  • 1. Data: 2006-03-10 23:26:15
    Temat: Przeniesienie sprawy do innej prokuratury.
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Czy jest jakas procedura prawna, ktora pozwala wystapic z wnioskiem o
    przeniesienie danego postepowania z jednej prokuratury do innej, np. do innego
    wojewodztwa?
    Przykladowo: prokuratura rejonowa w miescie A odmowila wszczecia sledztwa. Jest
    podejrzenie, ze zrobila to stronniczo, np. boi sie lokalnej wladzy itp. Czy
    mozna wystapic z wnioskiem, i do kogo, zeby przeniesc sprawe np. do innego
    wojewodztwa?

  • 2. Data: 2006-03-10 23:32:16
    Temat: Re: Przeniesienie sprawy do innej prokuratury.
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Bardziej obrazowo: jest cos takiego jak wniosek o zmiane sedziego. Czy
    dopuszczalny jest podobny wniosek o zmiane prokuratury (nie prokuratora)?

  • 3. Data: 2006-03-10 23:54:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    adam [###a...@p...onet.pl.###] napisał:
> [...]
    > lokalnej wladzy itp. Czy mozna wystapic z wnioskiem, i do kogo, zeby
    > przeniesc sprawe np. do innego wojewodztwa?

    Jesli dana prokuratura odmawia wszczęcia postępowania, to możesz się
    odwołać do wyższej instancji - jest o tym pouczenie w postanowieniu o
    odmowie wszczęcia. Nie ma sensu składanie zawiadomienia do innej
    prokuratury, bo i tak zostanie przesłane zgodnie z właściwością
    miejscową.

  • 4. Data: 2006-03-11 00:08:30
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > odmowie wszczęcia. Nie ma sensu składanie zawiadomienia do innej
    > prokuratury, bo i tak zostanie przesłane zgodnie z właściwością

    W pouczeniu podane jest, ze "pokrzywdzonemu przysluguje prawo zlozenia zazalenia
    na postanowienie do prokuratora nadrzednego nad prokuratorem, ktory wydal
    postanowienie." Zalozmy, ze byla taka oto sytuacja. Prokuratura okregowa w
    miescie A zlecila przeprowadzenie postepowania prokuraturze rejonowej w miescie
    B. Prokurator z prokuratury rejonowej wydal postanowienie o odmowie wszczecia
    sledztwa. Pytanie: czy wobec tego moge zlozy zazalenie na to postanowienia tylko
    i wylacznie do prokuratury okregowej w miescie A, ktora zlecila przeprowadzenie
    postepowania prokuraturze rejonowej w miescie B?

  • 5. Data: 2006-03-11 00:13:12
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > odmowie wszczęcia. Nie ma sensu składanie zawiadomienia do innej
    > prokuratury, bo i tak zostanie przesłane zgodnie z właściwością

    Sorry, jestem laik wiec pytam o szczegoly.
    Nie chodzi o to zeby zlozyc zawiadomienie do innej prokuratury, ale o to czy
    moge zazadac pzreniesienia sprawy do innej prokuratury. To 2 rozne rzeczy. Np.
    czy moge zwrocic sie do prok. generalnego o to zeby przeniosl sprawe gdzie
    indziej. Dodam, ze rzecz dotyczy zbiorowego doniesienia na urzednikow lokalnych.

  • 6. Data: 2006-03-11 01:02:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    adam [###a...@p...onet.pl.###] napisał:

    Zażalenie wnosi się do prokuratury, która wydała postanowienie o
    odmowie wszczęcia postępowania przygotowawczego. Ona je przesyła do
    nadrzędnej dołączając do tego akta postępowania. Tak jest najszybciej.
    Jeśli wniesiesz bezpośrednio do nadrzędnej, to ona będzie musiała
    zwrócić się do podległej o akta.

  • 7. Data: 2006-03-11 01:03:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    adam [###a...@p...onet.pl.###] napisał:

> [...]
    > rzeczy. Np. czy moge zwrocic sie do prok. generalnego o to zeby
    > przeniosl sprawe gdzie indziej. Dodam, ze rzecz dotyczy zbiorowego

    Miejscowa prokuratura zatem się i tak z pewnością sama wyłączy po
    ewentualnym wszczęciu postępowania. Ale taki wniosek możesz złożyć,
    choć nie ma obowiązku jego przychylnego rozpatrzenia.

  • 8. Data: 2006-03-11 02:01:31
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Miejscowa prokuratura zatem się i tak z pewnością sama wyłączy po
    > ewentualnym wszczęciu postępowania. Ale taki wniosek możesz złożyć,
    > choć nie ma obowiązku jego przychylnego rozpatrzenia.

    Nie bardzo wiem co masz na mysli mowiac, ze miejscowa prokuratura i tak sie z
    pewnoscia sama wylaczy?
    Mowiac wprost, obawiamy sie, ze prokuratura okregowa, ta ktora zlecila prace
    rejonowej i do ktorej trafi zazalenie, takze odmowi wszczecia sledztwa. Skad te
    nasze obawy, mozna sie domyslec. I w zwiazku z tym pomyslelismy, ze moze zrocic
    sie do prok. generalnego o zmiane wojewodztwa. Podstawa takiego wniosku bylaby
    tresc postanowienia prok. rejonowej, ktora to tresc dosc wyraznie wskazuje na
    stronniczosc.

  • 9. Data: 2006-03-11 02:06:05
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Czy moge do Ciebie wyslac e-mail i zapytac sie o kilka szczegolow? Czy wolisz
    jednak na forum?

  • 10. Data: 2006-03-11 02:16:08
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Jedno dodatkowe pytanko, przy okazji. Czy prokurator okregowy, zlecajac
    przeprowadzenie postepowania prokuraturze rejonowej, moze wskazac nazwisko
    konkretnego prokuratora rejonowego, do ktorego przekazuje doniesienie celem
    rozpatrzenia?