  • 21. Data: 2005-06-29 21:35:44
    Temat: Re: Program komputerowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:1t692or9cj5n3$.dlg@lepper.institute.com...

    > Po pierwsze musi posiadać legalną licencję, nośnik jest rzeczą
    drugorzędną.

    Nośnik jest rzeczą pierwszorzędną, bowiem to właśnie używanie
    nielegalnie wykonanej kopii jest ścigane karnie, a nie używanie legalnej
    kopii programu bez posiadania licencji. Sama licencja często może w
    ogóle jako dokument papierowy nie istnieć i jej posiadanie lub nie nie
    może być przedmiotem ścigania karnego.

  • 22. Data: 2005-06-30 02:45:49
    Od: guru <w...@s...com>

    Przemek R... wrote:

    > a mozesz rozwinac?

    Darwina nie czytales? BSA wykorzystuje strach. Placa lapowki
    "policjantom" i rozglaszaja swoje "akcje" poprzez oplacane "artkuly
    prasowe". Stary numer.

    Tylko ze zaden z tych nalotow nie jest legalny. Najciekawsze ze jeszcze
    zaden prawnik w ojczyznie intelektualistow ;-) nie pofatygowal sie
    zebrac peleton i pozwac sponsora tych nalotow pana Billa G. na jego
    wlasnym podworku, czyli w USA. Uciekalby na drzewo szybciej niz myslicie.

    > i juz maja podstawe do dzialania.
    >
    > P.

    Maja znaczy kto? Jaka podstawe? Jakiego dzialania?

    Nie mozesz wejsc do mojego domu bez podejrzenia przestepstwa i bez
    nakazu sadowego. Posiadanie byc moze trefnego pliku nie jest zagrozeniam
    usparwiedliwiajacym naruszenie miru domowego.

    Nie mozesz podejrzewac przestepstwa tylko dlatego ze Ci sie "wydaje".
    Musisz miec podstawy na papierze. I to PRZED.

    A nawet jezeli, to pliki nie sa dowodem ABSOLUTNIE niczego.

  • 23. Data: 2005-06-30 02:53:34
    Od: guru <w...@s...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > drugorzędną.
    >
    > Nośnik jest rzeczą pierwszorzędną, bowiem to właśnie używanie
    > nielegalnie wykonanej kopii jest ścigane karnie,

    Wlasnie. Uzywanie. A jak sie to ma do komuputera wylaczonego. Albo
    lepiej, takiego gdzie Windows jest zamontowany na boku obok Linuxa,
    gdzie ten drugi jest OS glownym?

  • 24. Data: 2005-06-30 07:59:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Jun 2005 23:35:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > kopii programu bez posiadania licencji. Sama licencja często może w
    > ogóle jako dokument papierowy nie istnieć i jej posiadanie lub nie nie

    Wykaż nielegalność wykonania kopii zapasowej nośnika, szczególnie w świetle
    posiadania licencji na dany program.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 25. Data: 2005-06-30 09:59:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "guru" <w...@s...com> napisał w wiadomości

    > Wlasnie. Uzywanie. A jak sie to ma do komuputera wylaczonego. Albo
    > lepiej, takiego gdzie Windows jest zamontowany na boku obok Linuxa,
    > gdzie ten drugi jest OS glownym?

    Nijak. Biegły jest na podstawie zapisów dokonanych w systemie
    stwierdzić, czy nielegalny program był yuzywany, czy nie i tyle. Jak
    nie był, to delikwent dostaje zarzut z usiłowania - co tak naprawdę z
    punktu widzenia kary niewiele zmienia.

  • 26. Data: 2005-06-30 10:00:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wykaż nielegalność wykonania kopii zapasowej nośnika, szczególnie w
    świetle
    > posiadania licencji na dany program.

    Nie mam zamiaru. Warunek, że okażesz mi oryginał owego nośnika. Bo jak
    nie, to nie jest to kopia bezpieczeństwa w rozumieniu ustawy "prawo
    autorskie".

