  • 11. Data: 2009-09-06 09:05:56
    Temat: Re: Prosze o porade: stłuczka na terenie prywatnym
    Od: Magdalena <m...@w...pl>

    On 6 Wrz, 09:32, Przemysław Bernat <p...@p...com> wrote:

    > Masz prawo jazdy? Umiesz czytać?
    >
    > Art. 23. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    > 3. przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi
    > ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
    >
    >    1. sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia
    > bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
    >    2. upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie
    > trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić
> [...]

    potrafie czytać a Ty nie musisz sie powtarzac:) wiem,ze i tak nie
    obejdzie sie bez naszej winy, koles też powinien mandat jakis dostac

  • 12. Data: 2009-09-06 09:45:49
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 6 Sep 2009 02:05:56 -0700 (PDT), Magdalena napisał(a):

    > potrafie czytać a Ty nie musisz sie powtarzac:) wiem,ze i tak nie
    > obejdzie sie bez naszej winy, koles też powinien mandat jakis dostac

    To jest tylko i wyłącznie wina osoby, która cofała. Ty dostajesz mandat i
    na Twój koszt (Twojego ubezpieczenia, jak masz) naprawiane są samochody.
    Prędkość drugiego auta nie ma żadnego znaczenia. O ile nie jechał z jakąś
    nadświetlną prędkością, to nie ponosi żadnej winy za zdarzenie. Potrafisz
    udowodnić z jaką prędkością jechał? Ograniczenie na terenie zakładu do 5
    km/h nikogo nie interesuje - wprowadził je zarządca terenu, ale nikt nie
    może go egzekwować: policji prywatne znaki na prywatnym terenie nie
    interesują, a ten, kto postawił znak nie może wystawić mandatu.

    I zdecyduj się kto prowadził: Ty czy siostra, bo plączesz się w zeznaniach.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 13. Data: 2009-09-06 09:55:20
    Od: Magdalena <m...@w...pl>

    On 6 Wrz, 11:45, Przemysław Bernat <p...@p...com> wrote:

> [...]
    > interesują, a ten, kto postawił znak nie może wystawić mandatu.
    >
    > I zdecyduj się kto prowadził: Ty czy siostra, bo plączesz się w zeznaniach.

    Nie irytuj sie Przemku:)! Prowadziła siostra tylko piszemy na przemian
    ( na policji zeznawała ona). Dzieki za rade.

  • 14. Data: 2009-09-06 10:49:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > Ograniczenie na terenie zakładu do 5
    > km/h nikogo nie interesuje - wprowadził je zarządca terenu, ale nikt nie
    > może go egzekwować: policji prywatne znaki na prywatnym terenie nie
    > interesują

    W tej sytuacji jak najbardziej.
    Zresztą zdaje się Policja dokładnie to zrobiła karząc sprawcę kolizji
    mandatem. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-09-06 13:38:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >sutuacja miała miejsce na terenie zakładowym czyli chyba teren
    prywatny ale nie droga publiczna...

    Przepisy ustawy, jeśli miałoby dojść do zagrożenia bezpieczeństwa
    uczestników ruchu, działają również poza drogami publicznymi. Cofający jest
    na straconej pozycji.

    neelix

  • 16. Data: 2009-09-06 15:12:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Magdalena wrote:

> [...]
    > zatrzymałam i nagle bum, mam zdjecia śladów opon przesuniecia mojego
    > samochodu. gdyby jechał przepisowo 5 na godzine to by je tylko lekko

    Jakbyś jechała prawidłowo, tez by stłuczki nie było.

    > Jeśli to był teren zakładu, droga wewnetrzna, to czy nie obwiązuje tu
    > przypadkiem zasada prawej ręki?

    Za takie teksty powinni odbierac prawo jazdy natychmiast.
    Wiesz czemu się osmieszasz czy ci podpowiedzieć?

  • 17. Data: 2009-09-06 15:13:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Magdalena wrote:

    > potrafie czytać a Ty nie musisz sie powtarzac:) wiem,ze i tak nie
    > obejdzie sie bez naszej winy, koles też powinien mandat jakis dostac

    pies ogrodnika?

  • 18. Data: 2009-09-06 15:19:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > W tej sytuacji jak najbardziej.
    > Zresztą zdaje się Policja dokładnie to zrobiła karząc sprawcę kolizji
    > mandatem. :)

    Ale zwróć uwagę, że punktów nie dostały.

  • 19. Data: 2009-09-06 19:37:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > facet moze dostać mandat za zbyt szybką jazde, ale winnym kolizji
    > bedziecie wy.

    Ja bym tu akurat taki jednoznaczny nie był. Zakładając, że jadąc powoli
    zdążyła wystawić te 4 metry pojazdu (nie wiem jaki to był samochód), to
    mimo wszystko powoli i ostrożnie jadący kierujący powinien co najmniej
    zauważyć, że kierująca pojazdem wykonuje niedozwolony manewr i stosując
    zasadę ograniczonego zaufania zahamować. A zatem, choć oczywiście wina za
    spowodowanie kolizji jest po stronie siostry pytającego, to współwinę
    poprzez niezachowanie ostrożności tamtemu kierującemu w pewnych warunkach
    przypisać można. Pytanie, czy owe warunki da się dowieść.

  • 20. Data: 2009-09-06 20:51:05
    Od: Magdalena <m...@w...pl>

    On 6 Wrz, 17:12, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Jakbyś jechała prawidłowo, tez by stłuczki nie było.

    > Za takie teksty powinni odbierac prawo jazdy natychmiast.
    > Wiesz czemu się osmieszasz czy ci podpowiedzieć?

    nie musisz podpowiadać...a psem ogrodnika nie jestem:)