  • 31. Data: 2005-06-30 11:36:32
    Temat: Re: Program komputerowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:da0kui$v5t$1@opal.futuro.pl...

    > Koppia zapasowa/bezpieczeństwa jest robiona na wypadek utraty
    oryginału.
    > Orginał wpadł mi do ogniska.
    > Chcesz zobaczyć jego popioły? ;->

    Nie, ale zgodnie z art. 6 kc musisz wykazać, ze tak było. Nie twierdzę,
    że to niemożliwe, ale przyznasz, że utrudnione.

  • 32. Data: 2005-06-30 11:39:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie, ale zgodnie z art. 6 kc musisz wykazać, ze tak było. Nie twierdzę,
    > że to niemożliwe, ale przyznasz, że utrudnione.

    Mam fakturę lub naklejkę licencyjną. Ergo - musiałem mieć nośnik. Który
    uległ zniszczeniu.

    Ponieważ sprawa podpada pod KK, więc to Ty musisz udowodnić, że
    przestępstwo miało miejsce, a nie ja mam udowadniać, że nie jestem
    wielbłądem (mimo posiadania garba od siedzenia przed komputerem ;) )

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 33. Data: 2005-06-30 11:50:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 13:35:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Skoro w takim tonie dyskutujemy, to Ty zatrudnij logikę i zastanów się,
    > czemu w Polsce ściga się karnie osoby kradnące oprogramowanie, a nie te,
    > które go używają niezgodnie z licencją. Za niezgodne z licencją
    > użytkowanie programu właściciel praw autorskich może ścigać sprawcę na
    > drodze cywilnej.

    A to już chyba rozważania poza tematem wątku - osoba któa go rozpoczęła
    pytała o kopię nośnika legalnie posiadanego programu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 34. Data: 2005-06-30 11:50:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 13:36:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie, ale zgodnie z art. 6 kc musisz wykazać, ze tak było. Nie twierdzę,
    > że to niemożliwe, ale przyznasz, że utrudnione.

    Wręcz przeciwnie, jest to bardzo łatwe - przy pomocy licencji.

  • 35. Data: 2005-06-30 12:42:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:da0lll$vf8$2@opal.futuro.pl...

> [...]
    > przestępstwo miało miejsce, a nie ja mam udowadniać, że nie jestem
    > wielbłądem (mimo posiadania garba od siedzenia przed komputerem ;) )

    No i masz racje oczywiście. Od strony karnej nikt Ci nic przy takich
    dowodach nie zrobi. Co do strony cywilnej, to już zależy od licencji,
    czyli jakie wiąże ona skutki z utratą legalnego nośnika oraz od tego,
    czy sąd uzna te skutki za wiążące.

  • 36. Data: 2005-06-30 12:44:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to już chyba rozważania poza tematem wątku - osoba któa go
    rozpoczęła
    > pytała o kopię nośnika legalnie posiadanego programu.

    Jak w temacie wątku. Wszak udzielając na to pytanie odpowiedzi przy
    okazji odpowiesz na pytanie, czy i kiedy używanie "nielegalnego" nośnika
    jest legalne. No i kiedy sprawca będzie ścigany karnie, a kiedy jedynie
    cywilnie.

  • 37. Data: 2005-06-30 12:45:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wręcz przeciwnie, jest to bardzo łatwe - przy pomocy licencji.

    Mógł byś mnie oświecić, jak na podstawie licencji chcesz wykazać, że
    legalny nośnik wpadł Ci do ogniska? Bo jakoś nie mogę sobie tego
    wyobrazić.

  • 38. Data: 2005-06-30 14:48:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 14:44:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > okazji odpowiesz na pytanie, czy i kiedy używanie "nielegalnego" nośnika
    > jest legalne. No i kiedy sprawca będzie ścigany karnie, a kiedy jedynie

    Jeżeli użytkownik ma licencję, nośnik NIE jest nielegalny.

  • 39. Data: 2005-06-30 14:53:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 14:45:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mógł byś mnie oświecić, jak na podstawie licencji chcesz wykazać, że
    > legalny nośnik wpadł Ci do ogniska? Bo jakoś nie mogę sobie tego
    > wyobrazić.

    Uległ zniszczeniu, spadł z biurka i został rozdeptany przez pracownika,
    zaginął przy przeprowadzce, płytka pękła w napędzie, pracownik pomylił
    oryginalny nośnik z właśnie uszkodzoną przez nagrywarkę płytką CD-R z
    fotkami z imienin szwagra i wrzucił do kosza, pracownik chciał odczyścić
    brudną płytkę rozpuszczalnikiem nitro... dużo masz jeszcze czasu, bo ja
    mogę jeszcze trochę wymieniać...

  • 40. Data: 2005-06-30 17:49:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeżeli użytkownik ma licencję, nośnik NIE jest nielegalny.

    Co to znaczy "ma licencję". Często to nie jest przedmiot materialny.