  • 11. Data: 2007-06-25 17:41:49
    Temat: Re: Przeniesienie tegorocznych absolwentow szkol wyzszych do rez
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    > Nie. Sugeruję, że teraz będą przenoszeni wszyscy, którzy zaczęli studia
    > przed 2002/03 rokiem i już ukończyli studia, a nie tylko tegoroczni
    > absolwenci.

    Przeciez tegoroczni absolwenci, ktorzy rozpoczeli studia w 2002/2003 lub
    pozniej beda wlasnie pierwszymi, ktorzy nie beda z urzedu przenoszeni do
    rezerwy, tylko beda musieli czekac na decyzje o ewentualnym powolaniu przez
    rok. Wynika to z mozliwosci uregulowania wojskowych spraw w trakcie studiow.

    Stad sie wzial caly problem - czy ta nowa zmiana w przepisach dotyczy tez tych
    sposrod tegorocznych absolwentow, ktorzy co prawda rozpoczeli studia przed
    2002, ale np. mieli urlop dziekanski albo powtarzali rok i w efekcie
    studiowali rok dluzej, dopiero teraz konczac studia. Czy obejma ich stare
    zasady czy juz te nowe.

    Poza tym przy okazji tematu :-)
    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,4250969.html

  • 12. Data: 2007-06-25 20:00:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez
    > rok. Wynika to z mozliwosci uregulowania wojskowych spraw w trakcie

    Tak, ale tajemnica tkwi w tym, że będzie to obecnie niezależne od
    inicjatywy samego poborowego. Armia może sama z siebie i bez jego wniosku
    przenieść go do rezerwy. Dotąd nie było to możliwe. A wielu młodych ludzi
    po studiach wyjeżdżało za granicę nie regulując spraw Wojska. W
    konsekwencji WKU miało mnóstwo poborowych, ale nikogo do poboru.

> [...]
    > 2002, ale np. mieli urlop dziekanski albo powtarzali rok i w efekcie
    > studiowali rok dluzej, dopiero teraz konczac studia. Czy obejma ich stare

    Dotychczasowy stan rzeczy masz opisany w tym rozporządzeniu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20061180808&type=2&name=D20060808.pdf
    Problem rodził zapis §2.1. Konieczny był wniosek. Z upływem 31 grudnia 2006
    roku ustała możliwości przeniesienia do rezerwy w ten sposób. Nowego
    Rozporządzenia nie ma. To które wejdzie w życie będzie dotyczyć wszystkich
    absolwentów. Przeniesienie do rezerwy jest jakąś tam czynnością
    administracyjną, nie zaś prawem nabytym.

    > Poza tym przy okazji tematu :-)
    > http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,4250969.html

    Nie całkiem. Problem był związany z tym, ze dawniej obowiązywało
    ograniczanie. Wystarczyło się ukrywać do 28 roku życia i do wojska się nie
    szło. Stad było tak wielu "wiecznych studentów". Teraz okazało się, że to
    nie jest sposób na ucieczkę od wojska. I w tym zakresie uważam, że to jest
    dobre. Oducza cwaniactwa.

    A co do obowiązkowej służby wojskowej, to uważam, że wobec obecnego
    zmechanizowania wojska sensu to większego nie ma. Wyszkolenie mięsa
    armatniego, to kilka tygodni. Tylko kto i do czego tego będzie używał.
    Postęp w tej dziedzinie kroczy tak szybko, że po kilku latach przeniesiony
    do rezerwy będzie przedstawiał taki sam poziom, jak poborowy.

  • 13. Data: 2007-06-26 02:18:44
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    > Nowego Rozporządzenia nie ma. To które wejdzie w życie będzie dotyczyć
    > wszystkich absolwentów.

    Czyli bedzie przyjete inne rozwiazanie niz w cytowanym przeze mnie na poczatku
    watku projekcie? Bo w tym projekcie wyraznie jest mowa tylko tych
    absolwentach, ktorzy skoncza studia w 2007 roku, a rozpoczeli przed rokiem
    2002/2003. To raczej nie obejmuje 'wszystkich'. Wrecz przeciwnie, obejmuje
    niewielka grupe, bo jednak wiekszosc studentow nie ma opoznien, czyli broniac
    sie w tym roku zaczela wlasnie w 2002/2003 (przy studiach 5-cio letnich).

    Natomiast jesli faktycznie rozporzadzenie ma obejmowac 'wszystkich' to troche
    bez sensu by byla ta mozliwosc uregulowania sobie stosunku do sluzby w trakcie
    studiow, bo po co, skoro i tak wszyscy ida do rezerwy, zgodnie z
    rozporzadzeniem. Cos mi tu nie gra :-).

    Cala reszta jest jasna oczywiscie ;-).

  • 14. Data: 2007-06-26 10:55:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Poczekajmy na ostateczną wersję rozporządzenia. Moja wykładnia wynika z
    tego, co mówią między sobą pracownicy WKU. Dla nich problemem jest
    konieczność zapanowania nad rzeszą potencjalnych poborowych, których i tak
    "pobrać" się nie da, ale plątają się w ewidencji.

  • 15. Data: 2007-06-26 13:40:53
    Od: "Marcin Wachlarz" <b...@N...gazeta.pl>

    > Poczekajmy na ostateczną wersję rozporządzenia.

    Wlasnie :-). Pytanie tylko, kiedy sie takowe pojawi...

    > konieczność zapanowania nad rzeszą potencjalnych poborowych, których i tak
    > "pobrać" się nie da, ale plątają się w ewidencji.

    A drugi problem maja sami potencjalni poborowi, bo mimo iz tylko 1% z nich
    faktycznie trafi do wojska, to dziesiatki tysiecy przez rok beda miec problemy
    z praca i kredytem z uwagi na nieuregulowany stosunek.

  • 16. Data: 2007-06-26 13:41:04
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>