  • 1. Data: 2003-02-12 12:17:23
    Temat: rozdzielność majątkowa - jak (dlugie)
    Od: "Salamon" <s...@p...fm>

    Witam.
    Po krótce opiszę sprawę.
    Szwagier, który dotychczas otrzymywał zasiłek dla bezrobotnych utracił do
    niego prawo. Mieszka w małej mieścinie, i na znalezienie pracy nie ma szans
    (tym bardziej, że ma wykształcenie zaledwie podstawowe). W momencie utraty
    prawa do zasiłku żona kazała mu się wynosić z domu. Sama pracuje, jednakże
    na pensji siedzi jej komornik (zadłużenia mają od cholery i ciut
    ciut).Wychowują wspólnie dwójkę synów, dodatkowo szwagier płaci alimenty na
    syna z inną kobietą (było to zanim się ożenił i obecna żona była świadoma
    tego, że facet ma przeszłość).
    Szwagier wyprowadził się do swojej matki (a mojej teściowej). Znalazł
    dorywczą pracę, a z zarobionych pieniędzy utrzymuje się, płaci zasądzone
    alimenty (150,-) i wysyła po 100,- złotych na każdego z synów. Dostał
    ostatnio pozew od żony o ustanowienie obowiązku alimentacyjnego na synów
    (sprawa w piątek). Facet nie chce się rozwodzić (do czego usilnie nakłania
    go żona).
    Jak już wspomniałem, są mocno zadłużeni i komornik ich ściga. Szwagier dupa,
    nie interesował/znał się rachunkami domowymi i okazało się, iż pomimo tego,
    że oddawał żonie wszystkie zarobione pieniądze (przez pewien czas pracował w
    delegacji, potem prowadził rożen), ta nie opłacała rachunków za prąd (2 razy
    zakład energetyczny wyłączał), telefon (wyłączony), czynsz (komornik).
    Rachunki przed nim chowała (jak się wyprowadzał, znalazł nieotwarte koperty
    z nieopłaconymi rachunkami z Ery za 2 telefony które kupił żonie i jej
    siostrze kiedy jeszcze pracował, oraz z zawiadomieniem ze sądu o sprawie
    jaka przeciwko niemu została złożona w sprawie zakupionych w promocji a nie
    opłacanych telefonów).
    Ponieważ sytuacja wygląda niewesoło boi się, że żona narobi jeszcze
    większych długów (Provident, albo coś podobnego) postanowił ustanowić
    rozdzielność majątkową.

    I tu sedno pytania:
    jak to zrobić, gdzie się udać (notariusz, sąd), czy muszą iść oboje, czy
    oboje muszą wyrazić zgodę, czy rozdzielność można ustanowić wstecz?

    pozdrawiam
    SALAMON

  • 2. Data: 2003-02-12 14:27:05
    Temat: Odp: rozdzielność majątkowa - jak (dlugie)
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Salamon <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2de4s$e8v$...@k...task.gda.pl...
    > jak to zrobić, gdzie się udać (notariusz, sąd), czy muszą iść oboje, czy
    > oboje muszą wyrazić zgodę,

    tak

    czy rozdzielność można ustanowić wstecz?

    zniesienie wspolnosci z data wstecz ale ??? wierzyciele są więc nie jest to
    takie proste ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-12 14:47:52
    Temat: Re: rozdzielność majątkowa - jak (dlugie)
    Od: "Salamon" <s...@p...fm>

    > tak

    rozumiem, że notariusz wystarczy?

  • 4. Data: 2003-02-12 15:23:34
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Salamon <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2dmv3$au0$...@k...task.gda.pl...
    > rozumiem, że notariusz wystarczy?

    nie , chodziło mi ,ze oboje ale w Waszym problemie raczej jest to niemożliwe
    tylko na drodze sądowej ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-12 15:40:07
    Od: "Salamon" <s...@p...fm>

    > nie , chodziło mi ,ze oboje ale w Waszym problemie raczej jest to
    niemożliwe
    > tylko na drodze sądowej ...

    Czyli szwagier musi złożyć w sądzie pozew o ustanowienie rozdzielności
    majątkowej?
    Sorki, że tak natrętnie się wypytuję, ale jestem "lajkonikiem" w tych
    sprawach.
    pozdrawiam
    SALAMON

  • 6. Data: 2003-02-12 16:14:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Salamon <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2dq12$so3$...@k...task.gda.pl...

> [...]
    > majątkowej?
    > Sorki, że tak natrętnie się wypytuję, ale jestem "lajkonikiem" w tych

    jeżeli nie chcą wnosić sprawy o rozwód czy separacje to może każde z
    małżonków wnosić o zniesienie wspólności majątkowej z datą wsteczną a to
    znaczy ,że od daty zniesienia nie bedzie odpowiadało za długi drugiego
    małżonka lecz w tym przypadku nie bedzie to takie proste jak już są dlugi
    pewnie sędzia będzie dokładnie badała sytuacje by nie krzywdzić wierzycieli

    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-13 08:59:35
    Od: "Salamon" <s...@p...fm>

> [...]
    > małżonka lecz w tym przypadku nie bedzie to takie proste jak już są dlugi
    > pewnie sędzia będzie dokładnie badała sytuacje by nie krzywdzić

    Ogromne dzięki za pomoc.

    SALAMON