  • 11. Data: 2009-12-19 13:18:27
    Temat: Re: Provider przycina lacze...
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości
    news:hgijmr$i60$1@inews.gazeta.pl...

    > Provider ci powie i nawet udowodni, że nie limituje. ale:
    > 1. ma więcej klientów na tym samym łączu (i nikomu nie limituje)
    > 2. zmniejszył łącze.
    >
    > Stwierdzenie nielimitowane jest bez sensu, bo zawsze możesz powiedzieć, że
    > "czemu nie masz np. 10Gbps bo to też jest "bez limitu".

    No, wlasnie tyle powinno byc i tak bylo przez dlugi czas.
    Co do udowodnienia ze limituja to ponizej odpisalem Tomkowi...

    No sorry ale zeby z 10Gbps zejsc do 3Mbps (i to sztywne 3Mbps) to chyba
    jednak sie tak nie da poprzez obciazenie lacza.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 12. Data: 2009-12-19 13:22:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > 5. To napewno po ich stronie.

    dobrze, ze jestes specjalista ale zeby to ustalic to trzeba zrobic badanie.

    Rozumiem ze oceniles to po tym jak sie szybko otwiera onet czy moze po tym
    jak Ci jakies webowy "speedtest" pokazuje?

    Wez idz na grupe specjalistyczna i zapytaj sie jak zbadac szybkosc. Zacznij
    od zbadania, wyniki przeslij pisemnie do operatora.

    Nielimitowana to znaczy ile? Jak bedziesz mial gigowa karte to giga do
    internetu ? Wez puknij sie w glowe.

    Z technicznego punktu widzenia wplyw moze miec m.in.:
    - program antywirusowy
    - karta sieciowa
    - paczkord sieciowy
    - przelacznik sieciowy
    - speed/duplex
    - parametry stosu IP

    i jeszcze kilkanascie rzeczy, ktore dla wiekszych przeplywnosci/ilosci
    pakietow/ilosci sesji maja niebagatelne znaczenie. Moze przytrzasnales sobie
    paczkord biurkiem i masz problem ? A moze zapadaczyla karta sieciowa? A moze
    syf w komputerze? A moze masz za duzo rownoleglych sesji i tu tkwi problem ?
    Moze w koncu ktos od kogo sciagasz nie moze tak szybko wysylac? A nie
    sciaghniesz szybcioej niz ktos wysyla ? Moze masz nielimitowany dostep ale
    do czego? Do jakich zasobow? Masz to okreslone w umowie ?

    Icek

  • 13. Data: 2009-12-19 13:23:29
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > dobrze, ze jestes specjalista ale zeby to ustalic to trzeba zrobic
    > badanie.

    Gdybym nie zrobil, to bym sie nie wyglupial. Tak sie sklada, ze jestem
    specjalista - a to ze uzywam Outlooka do NNTP, to dlatego - bo lubie.

    > Rozumiem ze oceniles to po tym jak sie szybko otwiera onet czy moze po tym
    > jak Ci jakies webowy "speedtest" pokazuje?

    Zabawne.

    > Wez idz na grupe specjalistyczna i zapytaj sie jak zbadac szybkosc.
    > Zacznij
    > od zbadania, wyniki przeslij pisemnie do operatora.

    Milion razy im przesylalem.

    > Nielimitowana to znaczy ile? Jak bedziesz mial gigowa karte to giga do
    > internetu ? Wez puknij sie w glowe.

    Nielimitowane znaczy takie, jakie jest ich lacze dla danego wezla -
    dokladnie jak kolega wyzej zauwazyl - 10Gbps.

    Wszystkiego co bylo dalej nie komentuje.

    Skoro mowie - ze limituja - to limituja. Rozumiem, ze wiekszosc osob nie ma
    zielonego pojecia o budowie sieci, ale akurat ja takowe posiadam i prosze mi
    uwierzyc - limituja. Ta sprawa nie podlega dyskusji ... mozliwe ze nawet uda
    mi sie wyciagnac od jednego z technikow slowne zeznanie ze tak jest.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 14. Data: 2009-12-19 13:25:57
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No sorry ale zeby z 10Gbps zejsc do 3Mbps (i to sztywne 3Mbps) to chyba
    > jednak sie tak nie da poprzez obciazenie lacza.

    miales 10Gbs ??

