  • 1. Data: 2005-02-03 17:48:04
    Temat: rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Żarek" <z...@i...pl>

    Jestem zatrudniona na umowę o pracę na czas określony. Otrzymałam dziś
    niespodziewanie dwutygodniowe wypowiedzenie.Nie znam uzasadnienia.
    Mam pytania: CZy mogę zwrócić się o pisemne podanie przyczyny rozwiązania
    umowy?Czy mogę się odwoływać od tego lub czy mogę wnioskować o przywrócenie
    do pracy? Co mogę zrobić i jakie mam szanse. Proszę o radę.
    Katarzyna

  • 2. Data: 2005-02-03 17:57:39
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o prac
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Żarek napisał:

> [...]
    > umowy?Czy mogę się odwoływać od tego lub czy mogę wnioskować o przywrócenie
    > do pracy? Co mogę zrobić i jakie mam szanse. Proszę o radę.

    Wyglada na normalne rozwiazanie umowy, z zachowaniem dwutygodniowego
    okres wypowiedzenia (tyle wynosi przy umowach na czas okreslony zwartych
    na dluzej niz 6 miesiecy, jezeli w umowie zostalo to przewidziane).
    Nie bardzo widze podstawe odwolania (?!).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-02-03 18:01:07
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Żarek" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przywrócenie
    > do pracy? Co mogę zrobić i jakie mam szanse. Proszę o radę.

    witam
    art. 30 paragraf 4 kodeksu pracy nakazuje uzasadnić wypowiedzenie jedynie w
    przypadku rozwiązania umowy na czas nieokreslony (mówi także o rozwiązaiu
    umowy bez wypowiedzenia - ale tu nie dotyczy). Niestety dla ciebie
    pracodawca postąpił słusznie
    JO