  • 1. Data: 2009-05-12 19:22:24
    Temat: Problem z zalaniem.
    Od: s...@p...onet.pl

    Mam taki problem. Moje mieszkanie (w bloku) jest zalewane z góry. Robi mi się
    grzyb na suficie w kuchni i łazience dookoła pionu kanalizacyjnego. Sąsiad, z
    góry odmawia naprawy twierdzac, że nie wiadomo, czy to jego wina (źle zrobił
    przyłącza), czy jest to wina spółdzielni (wykonawcy, który źle cały pion
    wykonał). Sądzę, że będę musiał oddać sprawe do sądu.
    Tylko, tu pytanie, kogo mam skarżyć? Sąsiada z góry, czy spółdzielnię?
    Jak ustalić winnego? Pracownicy administracji, którzy twierdzili, że winny
    jest sąsiad nie są przecież bezstronni.
    Czy w toku sprawy zostaną wyznaczeni jacyś biegli, czy też wcześniej muszę
    znaleźć jakichś ekspertów z uprawnieniami? Gdzie takowych szukać?
    I jak ustalić tę winę bez wykonania wcześniejszej naprawy (sąsiad się nie
    godzi na rozkuwanie ściany)?
    Czy jakoś zmienia sprawę fakt, że mieszkanie sąsiada jest ubezpieczone?
    Czy wtedy mam sądzić się z jego ubezpieczycielem? Zdaje się, że to właśnie ta
    firma ubezpieczeniowa namieszała mu w głowie, bo pierwotnie uznał swoją winę i
    obiecywał naprawę tylko, że chciał to zrobić w ramach ubezpieczenia.
    Będę wdzięczny za każdą poradę!
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-05-12 20:05:34
    Temat: Re: Problem z zalaniem.
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Maj, 21:22, s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > obiecywał naprawę tylko, że chciał to zrobić w ramach ubezpieczenia.

    Pierwszym problemem jest to ze brak ubezpieczenia u poszkodowanego.
    Dwa sąsiad nie zgadza sie na rozkuwanie sciany? Nie ma problemu.
    Sciana i tak bedzie rozkuta zlacze wykoanne na nowo a wszystko na jego
    wlasny koszt. I tego musi byc swiadomy. Dlatego najlepiej przedstawic
    mu fakt ze lepiej zrobic to teraz po dobroci z malo inwazyjnym i
    kosztwonym podejsciem niz potem targac sie po sadach i ponosic
    zdecydowanie wieksze koszta. Nalezy go takze uswiadomic ze jego
    ubezpieczalnia zostawi go najprawdopodobniej na lodzie jesli dojdzie
    do zalozenia sprawy w sadzie.

    Nalezy skierowac pismo do sasiada, spoldzielni oraz sasiadow z gory z
    informacja ze prawdopodobnie pion jest zle wykonany i beda rozkuwane
    sciany u kazdego oraz wymineiany pion czyli brak wody na dwa tygodnie.
    W moim przypadku zalatwilo do sprawe w ciagu 3 dni.

    No i radze sie ubezpieczyc.

  • 3. Data: 2009-05-12 21:04:57
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > sciany u kazdego oraz wymineiany pion czyli brak wody na dwa tygodnie.
    > W moim przypadku zalatwilo do sprawe w ciagu 3 dni.

    Kto zezwoli na rozkuwanie pionu?
    To Spółdzielnia może wystosować pismo o tym co napisałeś.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-05-12 22:39:25
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Maj, 23:04, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Kto zezwoli na rozkuwanie pionu?
    > To Spółdzielnia może wystosować pismo o tym co napisałeś.
    >
    > --
    > animka

    Pismo informacyjne. Skoro nie da sie dojsc czyja wina to trzeba rozkuc
    caly pion od parteru po ostatnie pietro. I to w trybie natychmiastowym
    zeby zlikwidowac zagrozenie. U mnie zadzialalo. Po zalewaniu co dwa
    tygodnie nie mialem zalania przez 5 lat.

  • 5. Data: 2009-05-12 23:59:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > zeby zlikwidowac zagrozenie. U mnie zadzialalo. Po zalewaniu co dwa
    > tygodnie nie mialem zalania przez 5 lat.

    Ale Spółdzielnia nie da Ci pozwolenia na kucie pionów. Takie sprawy
    załatwia się w Spółdzielni Mieszkaniowej. Nie można robić takich rzeczy
    bez zgody Spółdzielni, zresztą Spółdzielnia powinna przysłać fachowców od
    tej roboty.
    Najpierw wzywa się komisję ze Spółdzielni, pokaże co i jak i inspektorzy
    napiszą protokół i podejmą dalsze kroki.
    Można obciążyc kosztami winowajcę zalewania jeśli to nie rura w stropie
    (ma podobno ubezpieczenie), ale wnioskuje o tym Administracja.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-05-13 06:11:10
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Znajdziesz rzeczoznawcę w miejscowym Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.
    Oczywiście za jakimś wynagrodzeniem, którego zwrotu możesz się później domagać od
    drugiej strony.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-05-13 08:48:35
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]

    Można obciążyc kosztami winowajcę zalewania jeśli to nie rura w stropie
    (ma podobno ubezpieczenie), ale wnioskuje o tym Administracja.

    moze ja jestem mentalna blondynka, ale zrozumiałam to tak, ze Kapelusznik
    wystosował pisno. NIc wiecej. sama tresc pisma zadzialała na lokatorów tak,
    ze usterka została usunieta...

    E.