    Doucz sie najpierw technicznie bo jeszcze zlozysz jakas reklamacje i sie
    osmieszysz. Jaki to jest ten operaotr? Co pisze na swoich stronach ? Nie ma
    procedury badania i zglaszania wolnego dzialania ?

    Icek

  • 15. Data: 2009-12-19 13:27:34
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

> [...]
    > ma
    > procedury badania i zglaszania wolnego dzialania ?

    Bez komentarza. To ze prowadzisz sobie jakas firemke providerska nie oznacza
    ze wolno Ci uwazac sie za lepszego od innych. Ignore.

    FlashT

  • 16. Data: 2009-12-19 14:31:00
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Milion razy im przesylalem.

    a pare maili wczesniej twierdziles, ze na pismie im nie skladales
    reklamacji. To jaka jest ta ostateczna wersja?

    Icek

  • 17. Data: 2009-12-19 15:17:15
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > a pare maili wczesniej twierdziles, ze na pismie im nie skladales
    > reklamacji. To jaka jest ta ostateczna wersja?

    Trudno zebym im drukowal wszystkie logi itp.

  • 18. Data: 2009-12-19 16:06:09
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    FlashT pisze:
    > Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości

    > No, wlasnie tyle powinno byc i tak bylo przez dlugi czas.
    > Co do udowodnienia ze limituja to ponizej odpisalem Tomkowi...

    10Gigabitów to jest odpowiednik większości łącz do między sporymi
    miastami w Polsce u części operatorów ... Naucz się jednostek :)

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 19. Data: 2009-12-19 16:08:49
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    FlashT pisze:
    > Witam,
    > Mam pewien problem... mianowicie provider od jakiegos roku przycina mi lacze
    > internetowe. W umowie podpisanej kilka lat temu jest napisane, iz lacze jest
    > nielimitowane, bez limitu predkosci oraz symetryczne. Jednak od roku
    > provider przycina mnie do okolo 1/15 tego co powinienem miec przy
    > downloadzie oraz 1/50 przy uploadzie... Co powinienem zrobic? Wszelkie
    > prosby o zaprzestanie takich praktyk odbijaja sie echem... zero odpowiedzi.
    > Czy powinienem sprawe zgloscic do UOKiKu? A moze UKE? Prosze o pomoc...

    tak sobie czytam ... ile Ty za to "nielimitowane łącze płacisz" - tak z
    ciekawości ...
    Bo ja jakoś za niecałe 20tys netto miesięcznie mam marne 200Mbitów ...
    czyli strasznie mnie oszukują chyba ... ;)

    Wojtek

  • 20. Data: 2009-12-19 16:10:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Trudno zebym im drukowal wszystkie logi itp.

    ehh.

    Jak oczekujesz sensownej odpowiedzi od operatora to musisz zlozyc zgloszenie
    w sensownej formie.

    Ale jak jestes specjalista to napewno umiesz wydrukowac krotkie zgloszenie
    reklamacyjne ;)

    Z drugiej strony znam pare firm, ktore w ofercie maja nielimitowany internet
    i smiac mi sie chce. Cytat:

    "Co to znaczy, że prędkość dostępu do Internetu nie jest limitowana? Jakie
    prędkości pobierania plików można osiągnąć?
    Z prowadzonych przez nas pomiarów wynika, że użytkownicy pobierają dane z
    prędkościami od 2 do 6 Mb/s (w zależności od miejsca, z ktorego pobierają).
    Te prędkosci są ograniczone głównie spowolnieniami powstałymi w głębi sieci
    Internet, poza naszą kontrolą (np. gdy jakaś strona otwiera się powoli, to
    zazwyczaj oznacza to, że jest umieszczona na serwerze, który jest połączony
    z Internetem łaczem o małej przepustowości). " - FAQ firmy connecta.pl
    http://www.connecta.pl/faq.php#bezograniczen

    czyli jasne jest, ze nielimitowany dostep to 2-6Mb/s ;)

    A tak na serio to firma w ktorej pracuje udostepnia testowo taka usluge. I
    pomimo ze za darmo, testowo to juz wplynela pierwsza reklamacja. I dziad
    jeden pisze, ze kupil 10 megabitow a sciaga mu sie z RS z predkoscia 7MB/s
    (megabajtow). I on sklada reklamacje. I nie dociera do niego, ze jest
    roznica pomiedzy megabitami a megabajtami

    Icek