eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejazd z rowerem w pociagu objetym zakazem przewozu rowerow › Przejazd z rowerem w pociagu objetym zakazem przewozu rowerow
  • Data: 2007-10-29 23:10:37
    Temat: Przejazd z rowerem w pociagu objetym zakazem przewozu rowerow
    Od: "Michal K." <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa zawsze konczyla sie bez konsekwencji, ale chcialbym wiedziec "co oni mi
    moga zrobic".

    PKP swego czasu wprowadzila nowa grupe pociagow dalekobieznych o nazwie Tanie
    Linie Kolejowe (TLK). Nocne pociagi tej spolki zostaly objete zakazem przewozu
    rowerow. Informacje ta otrzymalem w kasach, informacjach PKP i od personelu
    kolei i jest od niedawna takze na stronie pkpintercity.

    Kilka razy podrozowalem z rowerem w takim nocnym pociagu TLK i zawsze schemat
    dzialania kolei byl podobny - w kasie nie wydali biletu, konduktorowi
    zglaszalem na peronie chec zakupu biletu na przejazd. Konduktor odmawial
    wydania biletu i zakazywal wejscia do skladu. Wsiadalem na koncu pociagu, a
    nastepnie czekalem na rozwoj wypadkow. Przychodzila ochrona skladu i pouczala
    mnie, ze jest zakaz jazdy z rowerem. Druzyna konduktorska czynila podobnie, z
    zastrzezeniem ze na xx stacji (zazwyczaj wybierali Wroclaw) czekac bedzie
    policja. Jechalem dalej. W koncu obsluga sie lamala i kilkadziesiat km przed
    Poznaniem wystawiala bilet na przejazd, rower jechal za darmo (bo nie mozna
    wystawiac biletu na rower w pociagu z zakazem przewozu rowerow).

    Zawsze sie udawalo. Tyle story. Pytam sie, jakie srodki przymusu moga
    zastosowac, jesli im sie znudzi? - a pewnie jeszcze wiele razy tak pojade bo to
    jedyne rozsadne polaczenie... Pobija mnie? Aresztuja? Kaza cos placic? I co mi
    grozi z prawnego punktu widzenia?

    Konduktor odmawia wystawienia biletu, mimo ze wyrazilem chec jego zakupu i
    posiadam odpowiednie srodki platnicze. Jednoczesnie ja odmawiam opuszczenia
    pociagu i kontynuuje podroz...

    Jak czlowiek lamie prawo, zawsze lubi wiedziec co mu grozi. Takze w tym
    przypadku :-)

    pozdr.
    Michal K.