  • 1. Data: 2003-02-12 12:13:02
    Temat: odp.cywilna lekarza
    Od: m...@s...pl

    Mam pytanie : czy i do jakich granic lekarz ponosi odpowiedzialność cywilną za
    działania podejowane w stanach terminalnych? Za co konkretnie odpowiada? Jak
    dalece jest obowiązany ratować życie ludzkie? Proszę podać mi przykładowe OSN,
    jak również glosy do orzeczeń.
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2003-02-12 18:48:47
    Temat: Re: odp.cywilna lekarza
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    Jak
    > dalece jest obowiązany ratować życie ludzkie? Proszę podać mi przykładowe

    Jeżeli w grę wchodzi nagły wypadek a udzielenie natychmiastowej pomocy jest
    nieuniknione nie ma ograniczen. Jeżeli jesteś w stanie samodzielnie
    decydować podpisujesz papier nim się za ciebie zabiorą.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-13 10:27:15
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    trudne pytanie
    chcialoby sie odpowiedziec, ze postepowanie w stanie terminalnym powinno byc
    takie samo jak u kazdego innego chorego
    ale tak nie jest
    odpowiedzialnosc cywilna ponosi sie nie za dzialania podejmowane a za bledy
    w dzialaniu
    i tak w ogole to do granic czego?
    a odpowiada za zdrowie i zycie powierzonego mu chorego

  • 4. Data: 2003-02-14 14:42:04
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    Jak
    > dalece jest obowiązany ratować życie ludzkie? Proszę podać mi przykładowe
    Wybacz, ale Twoje pytanie jest trochę niejasne. Jeśli chodzi Ci o to, czy za
    działania/zaniechania dotyczące osób w stanach terminalnych lekarz odpowiada
    mniej, tak jakby życie tych ludzi było mniej warte, to nie ma w ogóle takiej
    opcji. Nie ma w naszym prawie takiego podziału, skąd więc SN miałby się w
    tej kwestii wypowiadać? Tak samo jak nigdy nie musiał się wypowiadać w
    kwestii, że życie kobiet i mężczyzn, albo dzieci i dorosłych, jest tyle samo
    warte. Odpowiedzialność lekarza nie może być uzależniana od tego, ile życia
    jeszcze pacjentowi zostało.
    Jeśli natomiast pytasz o ratowanie życia ludzkiego wbrew woli pacjenta, to
    generalnie pacjent może sobie nie życzyć pomocy lekarskiej.

    Pozdrawiam,
    Marta