  • 71. Data: 2013-10-11 16:53:24
    Temat: Re: Przedmiot zajęcia komornicze go: przetwory
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...gmail.com> napisał w wiadomości
    news:l385vg$tdk$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie można, zajęte są przetwory a dozorcą jest żona dłużnika lub dłużnik
    > (nie wiem, bo nie czytałem tego badziewnego artykułu) i to dozorca
    > odpowiada
    > za prawidłowe przechowywanie produktów do czasu EWENTUALNEJ licytacji (co
    > wcale nie musi się wydarzyć). Jeśli nie dopełni jakichś obowiązków i np.
    > słoiki się "zbiją" to wtedy prokurator. Licytacja słoików odbywa się "as
    > is" czyli licytant bierze to co widzi a nie po jakichś kontrolach
    > przydatności do spożycia.

    Tylko skarbowe zapominasz o jednym szczególe. Komornik w tym wypadku jest
    podmiotem "wprowadzającym do obrotu", a zatem obowiazuje go ustawa
    określająca warunki tego wprowadzenia, wyprodukowania, oznakowania itd. Tu
    dostrzegam problem. Z żywnością tego nie przerabiałem, ale u nas
    przerabialiśmy sytuację, gdy asesor komorniczy zajął nieświadomie podróbkę
    markowego zegarka i tylko pewien zbieg okoliczności - którego nie chciałbym
    tu poruszać :-) - sprawił, że nie skończyło się to zarzutem z art. 305 pwp.
    Nie widzę powodu, by w tym konkretnym wypadku nie zachodziło dokładnie to
    samo przełożenie prawne, a co za tym idzie miejscowe służby powinny się tym
    zająć i tyle.

  • 72. Data: 2013-10-11 17:42:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-11 15:04, witek pisze:
    > i co? zabrałbys rowerek jego dziecka?

    Jego dziecko jest dorosłe. Sam udziela się towarzysko, jeździ samochodem
    wartym 20 tys. i na pewno nie głoduje.
    Spokojnie można mu zlicytować auto żeby spłacić zaległości codo
    pracowników. Odpowiednia suma. Przez rok nie uiścił ani złotówki a
    dochody firmy ukrywa - faktury na jego zamówienia wystawia
    zaprzyjaźniona firma.

    PS. Czy mogę takie ukrywanie dochodów gdzieś zgłosić? Mam meile z
    zamówieniem i wydruki faktur :-)

  • 73. Data: 2013-10-12 01:41:03
    Temat: Re: Przedmiot zaj?cia komornicze go: przetwory
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-11 16:53, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > samo przełożenie prawne, a co za tym idzie miejscowe służby powinny się tym

    Raczej nikt nie kupi tych słoikow. Co potem z nimi zrobią? Przejdą na
    wlasność komornika, czy zostaną komisyjnie "zniszczone"?

    --
    animka

  • 74. Data: 2013-10-12 17:12:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nikt nie kupi tych słoikow. Co potem z nimi zrobią? Przejdą na
    > wlasność komornika, czy zostaną komisyjnie "zniszczone"?

    Zwrócone dłużnikowi.

  • 75. Data: 2013-10-12 17:43:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Oct 2013, animka wrote:

    > Raczej nikt nie kupi tych słoikow. Co potem z nimi zrobią?
    > Przejdą na wlasność komornika, czy zostaną komisyjnie "zniszczone"?

    Dlaczego mieliby niszczyć mienie dłużnika?

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2013-10-12 17:48:10
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-12 17:12, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zwrócone dłużnikowi.

    Chyba mężowi tej pani. A niech się otruje i już nigdy nie robi świństw
    swojej rodzinie, swojemu dziecku.

    --
    animka

  • 77. Data: 2013-10-12 17:53:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Dlaczego mieliby niszczyć mienie dłużnika?

    Już zniszczyli. Nie ma żadnej gwarancji, czy słoiki były przechowywane
    przez komornika w odpowiednich warunkach.

    MJ

  • 78. Data: 2013-10-12 20:22:21
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Zwrócone dłużnikowi.

    Po drugiej nieudanej licytacji może je przejąć na własność wierzyciel za
    cenę wywoławczą.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 79. Data: 2013-10-12 20:23:27
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > dokładnie to samo przełożenie prawne, a co za tym idzie miejscowe służby

    Widywałem już licytacje przeterminowanych jogurtów ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 80. Data: 2013-10-12 20:26:32
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Już zniszczyli. Nie ma żadnej gwarancji, czy słoiki były przechowywane
    > przez komornika w odpowiednich warunkach.

    Komornik z reguły nie przechowuje zajętych ruchomości, zdarza się czasami,
    że zmienia dozorcę np. samochodu i oddaje go na parking strzeżony po
    wcześniejszym odebraniu dłużnikowi. W przypadku słoików nie sądzę, żeby do
    tgo doszło, bo to jest manewr bardziej motywujący to spłaty długu niż
    rzeczywistego zlicytowania tych ruchomości.

    --
    pozdrawiam, wromek