  • 1. Data: 2006-09-04 23:07:54
    Temat: Prowadzenie samochodu na niemieckich tablicach
    Od: "GreG" <g...@p...fm>

    Witam,

    Być może sprawa już przewijała się na grupie, ale chciałbym uzyskać bieżące
    informacje.
    A pytanie jest następujące: czy mogę prowadzić w Polsce samochód
    zarejestrowany w Niemczech?
    Właścicielem jest moja kuzynka (to samo nazwisko) i muszę ją jutro odwieźć
    tym samochodem na autobus, a następnie wracać samemu do domu. Czy mogą być
    jakieś problemy w przypadku ewentualnego zatrzymania przez policję??
    Czy po wejściu do UE nie ma żadnych ograniczeń w takim przypadku?

    Pozdrawiam!
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-09-05 04:32:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GreG napisał(a):

    > A pytanie jest następujące: czy mogę prowadzić w Polsce samochód
    > zarejestrowany w Niemczech?

    Jeżeli posiadasz uprawnienia, to możesz ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-09-11 09:32:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Sep 2006, januszek wrote:

    > Jeżeli posiadasz uprawnienia, to możesz ;)

    ...znaczy nie ma już tego cyrku z akcyzą?
    To w sumie po co wszyscy ją płacą?
    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-11 17:04:52
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 11 Sep 2006 11:32:01 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...znaczy nie ma już tego cyrku z akcyzą?
    > To w sumie po co wszyscy ją płacą?
    > :P

    Bo nie mają w Niemczech znajomych na ktorych to auto mogłoby być
    zarejestrowane :))
    Ja od jakiegoś roku jeżdżę na niemieckich rejestracjach ( samochód służbowy
    ) i nawet miałem stłuczkę - nikt się dotychczas nie przyczepił.
    W końcu jesteśny w UE :))

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 5. Data: 2006-09-13 21:34:26
    Od: m...@g...com

    Mieczysław wrote:

> [...]
    > Ja od jakiegoś roku jeżdżę na niemieckich rejestracjach ( samochód
    > służbowy ) i nawet miałem stłuczkę - nikt się dotychczas nie przyczepił.

    Czyli wystarczy żeby firma chcąca sobie zapewnić flotę samochodową, założy
    oddział w Niemczech, kupi 15 samochodów (jako ten oddział) i te wszystkie
    samochody tutaj będą sobie jeździć i wszystko będzie cacy?.

    Wydaje mi się to za proste, bo inaczej co 2 samochód służbowy w Polsce byłby
    na niemieckich papierach.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-09-14 07:42:35
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > samochody tutaj będą sobie jeździć i wszystko będzie cacy?.
    >
    > Wydaje mi się to za proste, bo inaczej co 2 samochód służbowy w Polsce byłby

    a uwazasz ze kupienie 15 samochodów dla firmy w niemczech i zalozenie
    tam oddzialu i utrzymywanie go oraz robienie tam wszystkich przegladów
    technicznych (co wyklucza kupienie szrotów i robienie przegladów za
    flaszke) bedzie tansze niż w polsce?

  • 7. Data: 2006-09-14 08:39:05
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 14 Sep 2006 09:42:35 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > tam oddzialu i utrzymywanie go oraz robienie tam wszystkich przegladów
    > technicznych (co wyklucza kupienie szrotów i robienie przegladów za

    Poza tym koszt podatku od samochodu ( jest taki w RFN ) i ubezpieczenia są
    droższe niż w RP.
    Dlatego co drugi samochód służbowy nie jeżdzi na niemieckich rejestracjach.

    --
    Mieczysław