  • 11. Data: 2003-02-14 14:30:05
    Temat: Re: Przeniesienie do rezerwy
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "The Changer" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b2dfeo$nc6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 4. Kontyuujac (poniewaz nic wiecej w rozporzadzeniu nie pisze), dobrze
    > zakladam, ze zostalem automatycznie przeniesiony do rezerwy nawet jesli do
    > tej pory nie zagladalem do mojego WKU zaby powbijac sobie pieczatki oraz
    nie
    > skladalem zadnego pisemka z prosba o przeniesienie?? I ze jestem
    > rezerwista - tylko musze pojsc po pieczatki?? [szczegolnie odpowiedz na
    ten
    > punkt mnie interesuje]
    Sam sobie odpowiedziałeś. Twoja uczelnia z pewnością powiadomiła już WKU.
    Przynajmniej ma taki obowiązek.
    Ty nie masz obowiązku niczego dodatkowo udokumentowywać. W razie czego
    możesz zadzwonić i popytać, zanim pojedziesz po pieczątki. Jak się okaże, że
    o niczym nie wiedzą (zdarza się i tak) to zadzwoń do departamentu prawnego
    MON z prośbą o pomoc, bo w Twoim WKU są niekumaci.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 12. Data: 2003-02-14 17:49:58
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > o niczym nie wiedzą (zdarza się i tak) to zadzwoń do departamentu prawnego
    > MON z prośbą o pomoc, bo w Twoim WKU są niekumaci.

    Pani Marto, już nie pierwszy raz radzi Pani dzwonić do prawników MON-owskich.
    Podejrzewam, że nie zawsze potrafi Pani podpowiedzieć zgodnie z prawem. Taka
    podpowiedź jest najprostsza, ale są też inne.
    Już wcześniej pisałem o obowiązkach (o prawach piszę również).
    Jest prawdą to co Pani pisała, iż nie trzeba niczego dodatkowo dokumentować.
    Prawdą jest też to iż poborowy ma OBOWIĄZEK, nałożony przez Radę
    Ministrów, określony w paragrafie 4 ust. 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 31
    sierpnia 1992 r. w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego
    obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za
    granicą, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz. U. Nr 68, poz.
    344), który nakazuje powiadamianie wojskowego komendanta uzupełnień o
    ukończeniu szkoły wyższej.
    Pozdrawiam
    ______
    Jupraw

  • 13. Data: 2003-02-14 21:04:59
    Od: "misio" <d...@w...pl>

> [...]
    68, poz.
    >344), który nakazuje powiadamianie wojskowego komendanta

    czy rezerwista tez ma taki obowiazek?

  • 14. Data: 2003-02-15 14:45:32
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > granicą, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz. U. Nr 68, poz.
    > 344), który nakazuje powiadamianie wojskowego komendanta uzupełnień o

    No dobrze, ale w takim razie jak Pan się odniesie do kwestii, że termin
    przeniesienia do rezerwy już minął.
    A jednocześnie uczelnia z pewnością powiadomiła o sprawie WKU.
    Czyli jest przeniesiony czy nie? Powinien być, ale jeśli nie, to powinien
    zadzwonić do MON-u z prośbą o pomoc.
    Nie tylko dlatego, że pracują tam kompetentni ludzie, ale także dlatego, że
    w razie czego mają szansę zainterweniować. No i ... powołanie się na MON w
    kontaktach z własnych WKU ma szansę dać efekty :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 15. Data: 2003-02-15 16:21:55
    Od: j...@p...onet.pl

    > czy rezerwista tez ma taki obowiazek?

