    From: j...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeniesienie do rezerwy
    Date: 15 Feb 2003 17:38:45 +0100

    > No dobrze, ale w takim razie jak Pan się odniesie do kwestii, że termin
    > przeniesienia do rezerwy już minął.
    > A jednocześnie uczelnia z pewnością powiadomiła o sprawie WKU.
    > Czyli jest przeniesiony czy nie? Powinien być, ale jeśli nie, to powinien
    > zadzwonić do MON-u z prośbą o pomoc.
    > Nie tylko dlatego, że pracują tam kompetentni ludzie, ale także dlatego, że
    > w razie czego mają szansę zainterweniować. No i ... powołanie się na  MON w
    > kontaktach z własnych WKU ma szansę dać efekty :)
    > Pozdrawiam,
    > MArta

    Pani Marto, termin przeniesienia do rezerwy już minął, ponieważ minister w tym
    rozporządzeniu określił, iż rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 22
    października 2002 r. i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2002 r.
    Wniosek prosty - w 2003 roku nie można już przenosić do rezerwy na podstawie
    omawianego rozporządzenia, ponieważ już nie obowiązuje.
    Proszę także pamiętać, iż tak jak poborowi nie spełniają obowiązku
    powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień, tak samo i niektóre organy
    tego nie robią. Wśród nich są też niektóre uczelnie lub ich wydziały.
    W związku z tym wojskowy komendant uzupełnień nie wie, czy poborowy ukończył
    rozpoczęte studia, czy też nie.
    Proszę także wziąć pod uwagę fakt, iż studenci kończą studia w różnych
    terminach, czasami określam to jako "egzotyczne".
    Proszę mi wybaczyć, ale ze słów Pani wnioskuję, że preferuje Pani załatwianie
    spraw poprzez przełożonych organów, mając nadzieję, iż zastraszony przez
    przełożonego urząd lub urzędnik złamie obowiązujące prawo. Nie świadczy to
    zbyt dobrze o wypowiadającym się.
    Jeżeli jednak wskazała Pani MON jako organ, który naprawi błędy WKU (o ile one
    wystąpiły) to jest OK. Boje się jednak, że tak nie jest, ponieważ próbuje Pani
    wmówić, iż w 2003 można przenieść do rezerwy na mocy nieobowiązującego już
    rozporządzenia.
    Pozdrawiam
    ______
    Jupraw