    From: "Wanda" <s...@v...ca>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prokuratura Warszawska zarabia na zwlokach
    Date: Thu, 11 Jul 2002 18:25:59 -0400

    Moj brat umarl 26 czewca biezacego roku. Umarl na zawal serca rano w pracy.
    Poniewaz stalo sie to w pracy , Prokuratura wszczela dochodzenie . Dzisiaj
    rodzina dostala informacje z Prokuratury, ze wydaja zwloki i akt zgonu. Moja
    matka musi zaplacic za przechowywanie zwlok mojego brata w Zakladzie
    Medycyny Sadowej na ulicy Oczki w Warszawie . W miedzy czasie moja rodzina
    robila wszystko,aby przyspieszyc tok zalatwiania formalnosci zwiazanych z
    wydaniem zgonu i wyrazenia zgody na wydanie ciala rodzinie.Prokuratura nawet
    stwierdzila,ze trzeba bedzie czekac az caly miesiac na orzeczenie.Teraz ,po
    ponownym skontaktowaniu sie mojej rodziny z Prokuratura,w koncu dostali akt
    zgonu ,ale pod warrnkim,ze rodzina musi poniesc wszelkie koszta zwiazane z
    przetrzymywaniem ciala w Medycynie Sadowej na ul.Oczki. Nie wiem, ale jest
    to spowodowane opieszaloscia prokuratury i wyzej wymienionego Zakladu
    Medycyny Sadowej . Czy jest to moralne, aby rodzina placila za niechlujstwo
    , opieszalosc prawa w Polsce?Codziennie rodzina dzwonila do prokuratury i
    ponaglala , prosila .Czy ci ludzie tam pracujacy i niby bedacy tzw.
    straznikami prawa w RP robia biznes i dochod dodatkowy skarbowi panstwa. Ja
    wiem ze jest dziura budzetowa, ale w ten sposob ? Robi sie afery
    propagandowe np. pogotowia lodzkiego, a tutaj mamy w stolicy i
    gdzie............. Cala ta sprawiedliwosc i ci straznicy prawa . Za bledy
    urzednikow placi najbardziej biedny , szary obywatel.

    Zbigniew Dworski
    Montreal 11 Lipca 2002