  • 1. Data: 2002-07-11 23:35:04
    Temat: podszywanie sie w sieci
    Od: "Trix" <t...@p...com>

    Witam.

    Na pl.rec.turystyka.zorganizowana (oraz kilku
    innych grupach zwiazanych z turystyka) grasuje
    ktos kto czasem uzywa nazwy n...@l...gdynia.pl.
    Adres e-mail nicholas.. nie jest wlasnoscia osoby, ktora
    uzywa go jako swej nazwy nadawcy.
    Oto przyklad listu, ktory napisala osoba podajaca
    w swej nazwie n...@l...gdynia.pl:

    From: <n...@l...gdynia.pl>
    Newsgroups: pl.rec.turystyka.zorganizowana
    Subject: dreszczyk emocji
    Date: Tue, 2 Jul 2002 20:17:28 +0200
    m.net.pl

    szukam małej porady, otórz chciałbym pojechac do Izraela, lubie hazard oraz
    dreszczyk emocji i własnie to, że nie wiadomo kiedy i gdzie wybuchnie
    bombeczka mnie rajcuje najbardziej, po prostu jestem facetem, który lubi
    ryzyko. Mam juz dość sportów ekstremalnych itp. pierdół i dlatego chce
    jechac do Izraela, pochodzic sobie po ulicach, pojezdzic autobusem,
    posiedziec w kawiarniach i podreptac po centrach handlowych oraz po
    bazarach. Mam nadzieje narobić duzo fantastycznych zdjec przestraszonych
    żydków, chce widziec ich terror i strach w ich oczach, co o tym sadzicie?

    Osoba ta niedosc, ze pisze teksty pachnace antysemityzmem to dodatkowo
    podszywa sie pod innych.
    Autentyczny wlasciciel konta n...@l...gdynia.pl moze miec problemy gdyz
    wiele osob nosilo sie z zamiarem napisania listu do dyrektora III Liceum
    Ogolnoksztalcacego w Gdynii (to LO jest wlascicielem domeny lo3.gdynia.pl),
    w sprawie kontrowersyjnych wypowiedzi ucznia.

    Czy to co robi osoba uzywajaca nazwy n...@l...gdynia.pl (oraz innych
    nazw - czesto adresow e-mail i przydomkow innych uzytkownikow
    grup dyskusyjnych) jest, w swietle prawa, legalne?

    Z gory dziekuje za pomoc. Temat ten jest analizowany na "antyspamerskiej"
    grupie pl.news.mordplik, ale nie jestesmy ekspertami z zakresu prawa.
    W przypadku lamania prawa, nie jest duzym problemem ujecie takiej
    osoby gdyz jej numer telefonu/ip jest w rejestrach providera lub TPSA.

    Pozdrawiam,
    Trix.