  • 27. Data: 2005-06-30 10:34:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Darwina nie czytales?

    nie czytalem.

    > Tylko ze zaden z tych nalotow nie jest legalny. Najciekawsze ze jeszcze
    > zaden prawnik w ojczyznie intelektualistow ;-)

    a jaki w tym momencie masz na mysli nalot, z nakazem?

    > Maja znaczy kto? Jaka podstawe? Jakiego dzialania?

    do zatrzymania nosnikow,

    > Nie mozesz wejsc do mojego domu bez podejrzenia przestepstwa i bez nakazu
    > sadowego. Posiadanie byc moze trefnego pliku nie jest zagrozeniam
    > usparwiedliwiajacym naruszenie miru domowego.

    no ja sie z tym jak najvbardziej zgadzam, chodzi mi teraz o ich uprawnienia
    co do ewwentualnego zabrania dyskow.

    > Nie mozesz podejrzewac przestepstwa tylko dlatego ze Ci sie "wydaje".

    ja wiem o tym doskonale, wystarczy archiwum poczytac by wiedziec co to tym
    mysle (watki maja po kilkaset postow :-))

    > Musisz miec podstawy na papierze. I to PRZED.

    wiem, uzasadnione podejrzenie PRZED a nie PO, trzeba tak zmeinic prawo by
    surowe kary byly nakladane
    (wiezienie, i wyoskie grzywny) na osoby ktore "na oko" wchodza do czyjegos
    mieszkania. (mam tu na mysli policjantow
    i osoby wystawiajace taki nakaz) bo jest odbieranie czlowiekowi godnosci.
    Pod tym wzgledem na pewno ameryka jest duuzo lepsza. Tam czyjas wlasnosc to
    swietosc, zaden policjant sie nie odwazy wejsc
    do mieszkania bez nakazu, a ten bedzie wystawiony przy mocnych dowodach.

    > A nawet jezeli, to pliki nie sa dowodem ABSOLUTNIE niczego.

    no tu sie nie zgodze, napisalem o plikach ktore lamia zabezpieczenie bowiem
    o nich ustawodawca pomyslal.
    Siec mi szwankuje, jak bedzie lepiej to dam namiar na art.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki srodek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkalem sie z opinia, ze nalepszy jest srodek d..y"

  • 28. Data: 2005-06-30 10:52:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 12:00:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie mam zamiaru. Warunek, że okażesz mi oryginał owego nośnika. Bo jak
    > nie, to nie jest to kopia bezpieczeństwa w rozumieniu ustawy "prawo
    > autorskie".

    Teraz zatrudnij logikę i spróbuj się zastanowić nad przyczyną dla której
    wykonuje się kopie zapasowe.
    W dodatku jeszcze możesz zastanowić się, który z elementów w pudełku z
    oprogramowaniem (hipotetycznym) stanowi umowę między właścicielem praw do
    programu a użytkownikiem pozwalającą temu drugiemu korzystać z tego
    oprogramowania i dlaczego jest nim licencja.

  • 29. Data: 2005-06-30 11:27:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie mam zamiaru. Warunek, że okażesz mi oryginał owego nośnika. Bo jak
    > nie, to nie jest to kopia bezpieczeństwa w rozumieniu ustawy "prawo
    > autorskie".

    Koppia zapasowa/bezpieczeństwa jest robiona na wypadek utraty oryginału.

    Orginał wpadł mi do ogniska.

    Chcesz zobaczyć jego popioły? ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 30. Data: 2005-06-30 11:35:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > programu a użytkownikiem pozwalającą temu drugiemu korzystać z tego
    > oprogramowania i dlaczego jest nim licencja.

    Skoro w takim tonie dyskutujemy, to Ty zatrudnij logikę i zastanów się,
    czemu w Polsce ściga się karnie osoby kradnące oprogramowanie, a nie te,
    które go używają niezgodnie z licencją. Za niezgodne z licencją
    użytkowanie programu właściciel praw autorskich może ścigać sprawcę na
    drodze cywilnej.