    From: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proste pytanie - dostep do akt
    Date: Mon, 26 Aug 2002 18:57:00 +0200

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
    news:akb2tn$il8$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik MAX <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:aka6sf$ri2$...@n...tpi.pl...

    > być

    Zaskakuje mnie Twoja odpowiedź. Wynika z niej, że sędzia ma duże pole
    manewru odnośnie udostępnienia akt. A wcale tak nie jest. Wyjatek stanowi
    post. nieprocesowe i tylko w wypadku osób, które nie są uczestnikami. *Sąd
    także nie może zasłaniać się wewnętrznym regulaminem.*

    Sąd jest *zawsze* zobowiązany do udostępnienia akt stronom lub uczestnikom.
    Wyjątek stanowi tu tylko wypadek, gdy akta zostały przesłane do innego sądu.
    Tak więc np. sędzia nie może się zasłaniać wzięciem akt do sporządzenia
    uzasadnienia.

    Co do postu Gacka nie jestem pewnien, czy ja go dobrze zrozumiałem. Moim
    zdaniem wynika z niego, że sprawa toczy się w sądzie A. Do akt w sądzie A
    zostały dołączone akta z sądu B a dotyczące sprawy między tymi samymi
    stronami, co w sądzie A. I chce on uzyskać dostęp do akt B w sądzie A i
    sporządzić odpis.
    Jeżeli źle zrozumiałem stan faktyczny, to proszę mnie skorygować. Ale jeżeli
    rzeczywiście taki jest stan faktyczny, to dostęp do akt B musi mu zostać
    zapewniony w sądzie A i sąd nie ma prawa odmówić sporządzenia odpisu. Akta z
    sądu B stanowią bowiem jedną całość z aktami z sądu A i na ich podstawie sąd
    orzeka. Jeżeli natomiast odmówiłby, stanowiłoby to podstawę do stwierdzenia
    nieważności postępowania.

    Pozdro
    MAX