  • 1. Data: 2002-07-11 22:25:59
    Temat: Prokuratura Warszawska zarabia na zwlokach
    Od: "Wanda" <s...@v...ca>

    Moj brat umarl 26 czewca biezacego roku. Umarl na zawal serca rano w pracy.
    Poniewaz stalo sie to w pracy , Prokuratura wszczela dochodzenie . Dzisiaj
    rodzina dostala informacje z Prokuratury, ze wydaja zwloki i akt zgonu. Moja
    matka musi zaplacic za przechowywanie zwlok mojego brata w Zakladzie
    Medycyny Sadowej na ulicy Oczki w Warszawie . W miedzy czasie moja rodzina
    robila wszystko,aby przyspieszyc tok zalatwiania formalnosci zwiazanych z
    wydaniem zgonu i wyrazenia zgody na wydanie ciala rodzinie.Prokuratura nawet
    stwierdzila,ze trzeba bedzie czekac az caly miesiac na orzeczenie.Teraz ,po
    ponownym skontaktowaniu sie mojej rodziny z Prokuratura,w koncu dostali akt
    zgonu ,ale pod warrnkim,ze rodzina musi poniesc wszelkie koszta zwiazane z
    przetrzymywaniem ciala w Medycynie Sadowej na ul.Oczki. Nie wiem, ale jest
    to spowodowane opieszaloscia prokuratury i wyzej wymienionego Zakladu
    Medycyny Sadowej . Czy jest to moralne, aby rodzina placila za niechlujstwo
    , opieszalosc prawa w Polsce?Codziennie rodzina dzwonila do prokuratury i
    ponaglala , prosila .Czy ci ludzie tam pracujacy i niby bedacy tzw.
    straznikami prawa w RP robia biznes i dochod dodatkowy skarbowi panstwa. Ja
    wiem ze jest dziura budzetowa, ale w ten sposob ? Robi sie afery
    propagandowe np. pogotowia lodzkiego, a tutaj mamy w stolicy i
    gdzie............. Cala ta sprawiedliwosc i ci straznicy prawa . Za bledy
    urzednikow placi najbardziej biedny , szary obywatel.

    Zbigniew Dworski
    Montreal 11 Lipca 2002

  • 2. Data: 2002-07-12 18:45:27
    Temat: Re: Prokuratura Warszawska zarabia na zwlokach
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Wanda" <s...@v...ca> wrote in message

> [...]
    jest
    > to spowodowane opieszaloscia prokuratury i wyzej wymienionego Zakladu
    Moralnosc jest kwestia wtorna.
    Mam jednak powazne watpliwosci, czy to w ogole jest legalne.
    Czy prokuratura podala jakakolwiek podstawe prawna takiego żądania?
    Jesli odpiszesz, to Ci to sprawdze, ale nie zagladajac w przepisy mam
    wrazenie, ze takie postepowanie legalne nie jest.
    W ostatecznosci, bo rozumiem ze sie wam spieszy, wplacajac te pieniadze
    zażądajcie oficjalnego dokumentu (postanowienia prokuratora?) o obciazeniu
    was tymi kosztami. Bedzie je mozna w ciagu, o ile dobrze pamietam, tygodnia
    zaskarzyc. Nie robcie niczego "na gebe", czy z niedookreslonym pokwitowaniem
    wplaty nie wiadomo za co i dlaczego.
    Pozdrawiam,
    Marta