  • Data: 2003-10-30 09:31:42
    Temat: Proszę o poradę w sprawie pasma 2,4GHz
    Od: "variosys" <v...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie w kwestii formalno-prawnej.
    Chodzi o rozporządzenie z dnia 06.08.2002, Ministra Infrastruktury, w
    sprawie urządzen radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które moga
    być używane bez pozwolenia
    Nie bardzo rozumiem czy stosowanie anten zewnętrznych do urządzeń RLAN jest
    zgodne z tym rozporządzeniem.
    Rozporządzenie określaja rodzaj stosowanych anten, ustawodawca określił trzy
    rodzaje:
    "I" - Zintegrowania z urządzeniem, rozumie się przez to antenę
    zaprojektowaną jako niezbędna, integralną część urządzenia.
    "D" - Antena dołączana, antena przeznaczona do stosowania z danym
    urządzeniem z możliwościa jej odłączania, ale zaprojektowaną niezbędną część
    urządzenia.
    "Z" - Zewnętrzna - antena dołączana do urzadzenia za pomocą złącza w które
    jest wyposażone urzadzenie.

    Aneks nr. 3 do tego rozporządzenia stanowi, że dla częstotliwości
    2,4000-2,4835 stosowanych dla celów sieci komputerowych RLAN można stosować
    anteny "I" i "D"
    W związku z tym nie jestem pewny, czy można stosować antenę zewnętrzną, a
    jeżeli tak to czy może być to antena która w rozumieniu ustawodawcy jest
    anteną "D" bez względu czy jest to antena zewnętrzna czy wewnętrzna.
    Czy są anteny "I" jako zintegrowane z urządzeniem alo jako anteny zewnętrzne
    ?

    Pozdrawiam
    VarioSys