  • 1. Data: 2007-06-24 04:56:13
    Temat: Przeniesienie tegorocznych absolwentow szkol wyzszych do rezerwy
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Z tego co widze w archiwum to problem przewijal sie w ostatnich latach,
    dodatkowo ostatnio zmienily sie przepisy i zamieszanie jest wieksze niz zwykle
    :-(.

    Moje pytanie dotyczy tego projektu rozporzadzenia MON:
    http://www.mon.gov.pl/artykul_wiecej.php?idartykul=3
    082

    Mozna tam m.in. przeczytac:
    "Projektowana regulacja odnosi się także do absolwentów szkół wyższych
    przeznaczonych do odbycia przeszkolenia wojskowego, którzy uzyskali ten status
    w 2007 r. lub wcześniej, a studia rozpoczęli przed rokiem akademickim 2002/2003."

    I tutaj moja prosba o interpretacje. Jak wiadomo, wiekszosc kierunkow studiow
    jest piecioletnich. Jesli ktos zaczal w 2001/2002 to planowo powinien skonczyc
    w 2005/2006, czyli rok temu. Ubiegloroczni absolwenci sa juz dawno przeniesi
    do rezerwy na mocy rozporzadzenia z ubieglego roku.

    Pytanie brzmi: kogo w takim razie dotyczy cytowany zapis? Czy dotyczy osob,
    ktore rozpoczely studia w roku np. 2001/2002, ale obronia sie dopiero teraz,
    bo mialy rok "poslizgu" ?

    Bede wdzieczny za pomoc w interpretacji, a jesli ktos zna stanowisko jakiejs
    WKU w tej sprawie to juz w ogole byloby super :-).

  • 2. Data: 2007-06-24 11:37:09
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > osob,
    > ktore rozpoczely studia w roku np. 2001/2002, ale obronia sie dopiero

    Gdy mnie przenoszono do rezerwy to w rozporzadzeniu istnial zapis, iz osoby
    korzystajace z odroczenia (m.in. z powodu studiowania) przenosi sie do
    rezerwy na ich wniosek a nie automatycznie. Wiec Ci ktorzy nie postarali sie
    wtedy zalatwic papierkow moga to zrobic teraz... Tak mi sie wydaje.

    the.one

  • 3. Data: 2007-06-24 13:38:07
    Temat: Re: Przeniesienie tegorocznych absolwentow szkol wyzszych do rez
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    the.one <t...@g...xx> napisał(a):

> [...]
    > rezerwy na ich wniosek a nie automatycznie. Wiec Ci ktorzy nie postarali sie
    > wtedy zalatwic papierkow moga to zrobic teraz... Tak mi sie wydaje.

    Domyslam sie, ze po skonczeniu studiow trzeba sie przejsc do WKU, pochwalic
    dyplomem i wypelnic wniosek o przeniesienie do rezerwy.

    Moje watpliwosci dotycza po prostu tego, kto moze to bez obaw zrobic w tym
    roku jesli chodzi o absolwetow uczelni wyzszych i stad prosba o interpretacje
    tego projektu rozporzadzenia :-).

  • 4. Data: 2007-06-24 14:26:23
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

> [...]
    >
    > Moje watpliwosci dotycza po prostu tego, kto moze to bez obaw zrobic w tym
    > roku jesli chodzi o absolwetow uczelni wyzszych i stad prosba o

    w moim przypadku bylo tak, ze jak ukazalo sie rozporzadzenie
    to pojechalem z ksiazeczka do WKU po wpis,
    dyplom byl nie potrzebny, co lepsze mialem tylko absolutorium (bo bylem
    przed obrona)
    i wpisu dokonali bez problemow.

    pzdr
    tomek

  • 5. Data: 2007-06-24 18:51:14
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    tomek. <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > to pojechalem z ksiazeczka do WKU po wpis, dyplom byl nie potrzebny,
    > co lepsze mialem tylko absolutorium (bo bylem przed obrona)

    Hmm, dzieki za informacje. Ale zabraklo najwazniejszego - kiedy zaczales
    studia i czy wycieczke do WKU odbyles w tym roku? :-)

  • 6. Data: 2007-06-24 23:35:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Cały szereg absolwentów, zamiast jak biały człowiek iść do WKU, uregulować
    swoje sprawy i złożyć wniosek o przeniesienie do rezerwy, zaczęło trenować
    różne sztuki. Generalnie wiedzeni owczym instynktem, "napakowani"
    opowieściami o "fali", a głusi na głosy rozsądku, zaczęli na różne sposoby
    do unikać kontaktu z wojskiem. W konsekwencji nie dali szansy odpowiednim
    organom na przeniesienie ich do rezerwy. W dobie uzawodowienia Wojska
    Polskiego armia ich nie potrzebuje, ale oni są w takim szoku, że nie chcą
    uwierzyć. W końcu ktoś postanowił wyjść im na przeciw i po prostu przenieść
    do rezerwy.

  • 7. Data: 2007-06-25 11:27:01
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    > Cały szereg absolwentów, zamiast jak biały człowiek iść do WKU(..)

    OK, tylko jaki to ma zwiazek z moja prosba o pomoc w interpretacji projektu
    rozporzadzenia MON ? :-)

  • 8. Data: 2007-06-25 15:05:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > OK, tylko jaki to ma związek z moja prośba o pomoc w interpretacji
    > projektu
    > rozporządzenia MON ? :-)

    Wyjaśnia, z jakiego powodu mowa w nim również o studentach, którzy już
    dawno powinni być przeniesieniu do rezerwy.

  • 9. Data: 2007-06-25 15:31:05
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl>

    > Wyjaśnia, z jakiego powodu mowa w nim również o studentach, którzy już
    > dawno powinni być przeniesieniu do rezerwy.

    Sugerujesz, ze jak ktos zaczal studia przed 2002/2003, ale jeszcze do dzis ich
    nie skonczyl, to mimo to juz dawno powinien byc przeniesiony do rezerwy i jest
    to jego wylaczna wina, ze nie jest rezerwista? To chyba nie tak dziala :-).

  • 10. Data: 2007-06-25 17:11:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sugerujesz, ze jak ktoś zaczął studia przed 2002/2003, ale jeszcze do
    > dziś ich
    > nie skończył, to mimo to juz dawno powinien byc przeniesiony do rezerwy i
    > jest
    > to jego wylaczna wina, ze nie jest rezerwista? To chyba nie tak dziala
    > :-).

    Nie. Sugeruję, że teraz będą przenoszeni wszyscy, którzy zaczęli studia
    przed 2002/03 rokiem i już ukończyli studia, a nie tylko tegoroczni
    absolwenci.