tego, że chuj wie co dostane.

    To w czym problem?

> [...]
    > osobiste. Jeszcze raz - jak ktoś kolekcjonuje znaczki to raczej je
    > trzyma w klaserach a nie nakleja na listy.

    Jak ktoś kolekcjonuje długopisy i nimi pisze, to je kolekcjonuje?

  • 149. Data: 2019-04-08 17:32:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To w czym problem?

    W tym, że twierdzisz, że szkodliwość dopalaczy nie wiąże się z ich
    właściwościami a sposobem użytkowania. Co jest trzecią prawdą.
    Szkodliwość dopalaczy wiąże się z ich właściwościami - a mianowicie z
    tym, że chuj wie co w nich zastaniesz , jak zadziała, jakie są
    interakcie. Sposób użytkowania jest taki jak marychy, która generalnie
    szkodliwa nie jest (bardziej niż dowolne inne zielska spalane w ten
    sposób).

    > Jak ktoś kolekcjonuje długopisy i nimi pisze, to je kolekcjonuje?

    A jak ktoś zbiera kolekcjonerske dowody i się nimi posługuje to je
    kolekcjonuje?

    Shrek

  • 150. Data: 2019-04-08 17:40:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z drugiej strony stare samochody, czy też stare komputery, kolekcjonerzy
    > starają sie utrzymywać, tak by można było ich użyć i czasem demonstrują
    > jak działają...

    Ja mam kolecjonerski motocykl, ale nie tłumacze się, że w celu
    kolekcjonerskim tylko nim normalnie jeżdzę. Nie widzę powodu, żebym
    maiłbyć z tego, że kolekcjonerski jakoś specjalnie traktowany. Ba - żeby
    nim jeżdzić muszę mieć pełne A i ukończone 24 lata - tak jakby to był
    litrowy ścigacz.

    Powiem wprost - spora częśc pozwoleń kolecjonerskich jest równie
    kolekcjonerska jak dowody, dopalacze czy piwo bosman.

    Shrek