    Tak, proszę poczytać:
    Rozdział 2 Wojskowy obowiązek meldunkowy ogólny
    § 3. 1. Wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu ogólnemu, z zastrzeżeniem ust. 3,
    podlegają:
    1) mężczyźni - począwszy od dnia 1 stycznia roku kalenda-rzowego, w którym
    kończą dziewiętnaście lat życia, do dnia 31 grudnia roku kalendarzowego, w
    którym kończą pięć-dziesiąt lat życia, a posiadający stopnie wojskowe chorą-
    żych lub oficerów - sześćdziesiąt lat życia,
    2 )kobiety przeniesione do rezerwy - począwszy od następ-nego dnia po dniu
    przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku kalendarzowego, w którym
    kończą czterdzie-ści lat życia, a posiadające stopnie wojskowe chorążych lub
    oficerów - pięćdziesiąt lat życia.
    2. Wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu ogólnemu nie podlegają osoby wymienione
    w ust. 1, które:
    1) zostały uznane za trwale niezdolne do czynnej służby woj-skowej,
    2) pełnią czynną służbę wojskową,
    3) stale zamieszkują za granicą.
    3. Wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu ogólnemu, w za-kresie określonym w § 4
    ust. 1 pkt 6 i 7, podlegają tylko pobo-rowi do dnia doręczenia im karty
    powołania do odbycia za-sadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego,
    za-sadniczej służby wojskowej lub szkolenia poborowych w obronie cywilnej albo
    skierowania do odbycia służby zastęp-czej.
    § 4. 1. Wojskowy obowiązek meldunkowy ogólny polega na:
    1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego
    ponad dwa miesiące,
    2) zameldowaniu przedłużenia pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące,
    3) zameldowaniu zmiany adresu w miejscu pobytu stałego lub w miejscu pobytu
    czasowego trwającego ponad dwa mie-siące,
    4) zameldowaniu zmiany pobytu czasowego trwającego po-nad dwa miesiące na
    pobyt stały,
    5) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego
    ponad dwa miesiące,
    6) zgłoszeniu wyjazdu za granicę na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące
    i powrotu z tego pobytu,
    7) zgłoszeniu wyjazdu z miejsca pobytu stałego na pobyt czasowy trwający ponad
    dwa miesiące na obszarze kraju i powrotu z tego pobytu,
    8) zgłoszeniu zmiany imienia lub nazwiska,
    9) zgłoszeniu ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub wyż-szej,
    10) zgłoszeniu uzyskania kwalifikacji zawodowych (zawodu) innych niż uzyskane
    w szkołach określonych w pkt 9.
    2. Wojskowy obowiązek meldunkowy ogólny spełnia się w za-kresie określonym w
    ust. 1:
    1) w pkt 1-6 - łącznie z obowiązkiem meldunkowym wynikają-cym z przepisów o
    ewidencji ludności,
    2) w pkt 7 - przez zgłoszenie zmian wójtowi lub burmistrzowi (prezydentowi
    miasta) właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego poborowego,
    3) w pkt 8-10 - przez zgłoszenie zmian wojskowemu komen-dantowi uzupełnień.
    ______
    Jupraw

  • 16. Data: 2003-02-15 16:38:45
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > w razie czego mają szansę zainterweniować. No i ... powołanie się na  MON w
    > kontaktach z własnych WKU ma szansę dać efekty :)

    Pani Marto, termin przeniesienia do rezerwy już minął, ponieważ minister w tym
    rozporządzeniu określił, iż rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 22
    października 2002 r. i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2002 r.
    Wniosek prosty - w 2003 roku nie można już przenosić do rezerwy na podstawie
    omawianego rozporządzenia, ponieważ już nie obowiązuje.
    Proszę także pamiętać, iż tak jak poborowi nie spełniają obowiązku
    powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień, tak samo i niektóre organy
    tego nie robią. Wśród nich są też niektóre uczelnie lub ich wydziały.
    W związku z tym wojskowy komendant uzupełnień nie wie, czy poborowy ukończył
    rozpoczęte studia, czy też nie.
    Proszę także wziąć pod uwagę fakt, iż studenci kończą studia w różnych
    terminach, czasami określam to jako "egzotyczne".
    Proszę mi wybaczyć, ale ze słów Pani wnioskuję, że preferuje Pani załatwianie
    spraw poprzez przełożonych organów, mając nadzieję, iż zastraszony przez
    przełożonego urząd lub urzędnik złamie obowiązujące prawo. Nie świadczy to
    zbyt dobrze o wypowiadającym się.
    Jeżeli jednak wskazała Pani MON jako organ, który naprawi błędy WKU (o ile one
    wystąpiły) to jest OK. Boje się jednak, że tak nie jest, ponieważ próbuje Pani
    wmówić, iż w 2003 można przenieść do rezerwy na mocy nieobowiązującego już
    rozporządzenia.
    Pozdrawiam
    ______
    Jupraw

  • 17. Data: 2003-02-17 22:34:38
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    Pani
    > wmówić, iż w 2003 można przenieść do rezerwy na mocy nieobowiązującego już
    A jeżeli uczelnia powiadomiła WKU o tym, że pytający został absolwentem, a
    komendant mimo ciążącego na nim obowiązku i posiadając wystarczającą do jego
    wypełnienia wiedzę, nie przeniósł go do rezerwy?
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 18. Data: 2003-02-17 23:15:12
    Od: "misio" <d...@w...pl>

> [...]
    cywilnej albo
    >skierowania do odbycia służby zastęp-czej.
    >§ 4. 1. Wojskowy obowiązek meldunkowy ogólny polega na:
    (...)
> [...]
    trwający ponad
    >dwa miesiące na obszarze kraju i powrotu z tego pobytu,

    to na moj chlopski rozum zgloszenie wyjazdu zagranice dotyczy
    tylko poborowych

    a po drugie te punkty nie mowia nic o pozwoleniu, tylko, ze
    trzeba zglosci

    jak to wiec jest?

> [...]
    poborowego,
    >3) w pkt 8-10 - przez zgłoszenie zmian wojskowemu komen-dantowi

    czyli wystarczy zglosic tylko w urzedzie miasta i nawet nie
    trzeba powiadamiac WKU?

  • 19. Data: 2003-02-20 09:28:15
    Od: "misio" <d...@w...pl>

    czy ktos odpowie na ponizsze? please