  • 11. Data: 2002-08-26 16:57:00
    Temat: Re: Proste pytanie - dostep do akt
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
    news:akb2tn$il8$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik MAX <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:aka6sf$ri2$...@n...tpi.pl...

    > być

    Zaskakuje mnie Twoja odpowiedź. Wynika z niej, że sędzia ma duże pole
    manewru odnośnie udostępnienia akt. A wcale tak nie jest. Wyjatek stanowi
    post. nieprocesowe i tylko w wypadku osób, które nie są uczestnikami. *Sąd
    także nie może zasłaniać się wewnętrznym regulaminem.*

    Sąd jest *zawsze* zobowiązany do udostępnienia akt stronom lub uczestnikom.
    Wyjątek stanowi tu tylko wypadek, gdy akta zostały przesłane do innego sądu.
    Tak więc np. sędzia nie może się zasłaniać wzięciem akt do sporządzenia
    uzasadnienia.

    Co do postu Gacka nie jestem pewnien, czy ja go dobrze zrozumiałem. Moim
    zdaniem wynika z niego, że sprawa toczy się w sądzie A. Do akt w sądzie A
    zostały dołączone akta z sądu B a dotyczące sprawy między tymi samymi
    stronami, co w sądzie A. I chce on uzyskać dostęp do akt B w sądzie A i
    sporządzić odpis.
    Jeżeli źle zrozumiałem stan faktyczny, to proszę mnie skorygować. Ale jeżeli
    rzeczywiście taki jest stan faktyczny, to dostęp do akt B musi mu zostać
    zapewniony w sądzie A i sąd nie ma prawa odmówić sporządzenia odpisu. Akta z
    sądu B stanowią bowiem jedną całość z aktami z sądu A i na ich podstawie sąd
    orzeka. Jeżeli natomiast odmówiłby, stanowiłoby to podstawę do stwierdzenia
    nieważności postępowania.

    Pozdro
    MAX

  • 12. Data: 2002-08-27 16:55:09
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    sąd
    > orzeka. Jeżeli natomiast odmówiłby, stanowiłoby to podstawę do
    Bardzo dobrze zrozumiales temat. Bardzo mnie cieszy odpowiedz.

    Co mnie martwi : W sadzie uslyszalem cos innego :(

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)

  • 13. Data: 2002-08-27 17:07:30
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Bardzo dobrze zrozumiales temat. Bardzo mnie cieszy odpowiedz.
    >
    > Co mnie martwi : W sadzie uslyszalem cos innego :(

    Jeżeli tak, to prześlij informację o tym do Rzecznika Praw Obywatelskich.
    Przede wszystkim określ dokładnie sąd (wydział) w którym do nastąpiło i
    kiedy. RPO już się postara o prawidłowe działanie skeretariatu sądu.

    Musisz także wiedzieć, że bariery stwarzane w dostępie do akt to nic nowego
    a najprostszym sposobem wyprostowania sytuacji jest zrówcenie się do RPO.

    Pozdr
    MAX

  • 14. Data: 2002-08-27 20:17:23
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Bardzo dobrze zrozumiales temat. Bardzo mnie cieszy odpowiedz.
    >
    > Co mnie martwi : W sadzie uslyszalem cos innego :(

    Chwila. Czy aby przypadkiem nie odmówiono Ci wydania odpisu na skutek
    nieuiszczenia opłaty kancelaryjnej? To mogę bowiem wnioskować z innego
    Twojego postu.

    MAX

  • 15. Data: 2002-08-28 01:52:50
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    > Chwila. Czy aby przypadkiem nie odmówiono Ci wydania odpisu na skutek
    > nieuiszczenia opłaty kancelaryjnej? To mogę bowiem wnioskować z innego
    > Twojego postu.

    Sorki, co do tamtego postu to sie zamknalem... i to celowo. Pomylilem
    swistki.
    Dostalem wezwanie do usuniecia braku formalnego wniosku o wydanie odpisu
    wyroku - fakt. Nie zaplacilem i tego odpisu nie mam. A myslalem, ze jest to
    wezwanie do zaplaty dotyczace "wniosku o uzasadnienie decyzji sadu" - dwie
    rozne sprawy. Dlatego juz nie odpowiadalem na pytanie w tamtym poscie bo
    glupio mi bylo:))

    Ale de facto - gdyby dali mi "uzasadnienie postanowienia" bez zaplaty (to
    sie nazywa "usuniecie braku formalnego" ) to nie musialbym za nie placic.
    Pytanie dodatkowe: gdyby tak bylo to czy na podstawie uzasadnienia za ktore
    nie zaplacilem moglbym sie odwolywac od niego ? :))

  • 16. Data: 2002-08-28 11:34:26
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > sie nazywa "usuniecie braku formalnego" ) to nie musialbym za nie placic.

    NIe wiem za bardzo o co Ci chodzi.

    > Pytanie dodatkowe: gdyby tak bylo to czy na podstawie uzasadnienia za
    ktore
    > nie zaplacilem moglbym sie odwolywac od niego ? :))

    Możesz. Ale zapłacić będziesz musiał, jak tylko wyjdzie na jaw, że nie
    zapłaciłeś.

    Pozdro
    MAX

  • 17. Data: 2002-08-28 15:08:29
    Temat: Odp: Proste pytanie - dostep do akt
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MAX <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:akicat$q27$...@n...tpi.pl...

    o czym Wy bredzicie?

    Sandra :-)

  • 18. Data: 2002-08-28 15:14:44
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    > Użytkownik MAX <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:akicat$q27$...@n...tpi.pl...
    >
    > o czym Wy bredzicie?

    Totalnie sie zamieszalo - przepraszam. Polaczyly sie dwa watki. Dzieki za
    pomoc co do akt.

    I pozdrowki dla wszystkich,

  • 19. Data: 2002-08-28 15:28:11
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gacek <G...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akipai$os6$...@p...wcss.wroc.pl...
    > "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > Totalnie sie zamieszalo - przepraszam. Polaczyly sie dwa watki. Dzieki za
    > pomoc co do akt.
    >
    > I pozdrowki dla wszystkich,

    :-) a swoją drogą jestes ciekawym człowiekiem zadajesz niekiedy pytania :-)
    na , które sam znasz odpowiedz :-)

    pozdrawiam Sandra